Gå til innhold

Hvordan velge en velpassende bikini?

Gjest i kveld kutter vi ut nicket, dere!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså, om litt over ei uke skal vi til syden.

Og mor (altså meg) er vel ca 15 kg over riktig vekt, tror jeg. På ni dager er det fint lite jeg kan/ bør/ orker å gjøre med det. Jeg har et lite vektreduksjonsprosjekt gående, men det går saaaakte.

Altså, bace to bisniss. Bikini.

Jeg er 148 cm høy, og veier 62 kg. Med andre ord: lita og lubben. Jeg har store pupper C eller D cup, hengemage, men ellers ganske normal (litt stor rompe og kanskje litt store lår, når sant skal sies).

Hvilken type bikini vil passe? Farge og fasong, gjerne bilder på nett, hvis dere orker?

Helst burde jeg vel hatt på dykkerdrakt og hatt nok oksygen til å være på havets bunn i 14 dager, men det er nok ikke et alternativ.

Jeg er dere dypt takknemlig for svar.

Gjest elle melle deg fortelle
Skrevet

ikke skarpe farger og store mønstre på bikinien ihvertfall. Det er jo en velkjent sak at svart er dempende farge og forminsker.

Ellers vet jeg ikke så mye. Er veldig liten selv. Jeg har motsatt problem. Gruer meg til å gå på stranden for jeg er for tynn og flatbrystet.

Skrevet

ikke skarpe farger og store mønstre på bikinien ihvertfall. Det er jo en velkjent sak at svart er dempende farge og forminsker.

Ellers vet jeg ikke så mye. Er veldig liten selv. Jeg har motsatt problem. Gruer meg til å gå på stranden for jeg er for tynn og flatbrystet.

Hvorfor drar du da da? Jeg orker i mer jeg for jeg synes folk glaner. Det er ingen som kan tvinge meg.

Gjest elle melle deg fortelle
Skrevet

Hvorfor drar du da da? Jeg orker i mer jeg for jeg synes folk glaner. Det er ingen som kan tvinge meg.

Jeg går nesten aldri. Men jeg er tom for unnskyldninger for hvorfor jeg ikke drar. Har jo unge. Det er bare samboeren som tar han med. Det synes jeg er dumt.

Jeg føler meg så uvel på stranden at jeg synes det bare blir forferdelig slitsomt. Tenker på hvilken vinkler folk ser meg fra og hvor mange som ser. Hvis jeg skal reise meg opp og gå, tar jeg på meg t-skjorte. Hvis jeg skal ut i vannet holder jeg en flytemadrass eller lignende foran meg. Tenker hele tiden på hvordan jeg skal hindre folk i å se meg

Skrevet

Svart forminsker. Ikke velg vannrette striper.

Gjest togli
Skrevet

Jeg satt akkurat idag og leste et KK-blad (noen uker gammelt). Der var det "oppskrifter" på hvilke typer bikinier som passet til hvilke typer kropper.

Hvis man har noen kilo for mye over rumpe og lår, bør man velge ensfarget bikini. For å gi inntrykk av lengre bein velger du bikinitruse med høy skjæring. Bikinitrusa bør ikke være altfor lav slik at mageflesket henger over, men heller ikke for høy slik at den dekker alt av mageflesk (huff, for et ord ;-))

Mange kjøper for små bikinier og det blir gjerne ikke særlig pent..

Selv bruker jeg str 36/38 i vanlige klær, men kjøper helst str. 40 i bikinier og truser.

Skrevet

Jeg går nesten aldri. Men jeg er tom for unnskyldninger for hvorfor jeg ikke drar. Har jo unge. Det er bare samboeren som tar han med. Det synes jeg er dumt.

Jeg føler meg så uvel på stranden at jeg synes det bare blir forferdelig slitsomt. Tenker på hvilken vinkler folk ser meg fra og hvor mange som ser. Hvis jeg skal reise meg opp og gå, tar jeg på meg t-skjorte. Hvis jeg skal ut i vannet holder jeg en flytemadrass eller lignende foran meg. Tenker hele tiden på hvordan jeg skal hindre folk i å se meg

Jeg orker ikke at folk glaner på meg. Jeg blir kvalm og holder på å kaste opp. Så jeg går ikke på stranda noe mer. Orker ikke flere slengbemerkninger og skjønner egentlig ikke hvorfor folk skal si så mye dritt og bry seg med andre.

Skrevet

Jeg satt akkurat idag og leste et KK-blad (noen uker gammelt). Der var det "oppskrifter" på hvilke typer bikinier som passet til hvilke typer kropper.

Hvis man har noen kilo for mye over rumpe og lår, bør man velge ensfarget bikini. For å gi inntrykk av lengre bein velger du bikinitruse med høy skjæring. Bikinitrusa bør ikke være altfor lav slik at mageflesket henger over, men heller ikke for høy slik at den dekker alt av mageflesk (huff, for et ord ;-))

Mange kjøper for små bikinier og det blir gjerne ikke særlig pent..

Selv bruker jeg str 36/38 i vanlige klær, men kjøper helst str. 40 i bikinier og truser.

Det var ingen bikinier for dem uten rumpe der i hvert fall og tynne bein, Jeg leste også den artikkelen :(

Gjest togli
Skrevet

Det var ingen bikinier for dem uten rumpe der i hvert fall og tynne bein, Jeg leste også den artikkelen :(

Nei, sant nok.. Du får kjøpe en stormønstrete bikinitruse, så blir rompa sikkert kjempefin ;-)

Gjest ikke sign
Skrevet

Nei, sant nok.. Du får kjøpe en stormønstrete bikinitruse, så blir rompa sikkert kjempefin ;-)

Hva skulle man ha om man hadde stor mage (kulemage)? Om du husker....

Gjest togli
Skrevet

Hva skulle man ha om man hadde stor mage (kulemage)? Om du husker....

Bikinitruse som stopper midt på kulemagen tror jeg.

Skrevet

Hva med lårene da?

Aldri....

Gjest svaksterk
Skrevet

Det kommer an på hvor du leter egentlig, om du finner en fin bikini, ihvertfall med c/d cup.. de er jo så himla små i cupen i kjedebutikkene!

I dag ga jeg opp de kjedebutikkene og vandra inn i en undertøysbutikk, der fannt jeg både fine og passende bikinier:-)

Tror faktisk man må legge litt mer i for å få en bikini som passer dersom man ikke passer inn i "main stream" fasongen i kjedebutikkene.

Gjest togli
Skrevet

Hva med lårene da?

Aldri....

Lange underbukser kanskje?

*hehe*

Skrevet

Hipsteren er kjempefin på alle. Den finnes i varierende lengder oppover magen. Og så er det viktig med en god bh. Stikk innom de vanlige kjedene og sett sammen bikinien selv.

For rusling rundt omkring på stranda, opp i kiosken... smett på deg en topp og evt et lite omslagsskjørt.

Hipstertruser er også topp - er det noen som kan begripe hvor de skrekkelige stringtrusene kom fra?

Det er ufattelig vulgært med bikini'bukse' med tråd i rumpa, lov at verken du eller noen du kjenner stiller i en sånn! Skikkelig bukse for skikkelige folk.

Skrevet

Hipsteren er kjempefin på alle. Den finnes i varierende lengder oppover magen. Og så er det viktig med en god bh. Stikk innom de vanlige kjedene og sett sammen bikinien selv.

For rusling rundt omkring på stranda, opp i kiosken... smett på deg en topp og evt et lite omslagsskjørt.

Hipstertruser er også topp - er det noen som kan begripe hvor de skrekkelige stringtrusene kom fra?

Det er ufattelig vulgært med bikini'bukse' med tråd i rumpa, lov at verken du eller noen du kjenner stiller i en sånn! Skikkelig bukse for skikkelige folk.

Nei, vær du trygg!

Jeg har prøvd sånn stringtruse ved et par anledninger, men blir nesten mannevond bare ved tanken.

Gjest aldri i livet
Skrevet

Hipster er fin på alle????? Hvilket univers bor du i???

Hipster... *dåååne* Jeg får firkanta hofter, lår som tyter, rørleggerrumpe og ALLE merker etter fire barn og keisersnitt LYYYYSER opp tilværelsen...

*går for våtdrakt*

Gjest aldri i livet
Skrevet

Jeg orker ikke at folk glaner på meg. Jeg blir kvalm og holder på å kaste opp. Så jeg går ikke på stranda noe mer. Orker ikke flere slengbemerkninger og skjønner egentlig ikke hvorfor folk skal si så mye dritt og bry seg med andre.

Fordi de er usikre og fler seg ræva selv. Da er det så deilig å hakke på noen man egentlig er ganske misunnelig på!

Skrevet

Hipster er fin på alle????? Hvilket univers bor du i???

Hipster... *dåååne* Jeg får firkanta hofter, lår som tyter, rørleggerrumpe og ALLE merker etter fire barn og keisersnitt LYYYYSER opp tilværelsen...

*går for våtdrakt*

Våtdrakt? Froskemannsutstyr altså? Hvis du ser slik på det når det gjelder bikinier, vet jeg sannelig ikke...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...