30mai05 Skrevet 22. juni 2005 Skrevet 22. juni 2005 Hei Visste ikke helt hvor jeg skulle poste dette her(er flere forum som er stengt jo) Lurte på om noen kan fortelle meg litt om bruken av efedrin. Tenkte jeg skulle prøve dette for å gå ned i vekt, og få mer energi. Håper på svar!! 0 Siter
Gjest petrusa Skrevet 22. juni 2005 Skrevet 22. juni 2005 Har du prøvd trening? Det gjør at du går ned i vekt, og får mer energi. Efedrin er ulovlig. Men dette visste du sikkert. 0 Siter
30mai05 Skrevet 23. juni 2005 Forfatter Skrevet 23. juni 2005 Har du prøvd trening? Det gjør at du går ned i vekt, og får mer energi. Efedrin er ulovlig. Men dette visste du sikkert. Ja, vet det er ulovlig. Men når en ikke har guts til å begynne å trene(tro meg, har prøvd), er det veldig fristende å prøve dette. Det jeg lurer på, er eventuelle bivirkninger/skader en kan få av å bruke dette.. 0 Siter
pirko Skrevet 23. juni 2005 Skrevet 23. juni 2005 Ja, vet det er ulovlig. Men når en ikke har guts til å begynne å trene(tro meg, har prøvd), er det veldig fristende å prøve dette. Det jeg lurer på, er eventuelle bivirkninger/skader en kan få av å bruke dette.. Bivirkninger Efedrin: Det er et sentralstimulerende middel, slik som også amfetamin og koffein er. Er derfor vanedannende og potensielt avhengighetsskapende. Det er jo også regnet som et forbudt dopingmiddel innen idretten. Vanlige bivikninger: Psykisk og motorisk uro, søvnløshet, skjelvinger, hjertebank, vannlatingsproblemer, Noe sjeldnere bivirkninger: kvalme/brekninger, muskelsvakhet, tørste, svimmelhet, hodepine, økt svettetendens. Der har forekommet dødsfall hos friske personer ved bruk av Efedrin, bl.a. pga hjerteinfarkt. 0 Siter
30mai05 Skrevet 23. juni 2005 Forfatter Skrevet 23. juni 2005 Bivirkninger Efedrin: Det er et sentralstimulerende middel, slik som også amfetamin og koffein er. Er derfor vanedannende og potensielt avhengighetsskapende. Det er jo også regnet som et forbudt dopingmiddel innen idretten. Vanlige bivikninger: Psykisk og motorisk uro, søvnløshet, skjelvinger, hjertebank, vannlatingsproblemer, Noe sjeldnere bivirkninger: kvalme/brekninger, muskelsvakhet, tørste, svimmelhet, hodepine, økt svettetendens. Der har forekommet dødsfall hos friske personer ved bruk av Efedrin, bl.a. pga hjerteinfarkt. Takk skal du ha! Men vet du hvorfor mennesker bruker dette? Stemmer det at en får nedsatt sultfølelse, mer energi og vekttap? 0 Siter
pirko Skrevet 23. juni 2005 Skrevet 23. juni 2005 Trening hjelper på form, energinivå og psyke. Det er bare begynne rolig i starten og ta et steg om gangen. Trening vil gjerne ikke være behagelig hvis du ikke har trent på en stund. Det tar tid før kroppen vender seg til det. 0 Siter
Prozak Skrevet 23. juni 2005 Skrevet 23. juni 2005 Efedring ble tidligere brukt i slankemedikamenter, men ble i seriøse land (t.o.m USA) fjernet fra seriøse produkter p.g.a alle bivirkningene. Det ble deretter forbudt mange steder. Dette blant annet fordi det medfører økt blodtrykk og forstyrrelser i hjerterytmen. Blant bivirkningene finner man svimmelhet, hodepine, kvalme, svettetokter, skjelvinger, hjertebank, oppkast, søvnløshet, rastløshet og i enkelte tilfeller en sykelig løftet sinnsstemning. Og dette vurderer du å bruke, fremfor å spandere en times gåtur pr. dag, for å gå ned i vekt? "................................." 0 Siter
Prozak Skrevet 23. juni 2005 Skrevet 23. juni 2005 Takk skal du ha! Men vet du hvorfor mennesker bruker dette? Stemmer det at en får nedsatt sultfølelse, mer energi og vekttap? "Stemmer det at en får nedsatt sultfølelse, mer energi og vekttap?" Det er fordi hvis man spiser mindre, og kroppen forbrenner av reservene for å holde energinivået oppe (og evt. øke det), så vil man også oppnå vekttap. Men det sier seg selv at dette er en _meget_ farlig måte å gjøre det på, og man risikerer skader som neppe gjør det verdt det å gå ned noen kilo. Dessuten finnes det ingenting som unngår at man går opp igjen når man slutter å ta skiten og begynner å spise normalt. Den eneste måten å gå ned i vekt på, og holde vekten nede, er aktivitet og et sundt kosthold. "................................." 0 Siter
Gjest petrusa Skrevet 23. juni 2005 Skrevet 23. juni 2005 har sett på tv, sånn talkshow, kvinner som har tatt efedrin for å slanke av. Kan fortelle om ei jeg husker, hu hadde alltid vært den feite jenta, og nekta være det mer. Begynte på slankepiller med efedrin. Joda, hun ble slank ja, men så syk ut, kunne blitt akkurat like slank med trening og vanlig kosthold... Men hu var nervøs og skjelven, fikk beskjed om at det hun var..var narkoman. Helt addict, ville slutte, men ville ikke,for nektet bli den feite jenta igjen. Svettet og skalv. Fikk beskjed om at hun kom til å dø om hun ikke sluttet, hjertet og kroppen ble sjekket innvendig av spesialister/lege etc... Var rimelig trist historie, jenta var jo ødelagt, helt vrak. Og det for noen kg hun kunne kvittet seg med på normalt vis. Røyka, drakk kaffe og tok efedrin... 0 Siter
Gjest trene-jente Skrevet 23. juni 2005 Skrevet 23. juni 2005 Hei. Jeg prøvde noe som heter Stack II (fås kjøpt i Sverige) som også inneholder efedrin. Tror jeg gikk på det i noen uker. Jeg fikk faktisk ned en buksestørrelse (fikk på meg en bukse jeg ikke hadde fått på meg på mange år!) Men det negative med de pillene var at jeg ble så jævlig stressa. Hjertet gikk i 100 hele tiden og jeg sleit med å få sove. Jeg som vanligvis sovner hvor som helst når som helst! Jeg har nå gått opp noen kilo igjen, men jeg kommer definitivt ikke til å bruke dem igjen... 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 23. juni 2005 Skrevet 23. juni 2005 Du vil oppnå en minimal-/ikke-synlig effekt dersom du dytter i deg effedrin uten å spise perfekt og trene bra. Effedrin er et dopingpreparat, og langt mer skadelig enn de fleste steroider. Sånn til sammenligning. Effedrin er overhodet ikke noe vidunderpreparat, og bivirkningene (de du leser under) kan være fatale. Tren. Spis sunt. Disse to faktorene vil gi deg mye, mye mer enn dette amfetamin light-produktet, som uansett ikke vil gi deg en dritt annet enn lumske bivirkninger. 0 Siter
Gjest Er ikke det en hostesaft? Skrevet 23. juni 2005 Skrevet 23. juni 2005 Bivirkninger Efedrin: Det er et sentralstimulerende middel, slik som også amfetamin og koffein er. Er derfor vanedannende og potensielt avhengighetsskapende. Det er jo også regnet som et forbudt dopingmiddel innen idretten. Vanlige bivikninger: Psykisk og motorisk uro, søvnløshet, skjelvinger, hjertebank, vannlatingsproblemer, Noe sjeldnere bivirkninger: kvalme/brekninger, muskelsvakhet, tørste, svimmelhet, hodepine, økt svettetendens. Der har forekommet dødsfall hos friske personer ved bruk av Efedrin, bl.a. pga hjerteinfarkt. Men, jeg skjønner ingenting nå jeg. Efedrin er jo også en hostesaft som ofte gis til barn.... Er dette det samme eller? 0 Siter
tiliti Skrevet 23. juni 2005 Skrevet 23. juni 2005 Men, jeg skjønner ingenting nå jeg. Efedrin er jo også en hostesaft som ofte gis til barn.... Er dette det samme eller? Den hostesaften inneholder litt efedrin ja. Som virkestoff. 0 Siter
Gjest Er ikke det en hostesaft? Skrevet 23. juni 2005 Skrevet 23. juni 2005 Den hostesaften inneholder litt efedrin ja. Som virkestoff. Ok, jeg reagerte litt siden hostesafta faktisk _heter_ Efedrin også. 0 Siter
tiliti Skrevet 23. juni 2005 Skrevet 23. juni 2005 Ok, jeg reagerte litt siden hostesafta faktisk _heter_ Efedrin også. Ja, bra de ikke kaller Ritalin amfetamin da, hadde vi hatt det gående Men ellers er det jo vanlig - paracetamol har virkestoff paracetamol etc.. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.