Gå til innhold

Hvor mye penger har du i en kristesituasjon?

Anbefalte innlegg

Gjest penger og sikkerhet
Skrevet

Hvor mye penger har du satt av i tilfelle en krisesituasjon skulle oppstå? Feks miste jobben, vaskemaskinen ryker, uventede regninger osv?

Jeg har ca 50 000. Er det nok tror dere?

• Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• petter smart

6

• Osiris

3

• Sofline

3

• Mrs. Wallace

2

Gjest (ikke noe)signatur
Skrevet

Vi har ingenting, men håper å spare opp når vi har litt mer å rutte med.

Skrevet

Jeg har vel vanligvis i overkant av 10.000,- i bakhånd. Nå er det like før komfyren ryker er jeg stygt redd for, men skitt au!

Blir det for ille kan jeg alltids ta opp et lite ekstralån på huslånet, har såpass lite i huslån at det ikke er noe problem.

skorpionfisken
Skrevet

Mye mer enn hva jeg har i allefall.

Men skulle det være ytterst krise vet jeg hvor jeg skal henvende meg for å låne/skaffe mer.

Skrevet

Pleier å ha rundt 20 000,- som jeg også bruker hvis det er noe jeg har veldig lyst på og synes jeg kan ta meg råd til.. Nå har jeg 10 000,- og liker å ha minst 10 uten å røre dem.. Tilfelle. Skulle jeg miste jobben så sliter jeg litt da.. Men det gjør jeg ikke.. :) Ikke uten lang forvarsel i hvert fall.

Gjest trenger det vi tjener
Skrevet

Vi har ingenting, men håper å spare opp når vi har litt mer å rutte med.

Samme her....vi har ikke noe oppspart over tid.

Gjest Wer bist du?
Skrevet

Jeg henviser til mitt svar under tråden "Er dere ofte blakke" startet tidligere i dag :)

Skrevet

Jeg har de siste årene hatt mellom 50 og 100 000 på sparekonto. Jeg har for mye regninger om våren, så da tærer jeg på oppspart kapital. Dessuten får jeg jo låne på huset om det oppstår en krise.

Mrs. Wallace
Skrevet

Jada, du har mange penger og er veldig flink.

Skrevet

Jeg brukte å ha 20 til 30 tusen, og sa at jeg var blakk dersom reservekontoen var nede i 5 tusen. Men det var den gang jeg var frisk og jobbet. På rehabilitering med 60% av inntekten og økte utgifter på grunn av sjukdom så har reserven skrumpet inn til 0.

Men en lærer seg å leve med det også. :o)

Gjest Situasjon
Skrevet

Selvfølgelig er 50000 nok.

Det heter forresten situasjon. SITUASJON.

Skrevet

Etter forrige krise har jeg nå kommet opp i den nette sum av 1200 kroner. Jeg klarer bare å spare 200 kroner i måneden til det formålet. Jeg har uføretrygd.

Gjest midia
Skrevet

Voldsomt til pengemas det ble på dol da!

Er det om å ha mest eller?

Skrevet

Vi har vel tilsammen 500-600 000 tror jeg. Det er fordi vi har jobbet flittig og spart, og pengene går sannsynligvis til et huskjøp i fremtiden, men foreløpig leier vi fordi vi flytter mye rundt og ikke helt vet hvor vi skal slå oss ned i forhold til fremtidsplaner.

Skrevet

0,-

Jeg synes at du har masse penger til krisen din jeg da!

Gjest krisemusa
Skrevet

Må du betale for krisene dine?? Jeg får mine aldeles gratis...kastet etter meg faktisk...

Gjest ikke talefeil
Skrevet

Jeg kommer aldri i en krisesituvasjon.

Krisesituasjon derimot, se det er noe annet!

Gjest en netto månedslønn
Skrevet

Ca en netto månedslønn bør en familie ha.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...