Gå til innhold

Gi gave når søskenbarn har fått baby?

Anbefalte innlegg

Gjest et litt eldre søskenbarn
Skrevet

Vi har ikke kontakt, og de ga ingenting da vi fikk våre. Så leste jeg i avisen (...) at det hadde fått et barn, og lurer på om jeg skulle sendt et kort (evt. liten gave)? Vi har ikke kontakt da foreldrene våre (søsken) ikke er de beste vennene i verden....

skorpionfisken
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor du vurderer å gi gave til noen du ikke har kontakt med?

Skrevet

Hvis du gjerne vil strekke ut en hånd så er det jo pent av deg å sende en blomst og et hyggelig kort kanskje?

Og samtidig vise deres foreldre at i alle fall noen i familien er på talefot. Tar forbehold om grunnen til at de ikke er venner da!

Skrevet

Jeg har vært med "sengmat" til bare de av mine søskenbarn jeg har hatt mest kontakt med.

Mrs. Wallace
Skrevet

Det gjør du selvsagt som du vil med. Har du lyst, gjør du det, hvis ikke lar du være.

Skrevet

Det kan kanskje være en begynnelse til å få bedre kontakt? Noen må i så fall starte.

Skrevet

Send et kort. Ikke nødvendig med gave når dere ikke har kontakt.

Skrevet

Jeg har vært med "sengmat" til bare de av mine søskenbarn jeg har hatt mest kontakt med.

sengmat?

Skrevet

Send et kort. Ikke nødvendig med gave når dere ikke har kontakt.

...for å vise at ikke alle i familien trenger å være uvenner.

Skrevet

sengmat?

Vi går på besøk til mor og barn, og har med en gave til den lille, som regel et klesplagg. Navnet sengmat stammer fra den gang man hadde mat (senggraut) med seg til mor.

Mrs. Wallace
Skrevet

Vi går på besøk til mor og barn, og har med en gave til den lille, som regel et klesplagg. Navnet sengmat stammer fra den gang man hadde mat (senggraut) med seg til mor.

Tenk, på de tider var det vanlig at familie og naboer gikk sammen om mat og husstell for at barselkvinnen skulle få 1-2 uker til sengs for å komme til hektene igjen.

Nå for tiden blir folk sendt hjem etter 3 dager. Ikke noe galt i det, men mange kommer hjem alene og til manglende nettverk. Ikke rart barseldepresjonene øker.

Skrevet

Så skjønner jeg det litt bedre. :-)

Skrevet

Tenk, på de tider var det vanlig at familie og naboer gikk sammen om mat og husstell for at barselkvinnen skulle få 1-2 uker til sengs for å komme til hektene igjen.

Nå for tiden blir folk sendt hjem etter 3 dager. Ikke noe galt i det, men mange kommer hjem alene og til manglende nettverk. Ikke rart barseldepresjonene øker.

Ja, og så må man i tillegg diske opp med kaker til alle som kommer på barselvisitt (med sengmat). Ikke alle er på sykehuset 3 dager heller, bare 1 eller 2.

Mrs. Wallace
Skrevet

Ja, og så må man i tillegg diske opp med kaker til alle som kommer på barselvisitt (med sengmat). Ikke alle er på sykehuset 3 dager heller, bare 1 eller 2.

Jeg har alltid med meg kake el.l når jeg kommer på barselvisitt. Ikke blir jeg lenge, heller - klok av skade etter et svært lite hensynsfullt besøk ved min egen barsel.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...