Gjest LucySky Skrevet 24. juni 2005 Skrevet 24. juni 2005 Spør Carl Ivar, du! :-D Det er jo fordi det er den uka det ER homsefokus. Blir du urolig,eller? 0 Siter
fuji1365380447 Skrevet 24. juni 2005 Skrevet 24. juni 2005 Han er jo fantastisk, Carl Ivar, om dagen! Skyter fra hofta mot alt og alle - det er som om han har bestemt seg for å avslutte sin politiske karriere med et brak... Eller så sier det jo alt om hans kunnskapsnivå, når han sier at homofili "forherliges". Da avslører han jo at han tror at folk kan "lokkes" til å bli homofile fordi det fremstilles som så attraktivt. Og da viser han samtidig at han ikke vet at det er noe man ER ikke noe man velger... Makan. 0 Siter
Goliath Skrevet 24. juni 2005 Skrevet 24. juni 2005 Nå er det bare å knipe sammen når du går i Oslo sentrum. Og det bør være stor valør på seddelen du finner liggende i gaten, før du tar sjansen på å bøye deg ned.....:-) 0 Siter
Goliath Skrevet 24. juni 2005 Skrevet 24. juni 2005 Han er jo fantastisk, Carl Ivar, om dagen! Skyter fra hofta mot alt og alle - det er som om han har bestemt seg for å avslutte sin politiske karriere med et brak... Eller så sier det jo alt om hans kunnskapsnivå, når han sier at homofili "forherliges". Da avslører han jo at han tror at folk kan "lokkes" til å bli homofile fordi det fremstilles som så attraktivt. Og da viser han samtidig at han ikke vet at det er noe man ER ikke noe man velger... Makan. Vel - faktisk så viser det seg at praktisering av homofili (sex med andre av samme kjønn) for mange også er en "motesak", og ikke bare et spørsmål om legning. Så det er feil å si at dette er noe man kun er født med/til - litt avhengig av hvordan man ønsker å definere homofili (praktisering av sex kontra følelser og forelskelse). 0 Siter
Prozak Skrevet 24. juni 2005 Skrevet 24. juni 2005 Vel - faktisk så viser det seg at praktisering av homofili (sex med andre av samme kjønn) for mange også er en "motesak", og ikke bare et spørsmål om legning. Så det er feil å si at dette er noe man kun er født med/til - litt avhengig av hvordan man ønsker å definere homofili (praktisering av sex kontra følelser og forelskelse). "Så det er feil å si at dette er noe man kun er født med/til" Nei, nei, nei. Det skal være veldig få folk som finner glede i å praktisere homofili, mote eller ikke, hvis ikke den seksuelle legningen deres er "egnet" til det. Det _er_ noe man er født med/til, men graden og balansen er nok mer kompleks og varierende enn mange tror. "................................." 0 Siter
Grip Skrevet 24. juni 2005 Forfatter Skrevet 24. juni 2005 Det er jo fordi det er den uka det ER homsefokus. Blir du urolig,eller? Neida, ikke urolig, men det begynner å virke litt overspent og overspilt det hele...synes jeg. Det å være homse kan jo ikke være slik en jævla svær greie. 0 Siter
Grip Skrevet 24. juni 2005 Forfatter Skrevet 24. juni 2005 Nå er det bare å knipe sammen når du går i Oslo sentrum. Og det bør være stor valør på seddelen du finner liggende i gaten, før du tar sjansen på å bøye deg ned.....:-) Ja, det gjelder å passe på. For øvrig tror jeg bestemt at jeg kommer til å holde meg i god avstand fra disse homsetogene. Det blir litt too much. (Personlig er jeg faktisk så fordomsfull at jeg føler direkte ubehag ved å observere to mannfolk som kliner åpenlyst. Men det skjer heldigvis ytterst sporadisk) 0 Siter
Goliath Skrevet 24. juni 2005 Skrevet 24. juni 2005 Ja, det gjelder å passe på. For øvrig tror jeg bestemt at jeg kommer til å holde meg i god avstand fra disse homsetogene. Det blir litt too much. (Personlig er jeg faktisk så fordomsfull at jeg føler direkte ubehag ved å observere to mannfolk som kliner åpenlyst. Men det skjer heldigvis ytterst sporadisk) "Men det skjer heldigvis ytterst sporadisk" Med et unntak for denne uken i oslo sentrum.... Der er det ikke sporadisk, men heller kontinuerlig.... 0 Siter
Grip Skrevet 24. juni 2005 Forfatter Skrevet 24. juni 2005 "Men det skjer heldigvis ytterst sporadisk" Med et unntak for denne uken i oslo sentrum.... Der er det ikke sporadisk, men heller kontinuerlig.... Ja, derfor holder jeg meg unna. Tar meg heller en øl et annet sted, hviler øynene på beibsen som strutter forbi og takker gudene naturens orden. 0 Siter
Goliath Skrevet 24. juni 2005 Skrevet 24. juni 2005 "Så det er feil å si at dette er noe man kun er født med/til" Nei, nei, nei. Det skal være veldig få folk som finner glede i å praktisere homofili, mote eller ikke, hvis ikke den seksuelle legningen deres er "egnet" til det. Det _er_ noe man er født med/til, men graden og balansen er nok mer kompleks og varierende enn mange tror. "................................." Det du skriver her er forholdsvis riktig det også - og ingen motsetning til det jeg skriver. For det avhenger av hvordan man ønsker å definere homofili. Nå husker jeg ikke tallene nøyaktig, men langt over 50% av alle jenter i 20 årene hadde hatt seksuelle erfaringer med andre jenter. Dog tror jeg ikke at over 50% av jentene har en homofil legning. Men igjen - det avhenger av hvordan man ønsker å definere det. Jeg vil tro at svært mange av disse har gjort det av ren nyskjerrighet - kombinert med og/eller drevet frem av mye prat/info om det og som følge av en type "motepress". 0 Siter
Grip Skrevet 24. juni 2005 Forfatter Skrevet 24. juni 2005 "Så det er feil å si at dette er noe man kun er født med/til" Nei, nei, nei. Det skal være veldig få folk som finner glede i å praktisere homofili, mote eller ikke, hvis ikke den seksuelle legningen deres er "egnet" til det. Det _er_ noe man er født med/til, men graden og balansen er nok mer kompleks og varierende enn mange tror. "................................." Det alltid "oppetgående" Dagbladet konkluderer med at homsene er blitt urbane trendsettere. Hva det betyr er jeg usikker på, men siden prozakken er både urban og trendy....kan vi snart se han svinsende og knisende gatelangs med knekk i håndleddet? 0 Siter
Goliath Skrevet 24. juni 2005 Skrevet 24. juni 2005 Ja, derfor holder jeg meg unna. Tar meg heller en øl et annet sted, hviler øynene på beibsen som strutter forbi og takker gudene naturens orden. Dog er det mange lekre og lettkledde lesbiske jenter med i de ulike paradene da. Problemet er at det kan være lett å ta feil - og at det plutselig går opp for deg at det var en transe du hvilte øynene på. Så ja - det greieste er kanskje å nyte ølen et annet sted, og være litt sikrere i din sak når du lystig inngår en liten øyenflørt med ei som du tar for å være en lekker representant av det motsatte kjønn :-) 0 Siter
favn Skrevet 24. juni 2005 Skrevet 24. juni 2005 Nei. Vi utsettes for en massiv og kontinuerlig strøm av heterofilske aktiviteter og lokkemidler fra alle kanter, så det er jammen meg greit at en 100% legal seksuell legning som homofili får blåst seg litt. For øvrig trodde jeg dere i Høyre var så dannet og liberale at homofili skulle være den naturligste sak i verden ;-) 0 Siter
Prozak Skrevet 24. juni 2005 Skrevet 24. juni 2005 Det du skriver her er forholdsvis riktig det også - og ingen motsetning til det jeg skriver. For det avhenger av hvordan man ønsker å definere homofili. Nå husker jeg ikke tallene nøyaktig, men langt over 50% av alle jenter i 20 årene hadde hatt seksuelle erfaringer med andre jenter. Dog tror jeg ikke at over 50% av jentene har en homofil legning. Men igjen - det avhenger av hvordan man ønsker å definere det. Jeg vil tro at svært mange av disse har gjort det av ren nyskjerrighet - kombinert med og/eller drevet frem av mye prat/info om det og som følge av en type "motepress". Joda - jeg er med på å definére "homofili" og "homoseksualitet" som to ting som ikke nødvendigvis henger sammen. Men de som gjør slik av nyskjerrighet, uten å få noe mer ut av det enn nettopp å stilne nyskjerrrigheten, gjør det neppe til en vane. Og dermed kan man jo ikke si at en mann som har sugd én pikk og ikke likt det, praktiserer homoseksualitet. ".................................." 0 Siter
Gjest Ugga Bugga Skrevet 24. juni 2005 Skrevet 24. juni 2005 Jeg har ikke registrert spesielt stort homsefokus i det siste, men nå er jeg ikke i Oslo om dagen heller. Folk må gjerne feire legningen sin for min del, det plager ikke meg. 0 Siter
Prozak Skrevet 24. juni 2005 Skrevet 24. juni 2005 Det alltid "oppetgående" Dagbladet konkluderer med at homsene er blitt urbane trendsettere. Hva det betyr er jeg usikker på, men siden prozakken er både urban og trendy....kan vi snart se han svinsende og knisende gatelangs med knekk i håndleddet? Hvor i all verden har du det fra at jeg er "urban" og/eller "trendy"? Det hadde vært morsomt å vite. Forøvrig , nei - jeg har ingen problemer med homofili. Men heller ikke jeg har sansen for å se på to menn som kliner. Men da snur jeg meg bort, uten å føle behov for høylydt klaging eller å forkynne for andre at jeg synes det er ekkelt. "...................................." 0 Siter
Gjest Ugga Bugga Skrevet 24. juni 2005 Skrevet 24. juni 2005 Jeg skjønner forresten ikke hvordan Carl I. hagen kan mene "homofokus" virker nedbrytende på samfunnet. Er det nedbrytende at homser danser rundt i gata en gang i året? Alvorlig talt, tror han kanskje det smitter? 0 Siter
Prozak Skrevet 24. juni 2005 Skrevet 24. juni 2005 Jeg skjønner forresten ikke hvordan Carl I. hagen kan mene "homofokus" virker nedbrytende på samfunnet. Er det nedbrytende at homser danser rundt i gata en gang i året? Alvorlig talt, tror han kanskje det smitter? C.I.H er spenn hakke gal. Det hjelper ikke at han (selvfølgelig) kommer med gode poenger i enkelte sammenhenger - hans totalt forvridde virkelighetsoppfatning og til tider nesten skremmende galskap skinner stadig igjennom. ".................................." 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.