Gå til innhold

Hanna Kvanmo er død.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt upassende at nicket ditt ligner på *lol*. kanskje?;o)

Skrevet

Hun var en kjempeflott dame med en snerten replikk.

Gjest et sted ved arendal
Skrevet

Hun var en kjempeflott dame med en snerten replikk.

Det var hun. Men ble hun ikke noe gretten på sine gamle dager?:)

Leste ar hun barket sammen med naboen noen ganger.

Skrevet

Nå kommer det vel snart noen innlegg fra de her som er overbevisst om at vi må ta til våpen mot "den røde fare", og jubler over at en røding har lagt på røret :-)

"................................."

Skrevet

Det var hun. Men ble hun ikke noe gretten på sine gamle dager?:)

Leste ar hun barket sammen med naboen noen ganger.

Hun hadde jo en veldig talemåte som kanskje var noe uvant på Sørlandet. Det hender ofte at Sørlendinger syns nordlendinger, trøndere og bergensere er uhøflige. Men det kan også være at hun virkelig røyk uklar med naboen, det har jeg ingen aning om.

Gjest et sted ved arendal
Skrevet

Hun hadde jo en veldig talemåte som kanskje var noe uvant på Sørlandet. Det hender ofte at Sørlendinger syns nordlendinger, trøndere og bergensere er uhøflige. Men det kan også være at hun virkelig røyk uklar med naboen, det har jeg ingen aning om.

Det dreide seg om en veitvist som utvikla seg til en seigliva nabofeide.

Det er dermed ikke sagt at det var Hannas skyld, sørleninger er noen særinger mange av dem.

Skrevet

Det synes jeg var trist. Virkelig en staut og likanes dame.

Skrevet

Nå kommer det vel snart noen innlegg fra de her som er overbevisst om at vi må ta til våpen mot "den røde fare", og jubler over at en røding har lagt på røret :-)

Neida, nå får vi snart noen innlegg om at hun var nazist under krigen.

Jeg er en annen
Skrevet

Det samme tenkte jeg, men det var stille gitt. Ser ut som gærningene har tatt ferie.

Gjest Wer bist du?
Skrevet

Det samme tenkte jeg, men det var stille gitt. Ser ut som gærningene har tatt ferie.

Den mest beryktede av dem annonserte sitt fravær her for noen dager siden, så det er nok derfor. Han hadde et innlegg om Kvanmo for ikke alt for lenge siden, såvidt jeg husker :)

Skrevet

Å, det var trist å høre! Hanna Kvanmo var en av de beste politikerne vi har hatt, fordi hun var så ærlig og menneskelig. Ikke noe falskhet og uhederlighet. Slik ville hun ha vært uansett parti hun hadde tilhørt. En av de få personene som virkelig ville blitt en god statsminister, hvis hun hadde fått sjansen.

Så dette var trist. Men hun var jo gammel, nå da.

Skrevet

Neida, nå får vi snart noen innlegg om at hun var nazist under krigen.

Kommer nok snart - det er viktig å passe på at man graver frem og fokuserer på de riktige tingene :-)

"..................................."

Skrevet

Kommer nok snart - det er viktig å passe på at man graver frem og fokuserer på de riktige tingene :-)

"..................................."

Hihi, vi får vente til de rette folkene kommer innom. E'kke alle som har reist på ferie da :o)

Skrevet

Hanna Kvanmo var på mange måter stor. Jeg glemmer aldri denne scenen:

Kåre Kristiansen lener seg fram, legger hånden på Kvanmos skulder og sier noe, hvorpå Kvanmo ser kaldt på Kristiansen og på realt nordnorsk avleverer følgende replikk:

'Vil du se te' å dra te dæ den klamme præsthanijna!'

Skrevet

Hanna Kvanmo var på mange måter stor. Jeg glemmer aldri denne scenen:

Kåre Kristiansen lener seg fram, legger hånden på Kvanmos skulder og sier noe, hvorpå Kvanmo ser kaldt på Kristiansen og på realt nordnorsk avleverer følgende replikk:

'Vil du se te' å dra te dæ den klamme præsthanijna!'

Den replikken glemmer jeg aldri.

Skrevet

Det dreide seg om en veitvist som utvikla seg til en seigliva nabofeide.

Det er dermed ikke sagt at det var Hannas skyld, sørleninger er noen særinger mange av dem.

Og én spesiell episode var da hun og naboen møttes i bil på en smal vei og ingen ville rygge.

(I skikkelig Marve Fleksnes-stil.)

Tabloidavisene slo det selvsagt svært opp.

Skrevet

Trøsten er at noen andre kanskje våger seg fram. Jeg føler at så fort jeg og noen andre skriver noe i en politisk tråd så blir vi "halshugd" verbalt med en gang. Lite respekt for andres meninger. Enn om de kunne debattert i Hanna Kvanmo-stil i stedet. :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...