Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest har ikke råd
Skrevet

Du får spille en rekke lotto hver uke og håpe du vinner (det er jo lov til å håpe.. :-)). Og nyte at det er fint vær for tiden.

Når man er fattig er det siste man tenker på å bruke 30 kr på Lotto hver lørdag.

Skrevet

Når man er fattig er det siste man tenker på å bruke 30 kr på Lotto hver lørdag.

Min søster er alltid blakk, men hun bruker utrolig mye på lotto, tipping etc. hver uke.

Gjest MrPimmel
Skrevet

Min søster er alltid blakk, men hun bruker utrolig mye på lotto, tipping etc. hver uke.

Kanskje hun heller skulle bruke penger på en matematikkbok?

:-)

Skrevet

Kanskje hun heller skulle bruke penger på en matematikkbok?

:-)

Hun har gode karakterer i matte, og har økonomisk utdanning. Spillingen gir nok livet litt spenning. Spiller litt selv, men aldri mer enn jeg har råd til å tape...

Skrevet

Lån penger på boligen og bruk dem opp. Eller selg den til banken og bo der så lenge du lever mot leie.

Jeg får ikke låne mer på den for jeg har ikke inntekt til større lån. Jeg har spurt. Og ikke kan jeg selge den og leie heller for jeg får ikke tilskudd til å fikse en ny leilighet. Og en leilighet som passer, får jeg ikke leid eller kjøpt hvis jeg har penger.

Det er den runddansen, skjønner du.

Gjest MrPimmel
Skrevet

Hun har gode karakterer i matte, og har økonomisk utdanning. Spillingen gir nok livet litt spenning. Spiller litt selv, men aldri mer enn jeg har råd til å tape...

Det er sikkert OK å bruke 20 kr uka på det, litt skal man unne seg, og man kan jo håpe?

thuva1365380402
Skrevet

Helt enig. Hadde vært veldig kjekt med feriepenger. Men det får man ikke når man er arbeidsledig, eller var arbeidsledig i fjor. Så de er heldige de som får feriepenger. Skulle ønske det var meg.

Gjest Arbeidstager
Skrevet

Nå kjenner ikke jeg din situasjon, men forstår ut fra innlegget at du lever på en eller annen form for trygd (attføring/uføre/arb.ledig/e.l.).

Skjønner at du gjerne vil ha penger til sommeren, men de som får feriepenger har tross alt tjent de opp selv - det har ikke du. Ikke for å være surmaget, men jeg synes vel egentlig at du skal være fornøyd med at du lever i et velferdssamfunn hvor det offentlige faktisk tar seg råd til å fullfinansiere livet ditt.

Forøvrig, ferie trenger da ikke være så dyrt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...