Gjest den vandrande vålnaden Skrevet 23. juni 2005 Skrevet 23. juni 2005 Jeg har hatt "vårforkjølelser" iflere år, og mistenker pollenallergi. Jeg har (beklager beskivelsen) tynt, rennende snørr fra nesen. Når det er svært mye pollen "brenner" øynene. Jeg forsøkte zyrtec i går, og det åpnet nesen. Ville den også virket om det var en forkjølelse? 0 Siter
Gjest LucySky Skrevet 23. juni 2005 Skrevet 23. juni 2005 Nei. Det har jeg aldri hørt at zyrtec gjør. Tablettene virker på allergireaksjonen - histaminet som utløses i kroppen - og har ikke noe å gjøre med bakterier, virus eller avsvelling av slimhinnene. Tynt og vandig snørr er typisk allergisk reaksjon. En annen sak er at om man går lenge med allergisk snørr, hender det at det går bakterier i det og det blir gult/grønt. Men da er ikke zyrtec noen ekstra hjelp. Da er det som å være vanlig forkjølet. 0 Siter
Gjest den vandrane vålnaden Skrevet 23. juni 2005 Skrevet 23. juni 2005 Nei. Det har jeg aldri hørt at zyrtec gjør. Tablettene virker på allergireaksjonen - histaminet som utløses i kroppen - og har ikke noe å gjøre med bakterier, virus eller avsvelling av slimhinnene. Tynt og vandig snørr er typisk allergisk reaksjon. En annen sak er at om man går lenge med allergisk snørr, hender det at det går bakterier i det og det blir gult/grønt. Men da er ikke zyrtec noen ekstra hjelp. Da er det som å være vanlig forkjølet. Takk for svar. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.