laguna1365380434 Skrevet 23. juni 2005 Skrevet 23. juni 2005 Når den stadig plager Mephisto..? (Gamlekatten, syv år og relativt tålmodig) Kattungen klatrer på ham og fanger halen hans og biter ham i ørene HELE tiden..Det er slitsomt for ham.. Noen tips til hvordan jeg skal lære henne av med å plage den andre katten? En skulle tro denslags begrenset seg selv da Mephisto er stor og ser olm ut, men det gjør det altså ikke. Hitill har jeg bare løftet kattungen bort og sagt NEI når hun blir for masete med ham, det holder ikke en centimeter..;-) Takker for tips om noen har noen! :-) 0 Siter
Gjest rewa Skrevet 23. juni 2005 Skrevet 23. juni 2005 Du bør nok sette deg ned å ta en ordentlig prat med kattungen. Spørre hvorfor han gjør slik han gjør. Vold er ikke rette veien å gå. 0 Siter
lex Skrevet 23. juni 2005 Skrevet 23. juni 2005 Tror kattene må finne ut av dette på egen hånd. (pote?) Så lenge det er den lille som plager senior, er det jo ingen fare. Den store kan sikkert sette seg i respekt om nødvendig. 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 23. juni 2005 Forfatter Skrevet 23. juni 2005 Du bør nok sette deg ned å ta en ordentlig prat med kattungen. Spørre hvorfor han gjør slik han gjør. Vold er ikke rette veien å gå. ;-) Hun har definitivt valgt den brede vei her ja..;-) Vi får vel ta en snakk. 0 Siter
skorpionfisken Skrevet 23. juni 2005 Skrevet 23. juni 2005 Om gammelkatta synes det er for mye sier den ifra til junior. 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 23. juni 2005 Forfatter Skrevet 23. juni 2005 Tror kattene må finne ut av dette på egen hånd. (pote?) Så lenge det er den lille som plager senior, er det jo ingen fare. Den store kan sikkert sette seg i respekt om nødvendig. Ja? Men han virker så plaget, og det ser vondt ut..Hun har sylspisse små tenner og klør.. Ingenting vi kan gjøre for å megle/lære bort at slikt gjør man ikke og at man må være snill? 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 23. juni 2005 Forfatter Skrevet 23. juni 2005 Om gammelkatta synes det er for mye sier den ifra til junior. Gjør han det altså? Han ser bare SÅ plaget ut..Og hun henger virkelig, fysisk i halen hans nesten hele tiden. Han må gjemme seg for å få fred, men stort sett finner hun ham for det.. *Hønemor* :-) 0 Siter
Gjest Cityrella Skrevet 23. juni 2005 Skrevet 23. juni 2005 Dette finner pusene ut av seg selv. Det er jo sånn de leker med hverandre og kattemor. Kattemor sier altids fra når hun får nok. Det jør nok Mephisto også. Kanskje han synes det er litt kos? Kattunger er lekne, så eneste måten må vel være om hun har noe annet å leke med en stund, feks deg? 0 Siter
Sofline Skrevet 23. juni 2005 Skrevet 23. juni 2005 Tålmodighet er løsningen. Det går over når hun blir litt eldre. Jeg tar det at hun klatrer på ham som et tegn på at han ikke freser til henne lenger.. :-) 0 Siter
Gemini Skrevet 23. juni 2005 Skrevet 23. juni 2005 Gjør han det altså? Han ser bare SÅ plaget ut..Og hun henger virkelig, fysisk i halen hans nesten hele tiden. Han må gjemme seg for å få fred, men stort sett finner hun ham for det.. *Hønemor* :-) Kanskje det er med katter som hunder, at de automatisk gir de små litt "slack" nettopp fordi de er små og må få prøve seg. Vår hund fikk i alle fall lov til det meste da han var ca 10 uker og traff sin 3-4 år eldre halvbror. Og den lille gikk på med liv og lyst, ikke redd for den store i det hele tatt, enda størrelsesforskjellen var enorm (hhv 10 og 45 kg)... 0 Siter
Prozak Skrevet 23. juni 2005 Skrevet 23. juni 2005 Det er, som de andre sier her, helt naturlig og noe de vil ordne opp i selv. En voksen katt, spesiellt en kastrert hannkatt, vil gjerne gi en kattunge _mye_ slack, og la de holde på ganske mye. Og husk på at når du sier han ser "plaget" ut, så er det du som tolker uttrykkene og kroppsspråket hans ut fra menneskestandarder - han er ikke et menneske :-) "................................." 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 23. juni 2005 Skrevet 23. juni 2005 Mephisto sier i fra når han ikke gidder mer Bra de går overens nå da, det er jo tydeligvis bedre enn det var 0 Siter
Tootsieroll1365380854 Skrevet 23. juni 2005 Skrevet 23. juni 2005 Kanskje det er med katter som hunder, at de automatisk gir de små litt "slack" nettopp fordi de er små og må få prøve seg. Vår hund fikk i alle fall lov til det meste da han var ca 10 uker og traff sin 3-4 år eldre halvbror. Og den lille gikk på med liv og lyst, ikke redd for den store i det hele tatt, enda størrelsesforskjellen var enorm (hhv 10 og 45 kg)... Det er nok helt likt. Valper har "valpesertifikat" og kattunger har "kattungesertifikat". Mephisto sier i fra når det blir for ille, men det er ingen dum ide å putte minstemann i buret sitt (hvis du har det) så de begge får en pause. 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 24. juni 2005 Forfatter Skrevet 24. juni 2005 Dette finner pusene ut av seg selv. Det er jo sånn de leker med hverandre og kattemor. Kattemor sier altids fra når hun får nok. Det jør nok Mephisto også. Kanskje han synes det er litt kos? Kattunger er lekne, så eneste måten må vel være om hun har noe annet å leke med en stund, feks deg? Jada, vi leker masse med kattungen slik at mephisto innimellom kan få ha halen sin og ørene sine for seg selv..;-) Håper dere har rett i at kattene regulerer slikt selv..Jeg er sikkert bare hønemor. :-) 0 Siter
Gjest Cityrella Skrevet 24. juni 2005 Skrevet 24. juni 2005 Jada, vi leker masse med kattungen slik at mephisto innimellom kan få ha halen sin og ørene sine for seg selv..;-) Håper dere har rett i at kattene regulerer slikt selv..Jeg er sikkert bare hønemor. :-) Tror du Mephisto hadde orket bare å ligge å ta imot hvis det var veldig plagsomt og vondt. han er vel ikke dum? Bra de "fant tonen" da:) 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 24. juni 2005 Forfatter Skrevet 24. juni 2005 Tålmodighet er løsningen. Det går over når hun blir litt eldre. Jeg tar det at hun klatrer på ham som et tegn på at han ikke freser til henne lenger.. :-) Han freser litt..Men bare når det blir VELDIG myemas..Og det blir det fort, for Mephistho er visst den mest spennende personligheten her i huset;-) Er det ikke det ene så er det andre..Først var jeg redd for at han skulle være slem med henne, nå er jeg redd for at hun er for mye for en stakkars sedat pus i middagshøyden med sans for uforstyrret blunding..;-) Det går seg nok uansett til. Det er mye mindre fresing hvertfall. :-) 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 24. juni 2005 Forfatter Skrevet 24. juni 2005 Tror du Mephisto hadde orket bare å ligge å ta imot hvis det var veldig plagsomt og vondt. han er vel ikke dum? Bra de "fant tonen" da:) Joda, de begynner å finne tonen:-) Det er bra! Men Mephisto ligger ikke bare og tar i mot, han prøver også å gjemme seg, men hun dilter hakk i hæl og finner igjen den FRYKTELIG festelige sinte halen..;-) 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 24. juni 2005 Forfatter Skrevet 24. juni 2005 Det er, som de andre sier her, helt naturlig og noe de vil ordne opp i selv. En voksen katt, spesiellt en kastrert hannkatt, vil gjerne gi en kattunge _mye_ slack, og la de holde på ganske mye. Og husk på at når du sier han ser "plaget" ut, så er det du som tolker uttrykkene og kroppsspråket hans ut fra menneskestandarder - han er ikke et menneske :-) "................................." Dere har helt sikkert rett, de må finne ut av dette selv, og regulerer sikkert samvær på beste pusevis. Jeg er litt hønemor her. Men han ser litt plaget ut altså..:-o Mener mye fornærmet mjau, og ser appelerende på meg.. Særlig når han går ett annet sted, antagelig for å få være i fred for kattungen, og hun allikevel følger hakk i hel.. Den halen er vist det festeligste i hele huset;-) :-) 0 Siter
Sofline Skrevet 24. juni 2005 Skrevet 24. juni 2005 Han freser litt..Men bare når det blir VELDIG myemas..Og det blir det fort, for Mephistho er visst den mest spennende personligheten her i huset;-) Er det ikke det ene så er det andre..Først var jeg redd for at han skulle være slem med henne, nå er jeg redd for at hun er for mye for en stakkars sedat pus i middagshøyden med sans for uforstyrret blunding..;-) Det går seg nok uansett til. Det er mye mindre fresing hvertfall. :-) Lykke til :-) 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 24. juni 2005 Forfatter Skrevet 24. juni 2005 Mephisto sier i fra når han ikke gidder mer Bra de går overens nå da, det er jo tydeligvis bedre enn det var Jada, det går mye bedre!:-) Det er SÅ koselig med to kattepuser! Men det er jo fort sånn at er det ikke det ene, så er det det andre...Først var jeg bekymret for henne, nå er jeg litt bekymret for HAM..;-) Mephisto er en fredsommelig senior med sans for ubetinget og uforstyrret luring i kurven sin. Det er det ikke mye snakk om nå om dagen.. *hønemor* :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.