Gjest hurv Skrevet 23. juni 2005 Skrevet 23. juni 2005 Min mor,barnets mormor, hadde barnet aleine med på butikken. På butikken traff de barnets farmor. Hun ville holde barnebarnet, men han ville bare være hos mormor. Rett etterpå spurte farmoren om han ikke ville komme ut til de og spise etterpå. Deretter sa hun høyt til mormoren: "ja, hvis moren vil det da. Det er jo hun som bestemmer. Ja, det er jo hun som bestemmer" Myntet på meg. Det var mange som stod og hørte på. Og dette sa hun til min mor. Er ikke dette veldig frekt. De kom nettopp hjem fra butikken, og jeg kjenner at jeg er kjempesint!! 0 Siter
Angela1365380318 Skrevet 23. juni 2005 Skrevet 23. juni 2005 Vel, det er jo du som bestemmer, og du hadde bestemt at barnet skulle være hos mormor i dag. Lager hun noe bråk så stå på ditt. 0 Siter
Gjest hurv Skrevet 23. juni 2005 Skrevet 23. juni 2005 Vel, det er jo du som bestemmer, og du hadde bestemt at barnet skulle være hos mormor i dag. Lager hun noe bråk så stå på ditt. Nei, vi hadde ikke bestemt noe. Hun hadde bare hentet han i barnehagen. Jeg er så sint!! Dette er bare litt av mye. Hin dagen snakket vi om noe tull. Klarer ikke å forklare sammenhengen. Så sier hun i spøkefull tone: "jeg har ikke lyst å krangle" deretter ikke fullt så spøkefullt: "ihvertfall ikke med deg" 0 Siter
Gjest hurv Skrevet 23. juni 2005 Skrevet 23. juni 2005 Nei, vi hadde ikke bestemt noe. Hun hadde bare hentet han i barnehagen. Jeg er så sint!! Dette er bare litt av mye. Hin dagen snakket vi om noe tull. Klarer ikke å forklare sammenhengen. Så sier hun i spøkefull tone: "jeg har ikke lyst å krangle" deretter ikke fullt så spøkefullt: "ihvertfall ikke med deg" Poenget hennes var at det ikke var sønnen hennes som fikk bestemme, men jeg. Hun hadde allerede sagt det til sønnen at det var mat der idag. 0 Siter
Lillemus Skrevet 23. juni 2005 Skrevet 23. juni 2005 Nei, vi hadde ikke bestemt noe. Hun hadde bare hentet han i barnehagen. Jeg er så sint!! Dette er bare litt av mye. Hin dagen snakket vi om noe tull. Klarer ikke å forklare sammenhengen. Så sier hun i spøkefull tone: "jeg har ikke lyst å krangle" deretter ikke fullt så spøkefullt: "ihvertfall ikke med deg" Hadde din mor bare hentet ham i barnehagen sånn uten videre? Da er det ikke farmor jeg hadde vært sint på gitt... Men barnehagen! 0 Siter
skorpionfisken Skrevet 23. juni 2005 Skrevet 23. juni 2005 Hadde din mor bare hentet ham i barnehagen sånn uten videre? Da er det ikke farmor jeg hadde vært sint på gitt... Men barnehagen! Jeg skjønte heller ikke den sammenhengen der. Mormor har barnet med på butikken. Møter farmor som babler om mat. Så har noen bare hentet barnet i barnehagen. Så da er vi sint på svigermor? 0 Siter
Gjest '!-o-!' Skrevet 23. juni 2005 Skrevet 23. juni 2005 Jeg skjønte heller ikke den sammenhengen der. Mormor har barnet med på butikken. Møter farmor som babler om mat. Så har noen bare hentet barnet i barnehagen. Så da er vi sint på svigermor? "Så da er vi sint på svigermor?" Er ikke svigermor roten til alt slemt som skjer, da? ;-) 0 Siter
Gjest Teskjekjerringa Skrevet 23. juni 2005 Skrevet 23. juni 2005 Mulig at jeg er kjempeteit, men jeg skjønner ikke helt problemet. 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 23. juni 2005 Skrevet 23. juni 2005 Nei, jeg synes ikke det er kjempefrekt. Men når du reagerer slik, har du kanskje et anstrengt forhold til svigermoren din fra før? 0 Siter
Gjest iiiiiiiiiiik Skrevet 23. juni 2005 Skrevet 23. juni 2005 Nei, vi hadde ikke bestemt noe. Hun hadde bare hentet han i barnehagen. Jeg er så sint!! Dette er bare litt av mye. Hin dagen snakket vi om noe tull. Klarer ikke å forklare sammenhengen. Så sier hun i spøkefull tone: "jeg har ikke lyst å krangle" deretter ikke fullt så spøkefullt: "ihvertfall ikke med deg" Dersom du reagerer så kraftig på slike ting, ja så skjønner jeg godt at hun ikke vil krangle med deg ihvertfall. 0 Siter
Gjest iiiiiiiiiiik Skrevet 23. juni 2005 Skrevet 23. juni 2005 Poenget hennes var at det ikke var sønnen hennes som fikk bestemme, men jeg. Hun hadde allerede sagt det til sønnen at det var mat der idag. Da mener dem vel at du sjefer over mannen din da eller? 0 Siter
Dorthe Skrevet 23. juni 2005 Skrevet 23. juni 2005 Hæ? Jeg synes de fleste her inne er veldig opptatt av at det er dem og ikke besteforeldrene som bestemmer. Så da hadde vel farmor helt rett og da kan du vel ikke si at hun er frekk. 0 Siter
Sofline Skrevet 23. juni 2005 Skrevet 23. juni 2005 Nei, vi hadde ikke bestemt noe. Hun hadde bare hentet han i barnehagen. Jeg er så sint!! Dette er bare litt av mye. Hin dagen snakket vi om noe tull. Klarer ikke å forklare sammenhengen. Så sier hun i spøkefull tone: "jeg har ikke lyst å krangle" deretter ikke fullt så spøkefullt: "ihvertfall ikke med deg" Høres ut som om du har et anstrengt forhold til svigermor, i hvert fall at hun har et anstrengt forhold til deg. Det virker som om hun er redd for at barnebarnet skal være mer sammen med mormor enn farmor, og at han liker mormor bedre... Ikke noe å bry seg om det. 0 Siter
Gjest hurv Skrevet 23. juni 2005 Skrevet 23. juni 2005 Da mener dem vel at du sjefer over mannen din da eller? ja, kanskje de mener det, men jeg synes det er utrolig frekt å poengtere det for min egen mor! Jeg har skjønt at de synes jeg sjefer, men de kan snakke om det seg imellom 0 Siter
Gjest iiiiiiiiiiik Skrevet 23. juni 2005 Skrevet 23. juni 2005 ja, kanskje de mener det, men jeg synes det er utrolig frekt å poengtere det for min egen mor! Jeg har skjønt at de synes jeg sjefer, men de kan snakke om det seg imellom "ja, kanskje de mener det, men jeg synes det er utrolig frekt å poengtere det for min egen mor! Jeg har skjønt at de synes jeg sjefer, men de kan snakke om det seg imellom" Hvem er "de"? Er det mannen din og hans mor som mener at du sjefer? Kanskje du gjør det da? Har du prøvd å gå litt i deg selv? Det er sunt for alle av og til. Hvis ikke det er noe jeg har mistforstått her da, eller at det ligger myyye mer bak her enn det du har fortalt. 0 Siter
Gjest hurv Skrevet 23. juni 2005 Skrevet 23. juni 2005 "ja, kanskje de mener det, men jeg synes det er utrolig frekt å poengtere det for min egen mor! Jeg har skjønt at de synes jeg sjefer, men de kan snakke om det seg imellom" Hvem er "de"? Er det mannen din og hans mor som mener at du sjefer? Kanskje du gjør det da? Har du prøvd å gå litt i deg selv? Det er sunt for alle av og til. Hvis ikke det er noe jeg har mistforstått her da, eller at det ligger myyye mer bak her enn det du har fortalt. Foreldrene hans. Vet ikke hva faren hans synes. Uansett om jeg hadde vært en heks, noe jeg selvfølgelig ikke er , så er det frekt å si det på den måten. Hvis hun bare hadde ment at det var foreldrene som bestemmer om barnebarnet skulle ut på besøk, hadde det vært helt normalt. Men når allerede sønnen hennes har sagt ja, og så sier hun at det er opp til moren, for det er hun som bestemmer...da er det noe galt. Hun hadde visst blitt kjemperar i ansiktet da ungen ville fra hennes armer og over i mormoren sine armer. Hun hadde visst bare tatt ungen selv om han ville være hos mormoren. Det er ikke rart at ungen vil vekk da. Hun er alltid så voldsom. Hun skal alltid f.eks. kysse på han ennå han har sagt nei og trekker seg unna. Da bare drar hun han til seg og kysser. Av og til synes jeg hun virker som en unge. Og ja, det er flere ting som har irritert meg med henne. Men vi har aldri kranglet så vi er ikke uvenner. 0 Siter
Gjest iiiiiiiiiiik Skrevet 23. juni 2005 Skrevet 23. juni 2005 Foreldrene hans. Vet ikke hva faren hans synes. Uansett om jeg hadde vært en heks, noe jeg selvfølgelig ikke er , så er det frekt å si det på den måten. Hvis hun bare hadde ment at det var foreldrene som bestemmer om barnebarnet skulle ut på besøk, hadde det vært helt normalt. Men når allerede sønnen hennes har sagt ja, og så sier hun at det er opp til moren, for det er hun som bestemmer...da er det noe galt. Hun hadde visst blitt kjemperar i ansiktet da ungen ville fra hennes armer og over i mormoren sine armer. Hun hadde visst bare tatt ungen selv om han ville være hos mormoren. Det er ikke rart at ungen vil vekk da. Hun er alltid så voldsom. Hun skal alltid f.eks. kysse på han ennå han har sagt nei og trekker seg unna. Da bare drar hun han til seg og kysser. Av og til synes jeg hun virker som en unge. Og ja, det er flere ting som har irritert meg med henne. Men vi har aldri kranglet så vi er ikke uvenner. Har svart deg på mer på den andre tråden på foreldre-småbarns forumet. Skjønner mer av hva du mener nå. Jeg tror farmora er sjalu fordi barnet ikke ville være hos henne. Det var et ekkelt stikk til deg det hun sa synes jeg. Unødvendig. 0 Siter
Gjest mij Skrevet 23. juni 2005 Skrevet 23. juni 2005 Vel.. utifra dette innlegget aner vi ingenting om tonefall, hvordan hun er til vanlig, deres forhold ellers... Henvendte hun seg kanskje til ungen da hun sa det, for liksom å understreke for barnet at det er du som bestemmer over det? Utifra dette innlegget høres du helt hysterisk ut, men mulig det ligger mye mer bak... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.