Gjest Må klare Skrevet 23. juni 2005 Skrevet 23. juni 2005 Jeg har kommet inn på en linje til høsten pga realkompetanse, men jeg mangler endel fag. Derfor har jeg fått som kriterie at jeg skal bestå en 3MX eksamen som går 11 august for at jeg skal beholde skoleplassen. Studiet krever ikke mere enn generell studiekompetansematte (1MY??). Derfor lurer jeg på om noen vet om en 2MX eksamen som går en plass i Norge før 15 august?? Tror jeg har bedre sjanse på en 2MX eksmanen, enn en 3MX. 0 Siter
Gjest den ekte noor Skrevet 23. juni 2005 Skrevet 23. juni 2005 Om skolen har satt 3MX som krav, så er det vel den eksamenen du bør ta? Hør uansett etter med nærmeste privatistkontor, det er de som arr. slike eksamener. 0 Siter
Gjest Må klare Skrevet 23. juni 2005 Skrevet 23. juni 2005 Om skolen har satt 3MX som krav, så er det vel den eksamenen du bør ta? Hør uansett etter med nærmeste privatistkontor, det er de som arr. slike eksamener. Om det er 2MX eller 3MX er ikke så viktig. Det som er viktig er at jeg kan vise at jeg har mattekunnskaper mer enn 1M som er den matten jeg har. Grunnen til at de sa 3MX er at det er den eneste eksamen som går her omkring før skolestart. Viser jeg at jeg har bestått 2MX er det bra nok. Jeg har ringt til videregående skoler og andre plasser de har forkurs. Ingen har eksamen i 2MX før i november. Derfor jeg spør her om noen vet om en plass i Norge de har 2MX før 25 august. 0 Siter
Gjest den ekte noor Skrevet 23. juni 2005 Skrevet 23. juni 2005 Om det er 2MX eller 3MX er ikke så viktig. Det som er viktig er at jeg kan vise at jeg har mattekunnskaper mer enn 1M som er den matten jeg har. Grunnen til at de sa 3MX er at det er den eneste eksamen som går her omkring før skolestart. Viser jeg at jeg har bestått 2MX er det bra nok. Jeg har ringt til videregående skoler og andre plasser de har forkurs. Ingen har eksamen i 2MX før i november. Derfor jeg spør her om noen vet om en plass i Norge de har 2MX før 25 august. Høgskolen i Sør-Trøndelag har kanskje konte-eksamen i august, du kan jo ringe og høre med dem, selv om jeg trur man må ha tatt ordinær eksamen der først. De har nemlig og forkurs til ingeniørutdanning. 0 Siter
Gjest Må klare Skrevet 23. juni 2005 Skrevet 23. juni 2005 Høgskolen i Sør-Trøndelag har kanskje konte-eksamen i august, du kan jo ringe og høre med dem, selv om jeg trur man må ha tatt ordinær eksamen der først. De har nemlig og forkurs til ingeniørutdanning. Jeg har nettopp ringt dem og de hadde eksamen, men det var 3MX. Det er sammen eksamenen som jeg skal ta 11 august her. Jeg kunne faktisk ta eksamenen der om jeg ville. Så i teorien kan jeg prøve meg på 3MX 3 ganger i august. Problemet er at jeg vet jeg garantert står 2MX, men 3MX er akkurat litt for høyt selv om jeg har tatt undervisningen. 50/50 sjanse om jeg står 3MX. Takk for hjelpen uansett 0 Siter
Gjest den ekte noor Skrevet 23. juni 2005 Skrevet 23. juni 2005 Jeg har nettopp ringt dem og de hadde eksamen, men det var 3MX. Det er sammen eksamenen som jeg skal ta 11 august her. Jeg kunne faktisk ta eksamenen der om jeg ville. Så i teorien kan jeg prøve meg på 3MX 3 ganger i august. Problemet er at jeg vet jeg garantert står 2MX, men 3MX er akkurat litt for høyt selv om jeg har tatt undervisningen. 50/50 sjanse om jeg står 3MX. Takk for hjelpen uansett Du får ha lykke til da:) 0 Siter
Sofline Skrevet 23. juni 2005 Skrevet 23. juni 2005 Kreves det 3MX for å komme inn, er det den du skal ha. Privatisteksamen er alltid i mai/juni og november/desmber, så det er for sent å rekke det før august. Men hør med privatiskkontoret for sikkerhets skyld. 0 Siter
Sofline Skrevet 23. juni 2005 Skrevet 23. juni 2005 Om det er 2MX eller 3MX er ikke så viktig. Det som er viktig er at jeg kan vise at jeg har mattekunnskaper mer enn 1M som er den matten jeg har. Grunnen til at de sa 3MX er at det er den eneste eksamen som går her omkring før skolestart. Viser jeg at jeg har bestått 2MX er det bra nok. Jeg har ringt til videregående skoler og andre plasser de har forkurs. Ingen har eksamen i 2MX før i november. Derfor jeg spør her om noen vet om en plass i Norge de har 2MX før 25 august. Glem det jeg sa litt lenger opp. Høyskolen i Vestfold har så vidt jeg vet fortsatt forkurs for den maritime utdannelsen deres. Det er 2MX og 2FY. Du kan jo spørre om du kan delta, men bare gå opp i 2MX. 0 Siter
Sofline Skrevet 23. juni 2005 Skrevet 23. juni 2005 Jeg har nettopp ringt dem og de hadde eksamen, men det var 3MX. Det er sammen eksamenen som jeg skal ta 11 august her. Jeg kunne faktisk ta eksamenen der om jeg ville. Så i teorien kan jeg prøve meg på 3MX 3 ganger i august. Problemet er at jeg vet jeg garantert står 2MX, men 3MX er akkurat litt for høyt selv om jeg har tatt undervisningen. 50/50 sjanse om jeg står 3MX. Takk for hjelpen uansett www.hive.no 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.