Gå til innhold

Hvordan reagerer dere på dette? Svigermor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vel.. utifra dette innlegget aner vi ingenting om tonefall, hvordan hun er til vanlig, deres forhold ellers... Henvendte hun seg kanskje til ungen da hun sa det, for liksom å understreke for barnet at det er du som bestemmer over det?

Utifra dette innlegget høres du helt hysterisk ut, men mulig det ligger mye mer bak...

Hun sa det til min mor. Sønnen hennes hadde da allerede sagt ja til at vi skulle spise der (egen avgjørelse). Det er derfor jeg reagerer på at hun sa til min egen mor at det var opp til meg, siden det er jeg som bestemmer. Jeg tror hun var sjalu for ungen ville ikke til farmoren. Da farmoren tok han ut av mormoren sine armer (mot hans vilje) prøvde han å komme tilbake til mormoren. Det var etter det hun hadde sagt det.

Skrevet

Hun sa det til min mor. Sønnen hennes hadde da allerede sagt ja til at vi skulle spise der (egen avgjørelse). Det er derfor jeg reagerer på at hun sa til min egen mor at det var opp til meg, siden det er jeg som bestemmer. Jeg tror hun var sjalu for ungen ville ikke til farmoren. Da farmoren tok han ut av mormoren sine armer (mot hans vilje) prøvde han å komme tilbake til mormoren. Det var etter det hun hadde sagt det.

Jaha, her kommer det frem mer som setter saken i perspektiv. Hvorfor sa du ikke det med mannen din med en gang? Jeg hengte meg opp i at farmor sa dette så alle på butikken hørte det....

Men da kan jeg tendere til å være enig i at det var en rar uttalelse.

Skrevet

Jeg skjønner veldig godt hva du mener. Tror din svigermor er sjalu. Har samme problem med min.

Hun liker ikke at mine barn foretrekker mormor. Lar det gå ut over meg og barnebarna sine. Sier for eks. til mine barn: Dere er bare glad i mormor, dere må jo være litt glad i meg også...

Faktum er at hun aldri har tid til å være sammen med dem. Har aldri hentet i barnehagen, tatt dem med på bytur, overnatting eller lignende. Når hun kommer på besøk er det midt i leggetid og da blir det ikke tid til kos.

Mormor har alltid tid. Barnebarna er aller viktigst i livet hennes. Stiller opp 100 %. Det er klart at ungene elsker henne.

Farmor gidder ikke ta opp kampen, og blir heller sint og gretten på meg og barna. Øser kjærlighet på sine andre barnebarn, overnattingsturer, byturer, bakedager og dyrere gaver. Kan ikke si at jeg er særlig begeistret for henne.

Svigermødre er no dritt....

Skrevet

Jaha, her kommer det frem mer som setter saken i perspektiv. Hvorfor sa du ikke det med mannen din med en gang? Jeg hengte meg opp i at farmor sa dette så alle på butikken hørte det....

Men da kan jeg tendere til å være enig i at det var en rar uttalelse.

skjønner nå at jeg var uklar. Var litt opprørt da jeg skrev

Skrevet

Jeg skjønner veldig godt hva du mener. Tror din svigermor er sjalu. Har samme problem med min.

Hun liker ikke at mine barn foretrekker mormor. Lar det gå ut over meg og barnebarna sine. Sier for eks. til mine barn: Dere er bare glad i mormor, dere må jo være litt glad i meg også...

Faktum er at hun aldri har tid til å være sammen med dem. Har aldri hentet i barnehagen, tatt dem med på bytur, overnatting eller lignende. Når hun kommer på besøk er det midt i leggetid og da blir det ikke tid til kos.

Mormor har alltid tid. Barnebarna er aller viktigst i livet hennes. Stiller opp 100 %. Det er klart at ungene elsker henne.

Farmor gidder ikke ta opp kampen, og blir heller sint og gretten på meg og barna. Øser kjærlighet på sine andre barnebarn, overnattingsturer, byturer, bakedager og dyrere gaver. Kan ikke si at jeg er særlig begeistret for henne.

Svigermødre er no dritt....

min er ikke noe gretten mot meg, men hun kan være sleip...eller dum...hvem vet. Jeg kan se på henne at hun er irritert på meg.

Hvis jeg foreksempel har irettesatt sønnen hennes fordi han har gjort noe som jeg synes var dumt (i forbindelse med ungen vår), kan hun komme 1 minutt etterpå og si høyt og overdrivende til han hvor flink og stolt hun er over han. Det er greit at han skal få høre det av henne, men hun trenger ikke å gjøre det så provoserende. En gang spurte jeg om hun gjorde det fordi jeg nettopp hadde kritisert han, da bare lo hun litt falskt.

mariaflyfly
Skrevet

Hæ?

Jeg synes de fleste her inne er veldig opptatt av at det er dem og ikke besteforeldrene som bestemmer. Så da hadde vel farmor helt rett og da kan du vel ikke si at hun er frekk.

Godt sagt. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...