Gå til innhold

fnisende jenter

Gjest ingensosialeantenner

Anbefalte innlegg

Gjest ingensosialeantenner
Skrevet

Dagens (nattens) banale spørsmål, med bakgrunn:

Jeg var ute og trasket fra et sted til et annet i en gate i ettermiddag, da et par jenter på min egen alder (tidlig 20-åra) passerte. Litt før de passerte så de litt rart på meg, og når jeg så litt rart tilbake på den ene av dem flyttet hun blikket rett ned i bakken. Like etter passering hørte jeg tydelig og umiskjennelig fnising. Jeg foretok en diskret kontroll av smekken og sånt og fant ingen umiddelbare feil eller mangler, og jeg tror ikke jeg ser direkte tåpelig ut på annet vis, så jeg valgte for en gangs skyld å tolke atferden kun i positiv retning (de var pene).

Jeg er i grunnen ikke spesielt vant til sånt, og har gått og fundert litt på om jeg tolket rett eller feil, så jeg håpte noen som kanskje kjenner seg litt igjen kunne svare på følgende:

Hvorfor fniser dere jenter egentlig i slike tilfeller?

Hva fniser dere av?

Og hvorfor tror dere at to meters avstand er nok til at vedkommende ikke hører fnisingen?

Skrevet

For det første er det ikke alltid lett å holde fnising tilbake - og er man flere jenter i lag og stemningen alt er høy så sprekker man rett og slett av ingenting! :o)

Hun syntes nok du var søt tenker jeg!

Skrevet

Fnising skyldes usikkerhet.

Eller at man er litt (eller mye) pussa. Eller at fyren faktisk hadde et pussig ansiktsuttrykk :-)

Gjest fnisen
Skrevet

Litt noia??

nei nei, dette er bra. Noen som ønsker å forstå det annet kjønn uten å anta er en bra ting.

Vi jenter fniser av mye rart, høyst sannsynligvis hadde de hatt en lang flirende passiar om gutter generelt, eller om en gutt i særdeleshet, før de passerte deg. Og så idet de gikk forbi måtte de holde munn et øyeblikk, og så brast det rett etterpå.

Grunnen til at de så rart på deg er enten at de syns du var søt, eller

at du på en eller annen måte minnet om det de nettopp snakket om. Folk skal se seriøst ille (eller rare) ut før jenter fniser av det, så du trenger ikke ta det ille opp.

Gjest vrooooom
Skrevet

Du er nok kjekk uten å vite om det :)

Vi fniser ikke av bare å gå forbi noen som ser helt vanlige, rare eller stygge ut. Men vi blir veldig fnisete og fjollete av å se en kjempekjekk fyr. Helt sant!

Skrevet

Jeg vedder på at de akkurat hadde snakket om gutter - og der var du plutselig. Ut fra mengden med et utseende akkurat slik de minutter tidligere beskrev sin drømmemann.

Det er ikke mulig å ikke fnise da, altså. Det er lettere å holde igjen en illsint elefant med en sytråd enn å holde igjen et fnis, så du vet det!

Gjest Ramina
Skrevet

Nå er det vel år siden jeg gikk sammen med ei venninde og brøt ut i fniseanfall pga. et menneske...

men, jeg holder med de andre her som mener de sikkert synes du var søt.

Typisk jenter det å snakke om gutter, og så fnise når det passerer en søt gutt :)

Alternativet er jo en merkelig hårsveis, et rart ansiktsutrykk, åpen smekk...men dette var jo sjekket så da...

er du nok litt søt ;)

Gjest Ramina
Skrevet

Jeg vedder på at de akkurat hadde snakket om gutter - og der var du plutselig. Ut fra mengden med et utseende akkurat slik de minutter tidligere beskrev sin drømmemann.

Det er ikke mulig å ikke fnise da, altså. Det er lettere å holde igjen en illsint elefant med en sytråd enn å holde igjen et fnis, så du vet det!

"Det er lettere å holde igjen en illsint elefant med en sytråd enn å holde igjen et fnis"

*ler godt*

;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...