Gjest BlomsterLinn Skrevet 24. juni 2005 Skrevet 24. juni 2005 Hei! Jeg holder på å gå ned non kilo og hittil har det gått veldig bra. Har gått ned 6-7 kg over forholdsvis lang tid. Veier meg hver fredag og har gått ned ca en halv kilo i uka de siste ukene, men forrige fredag var vekta på 73,8. Akkurat det samme som den var fredagen før. Jeg hadde besøk i helga og det ble noen utskeielser. Derfor gikk jeg på vekta på tirsdag også og da var vekta 73,3. Var veldig fornøyd med det og håpet at jeg skulle få se 72- tallet i dag, men i dag var vekta 74,0. Jeg har vært superflink de siste dagene, så jeg skjønner det ikke. What to do? 0 Siter
Gjest Simiana Skrevet 24. juni 2005 Skrevet 24. juni 2005 Det samme har jeg også opplevd, så det er nok helt normalt. Du skal ikke gjøre noe, bare fortsett med opplegget ditt,som forøvrig høres veldig bra ut. Langsom vektnedgang gir større sjanse for varige resultater. 0 Siter
Gjest oppogned Skrevet 24. juni 2005 Skrevet 24. juni 2005 Ingen grunn til panikk. Det skjer alle. Plutselig stopper det opp en ukes tid. Skal ikke mer til enn litt ekstra vann i kroppen. Det betyr ikke at du fettmessig har gått opp i vekt. Neste uke har vekta plutselig gått ned en hel kg eller mer. 0 Siter
nyca Skrevet 24. juni 2005 Skrevet 24. juni 2005 Hvis du trener, så kan det være forklaringen... Hvis kroppen omdanner fettet til muskler, så er faktisk musklene tyngre enn fett. Jeg gikk på et kurs på nyåret, og gikk ned noen kilo. Den ene uken hadde jeg kun gått ned noen få gram, men faktisk 2-3 cm rundt midjen... ;o) Så man må ikke henge seg så altfor mye opp i selve vekten! Cm er egentlig viktigere ;o) 0 Siter
Speak Skrevet 24. juni 2005 Skrevet 24. juni 2005 Jeg veier meg neste hver dag. I "værste fall" varierer jeg 1,5 kilo fra en dag til neste. Oftest uten noen forklaring. 0,5-1 kilos forskjell er i hvertfall helt normalt for meg. Vektreduksjoner kommer også ofte ikke jevn fordelt. Stå på videre om en uke eller to viser nok vekta 72 kilo. 0 Siter
Prozak Skrevet 24. juni 2005 Skrevet 24. juni 2005 Hvis du trener, så kan det være forklaringen... Hvis kroppen omdanner fettet til muskler, så er faktisk musklene tyngre enn fett. Jeg gikk på et kurs på nyåret, og gikk ned noen kilo. Den ene uken hadde jeg kun gått ned noen få gram, men faktisk 2-3 cm rundt midjen... ;o) Så man må ikke henge seg så altfor mye opp i selve vekten! Cm er egentlig viktigere ;o) Kroppen omdanner ikke fett til muskler. Det er to helt forskjellige celletyper, og kan ikke konverteres hverken den ene eller den andre veien. Det man gjør ved trening er å endre på kroppens sammensetning, og minke andelen fett og å øke muskelmassen. "..................................." 0 Siter
nyca Skrevet 24. juni 2005 Skrevet 24. juni 2005 Kroppen omdanner ikke fett til muskler. Det er to helt forskjellige celletyper, og kan ikke konverteres hverken den ene eller den andre veien. Det man gjør ved trening er å endre på kroppens sammensetning, og minke andelen fett og å øke muskelmassen. "..................................." Med en litt stresset dag i dag, og helgefølelse så er jeg også klar over det... Men formuleringen og skrivingen gikk ikke helt min vei ser jeg! Du skjønte kanskje hva jeg mente? 0 Siter
Prozak Skrevet 24. juni 2005 Skrevet 24. juni 2005 Med en litt stresset dag i dag, og helgefølelse så er jeg også klar over det... Men formuleringen og skrivingen gikk ikke helt min vei ser jeg! Du skjønte kanskje hva jeg mente? Joda, (det ønskede) resultatet er jo det samme :-) Det er bare ganske mange som snakker om at "fett omdannes til muskler", så jeg følte bare for å påpeke det - uten noen intensjoner om å krangle med deg eller andre her. "....................................." 0 Siter
nyca Skrevet 24. juni 2005 Skrevet 24. juni 2005 Joda, (det ønskede) resultatet er jo det samme :-) Det er bare ganske mange som snakker om at "fett omdannes til muskler", så jeg følte bare for å påpeke det - uten noen intensjoner om å krangle med deg eller andre her. "....................................." Skjønner hva du mener ja... Litt må man jo "pirke" på.... ;o) Det er noe dritt med de uønskede kiloa uansett! 0 Siter
Prozak Skrevet 24. juni 2005 Skrevet 24. juni 2005 Skjønner hva du mener ja... Litt må man jo "pirke" på.... ;o) Det er noe dritt med de uønskede kiloa uansett! "Det er noe dritt med de uønskede kiloa uansett!" Helt enig :-) Den dritten som legger seg over beltet har jeg forlengst gitt opp å bli kvitt. "....................................." 0 Siter
Gjest KariKruskakli Skrevet 24. juni 2005 Skrevet 24. juni 2005 Venter du menstruasjon snart? Jeg kan gå opp en kilo før menstruasjon. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.