Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Eg ei ei jente på 29 år som i ei vekes tid vore plaga med smerter nede til høgre i ryggen. Det kjennes ut som smertene ligg bak nederste del av ribbeina, eller rett under. Det er vanskeleg å kjenna om det er muskelsmerter eller noko lenger inne. Blei matforgifta for ei vekes tid sidan, med kraftig oppkast, og har lurt på om det kan ha noko med dette å gjere. Men det det har ikkje blitt betre på denne veka, så eg tviler. Det er også verst i visse stillingar, og om ettermiddag/kveld. Eg har tidlegare hatt ein del urinvegsinfeksjon, hadde også antydning til dette for ei vekes tid sidan då eg ferierte i fuktig klima, men det gjekk over etter stort inntak av vatn og appelsinjuice. Ein gong for fleire år sidan hadde eg óg nyrebekkenbetennelse, men då var smertene i ryggen verre. Dersom dette skulle vera nyrebekkenbetennelse, ville vel allmenntilstanden min vore dårleg (feber o.l.)? Det er den ikkje. Bekymrer meg òg for at det kan vera lungene. Røyker litt, og slit med konstant dårleg samvit, og tilnærma angst, for dette, og er nok litt av ein hypokonder. Har prøvd å slutta mange gonger, men blir deprimert etter kort tid..

L.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/188997-vondt-i-nyrene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke hva det der kan være,du kan jo levere en urinprøve hos legen og få det sjekket.

Men jeg vil anbefale deg på det sterkeste å slutte å røyke.

Jeg var også ofte redd for å få forskjellige sykdommer mens jeg røkte,og faktisk ble jeg det til slutt.

Jeg fikk blodpropp på begge lungene.

Det er knallhardt å slutte å røyke,men du kan klare det!Når jeg greide det,kan alle!!!

Og når depresjonen tar deg,så tving deg ut og gå.Eller meld deg inn på et treningsstudio.Trening og masse luft hjelper.

Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/188997-vondt-i-nyrene/#findComment-1301896
Del på andre sider

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Lokalisasjonen kan stemme med nyresmerter, men det kan vel også være at hostingen har gitt en liten muskelbrist mellom ribbene eller rett under disse? Nyrebekkenbetennelse gir både endringer av urinen, feber og nedsatt allmenntilstand. Synes du skal levere en morgen-urinprøve til legen din; for å sjekke at du ikke går med en lavgradig infeksjon. Dersom smerten skriver seg fra lungene ville du sannsynligvis hatt smerter ved hosting eller pustebevegelser. Kanskje du skulle bestille en time hos fastlegen din for å diskutere røykeslutt? Det finnes medikamenter som hjelper mot de psykiske bivirkningene som mange får plager med. Disse er forøvrig alltid forbigående; kanskje bedre å være "deprimert" en kort periode enn stadig å gå med dårlig samvittighet og engstelse for at du får røykerelaterte sykdommer?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/188997-vondt-i-nyrene/#findComment-1305124
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...