Gå til innhold

Er dere ofte blakke?

Anbefalte innlegg

Gjest ThorDivel
Skrevet

Jeg har inntrykk av at mange her inne her klager over økonomi, og tidvis er klin blakke.

Høres litt rart ut, folk tjener jo ganske bra i dag, og rentenivået er lavt. Selv har jeg alltid en reservebuffer på konto f eks 30-40.000,-.

Er det mange som er helt blakke i perioder? (Spørsmålet går selvfølgelig til de som er i jobb)

Gjest Kredittkort suger
Skrevet

Jeg er f.eks. blakk nå. Har kjøpt masse grillmat og drikke.

Godt feriepengene er underveis.

laguna1365380434
Skrevet

Ja. Jeg er ofte helt blakk.

Av to årsaker, jeg tjener lite, og jeg er en elendig planlegger og økonom.

Skrevet

Mumle, mumle.. Jeg er ofte blakk, men mannen min er aldri, jeg har Visakort til hans konto da, så da er jeg vel ikke blakk, jeg heller..:-)

mvh

mil1365380270
Skrevet

Aldri! Ikke siden jeg var student, og ikke hadde noe særlig valg.

Gjest Pimpi
Skrevet

Hmmm GANSKE OFTE blakk ja.... Forstår ikke helt hvorfor, har god lønn lite utgifter, men som de sier "man bruker det man har.."

Men klarer meg alltid da!

Clue1365380406
Skrevet

Nei, sånn sett er jeg aldri helt blakk.

Betegner meg likevel som blakk innimellom, rett før lønning, fordi jeg ikke regner med sparepengene mine.

Skrevet

Nei, det skal mye til. Vi holder stadig på med oppussingsprosjekter, og da beregner vi kanskje at vi skal bruke det vi har oppspart.

Så sparer vi litt igjen, for vi har nok å gå på i hverdagen til at det ikke må skjøres helt til beinet.

Gjest midia
Skrevet

Det er jo utrolig mange som har reima dresser og de aller beste støvlene og goretex sko til barna sine så hvorfor de syter om penger aner jeg ikke.

Skrevet

Jeg har aldri vært blakk, men jeg lever smått allikevel, rett og slett for å spare mest mulig opp.

Skrevet

Nja... Har av og til liiite penger på brukskontoen når det nærmer seg lønning, men det er alltid en liten reserve et sted.

Kan ikke kjøpe alt jeg vil, men jeg klarer meg og klager sjeldent over dårlig råd.

Gjest LucySky
Skrevet

Jeg er f.eks. blakk nå. Har kjøpt masse grillmat og drikke.

Godt feriepengene er underveis.

Ja, vi er av og til nesten helt blakke. Vi er begge i såkalte kreative yrker, der inntektene er høye et år og nesten ingenting et annet. Vi har nokså store faste utgifter (stort boliglån, bl.a.) og jeg betaler forskuddsskatt (ingen spøk når du iblant nesten ikke tjener noen ting).

Vi har klart oss i alle år. Vi er ingen sparere, men vi skylder heller ingen noe (untatt boliglånet!).

Vi har reist på tur til spennende utland med barna sjøl om vi ikke "hadde råd" og måtte suge på labben når vi kom hjem. Det livet har vi valgt. Skulle vi ventet med å reise eller ha det moro til vi "hadde råd", var det aldri blitt noe av.

Ungene er voksne nå, veldig glade for det de har vært med på og fine minner. De har lite eller ingenting å arve, og de må klare seg sjøl ( i kreative yrker og med lite lønn) og må ofte suge på labben.

Folk er ikke like. Å spare passer noen, ikke alle. Det er ikke nødvendigvis et lyte å være sløsete/rundhåndet, og en dyd å være sparsom.

Men det gjelder sjølsagt også det motsatte.

Kizza1365380506
Skrevet

Jepp i slutten av hver måned. Sånn er det!

Gubben har en konto han får kjøregodtgjørelse på og den får ikke jeg røre og det er bra elllers hadde den og vært tom, tror jeg :o|

Gjest Wer bist du?
Skrevet

Aldri blakk, men jeg later som jeg er det :) Derfor har jeg en buffer nå på mellom 70-80.000.-

Ha! Slo deg ;)

Gjest ThorDivel
Skrevet

Aldri blakk, men jeg later som jeg er det :) Derfor har jeg en buffer nå på mellom 70-80.000.-

Ha! Slo deg ;)

Du vet ikke hva jeg har på langsiktig sparekonto i tillegg til bufferen...så det så..;o)

Gjest Wer bist du?
Skrevet

Du vet ikke hva jeg har på langsiktig sparekonto i tillegg til bufferen...så det så..;o)

tror ikke jeg vil vite det heller. Blir sikkert deprimert av det... :)

Gjest Mom33
Skrevet

Nei, vi er aldri blakke.

Vi har alltid en buffer på sparekontoen på minimum 50 000,-. I tillegg har vi ca 250 000,- i fond og slikt, noe kan tas ut på kort varsel, noe er mer bundet opp.

Vi har fulle jobber, huslån og studielån. Men vi har ingen diller i form av ting som MÅ kjøpes, og der ser jeg at vi sparer endel i forhold til noen av vennene våre. Ikke slik at det er et bevisst valg for oss, det er mer en slik "konstatering av fakta". Vi er heller ikke spesielt sugne på å reise, så i det daglige går det i grunnen ikke særlig mye penger. Det er aldri tomt på lønnskontoen når neste lønning kommer.

I yngre år, derimot, var det mer som skrapa på kontoen... Ønsker meg IKKE tilbake til studietida, nei.

Gjest vrooooom
Skrevet

Nei, vi er aldri blakke.

Og jeg blir oppgitt over voksne folk som har en femmer igjen på kontoen når lønningen kommer. Det er ganske mange som lever fra hånd til munn, omtrent, som absolutt ikke trenger det. Folk SLØSER!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...