Gå til innhold

Bluetooth filer fra mob til datan

Anbefalte innlegg

Gjest blåtann
Skrevet

Hva trenger jeg? Hvor får jeg kjøpt? Hvor dyrt? Og er det vanskelig å få det i orden?

Skrevet

Du trenger en bluetooth-adapter til pc-en din (forutsatt at pc-en ikke har innebygget bluetooth, men det er det vel de færreste som har). Denne dingsen plugges inn i en av USB-portene på pc-en din.

Kjøpes på mpx.no, komplett.no eller lignende butikker. Se eksempel her:

http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=17681

NB! Det kan godt hende det finnes rimeligere varianter, jeg bare tok en.

Gjest blåtann
Skrevet

Du trenger en bluetooth-adapter til pc-en din (forutsatt at pc-en ikke har innebygget bluetooth, men det er det vel de færreste som har). Denne dingsen plugges inn i en av USB-portene på pc-en din.

Kjøpes på mpx.no, komplett.no eller lignende butikker. Se eksempel her:

http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=17681

NB! Det kan godt hende det finnes rimeligere varianter, jeg bare tok en.

Ok, så hvilket som helst bluetooth adapter kan brukes, og det kreves ikke mye data kunskaper for å bruke det?

Skrevet

Ok, så hvilket som helst bluetooth adapter kan brukes, og det kreves ikke mye data kunskaper for å bruke det?

Bluetooth er bluetooth, så du trenger ikke en spesiell type.

Mulig at rekkevidden kan variere litt, altså hvor langt unna pc-en med bluetooth-adapteren du kan stå med mobilen (eller andre bluetooth-enheter) og fortsatt få kontakt, men du har vel ikke behov for å gå så langt unna, ikke mer enn noen få meter?

Det er ikke noe hokus-pokus å få det til å funke, tror det er en cd som følger med bluetooth-adapteret. Husker ikke hvordan jeg gjorde det.

Vil også tro det står noe om bluetoothe i brukermanualen til mobilen din (om du har rotet den bort, så finner du den på nettet).

Selv bruker jeg vel stort sett bluetooth til å overføre bilder etc. fra mobilen til pc-en, så jeg har strengt tatt ikke det store behovet eller særlig mye bruk for det...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...