Gjest et litt eldre søskenbarn Skrevet 23. juni 2005 Skrevet 23. juni 2005 Vi har ikke kontakt, og de ga ingenting da vi fikk våre. Så leste jeg i avisen (...) at det hadde fått et barn, og lurer på om jeg skulle sendt et kort (evt. liten gave)? Vi har ikke kontakt da foreldrene våre (søsken) ikke er de beste vennene i verden.... 0 Siter
skorpionfisken Skrevet 23. juni 2005 Skrevet 23. juni 2005 Jeg skjønner ikke hvorfor du vurderer å gi gave til noen du ikke har kontakt med? 0 Siter
Lillemus Skrevet 23. juni 2005 Skrevet 23. juni 2005 Hvis du gjerne vil strekke ut en hånd så er det jo pent av deg å sende en blomst og et hyggelig kort kanskje? Og samtidig vise deres foreldre at i alle fall noen i familien er på talefot. Tar forbehold om grunnen til at de ikke er venner da! 0 Siter
fresja Skrevet 23. juni 2005 Skrevet 23. juni 2005 Jeg har vært med "sengmat" til bare de av mine søskenbarn jeg har hatt mest kontakt med. 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 23. juni 2005 Skrevet 23. juni 2005 Det gjør du selvsagt som du vil med. Har du lyst, gjør du det, hvis ikke lar du være. 0 Siter
Osiris Skrevet 23. juni 2005 Skrevet 23. juni 2005 Det kan kanskje være en begynnelse til å få bedre kontakt? Noen må i så fall starte. 0 Siter
Sofline Skrevet 23. juni 2005 Skrevet 23. juni 2005 Send et kort. Ikke nødvendig med gave når dere ikke har kontakt. 0 Siter
Sofline Skrevet 23. juni 2005 Skrevet 23. juni 2005 Jeg har vært med "sengmat" til bare de av mine søskenbarn jeg har hatt mest kontakt med. sengmat? 0 Siter
Sofline Skrevet 23. juni 2005 Skrevet 23. juni 2005 Send et kort. Ikke nødvendig med gave når dere ikke har kontakt. ...for å vise at ikke alle i familien trenger å være uvenner. 0 Siter
fresja Skrevet 23. juni 2005 Skrevet 23. juni 2005 sengmat? Vi går på besøk til mor og barn, og har med en gave til den lille, som regel et klesplagg. Navnet sengmat stammer fra den gang man hadde mat (senggraut) med seg til mor. 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 23. juni 2005 Skrevet 23. juni 2005 Vi går på besøk til mor og barn, og har med en gave til den lille, som regel et klesplagg. Navnet sengmat stammer fra den gang man hadde mat (senggraut) med seg til mor. Tenk, på de tider var det vanlig at familie og naboer gikk sammen om mat og husstell for at barselkvinnen skulle få 1-2 uker til sengs for å komme til hektene igjen. Nå for tiden blir folk sendt hjem etter 3 dager. Ikke noe galt i det, men mange kommer hjem alene og til manglende nettverk. Ikke rart barseldepresjonene øker. 0 Siter
Sofline Skrevet 23. juni 2005 Skrevet 23. juni 2005 Vi går på besøk til mor og barn, og har med en gave til den lille, som regel et klesplagg. Navnet sengmat stammer fra den gang man hadde mat (senggraut) med seg til mor. Så skjønner jeg det litt bedre. :-) 0 Siter
fresja Skrevet 23. juni 2005 Skrevet 23. juni 2005 Tenk, på de tider var det vanlig at familie og naboer gikk sammen om mat og husstell for at barselkvinnen skulle få 1-2 uker til sengs for å komme til hektene igjen. Nå for tiden blir folk sendt hjem etter 3 dager. Ikke noe galt i det, men mange kommer hjem alene og til manglende nettverk. Ikke rart barseldepresjonene øker. Ja, og så må man i tillegg diske opp med kaker til alle som kommer på barselvisitt (med sengmat). Ikke alle er på sykehuset 3 dager heller, bare 1 eller 2. 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 23. juni 2005 Skrevet 23. juni 2005 Ja, og så må man i tillegg diske opp med kaker til alle som kommer på barselvisitt (med sengmat). Ikke alle er på sykehuset 3 dager heller, bare 1 eller 2. Jeg har alltid med meg kake el.l når jeg kommer på barselvisitt. Ikke blir jeg lenge, heller - klok av skade etter et svært lite hensynsfullt besøk ved min egen barsel. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.