Goliath Skrevet 27. juni 2005 Skrevet 27. juni 2005 Jeg har inntrykk av at halvparten av voksne homser er komikere, og har skjelden ledd så mye av alvorlige fordommer. Rapport fra den kanten: De ler seg skakke av naokjerringa som hater homser og sier så mye vanvittig morsomt uten å ville det. Hun har sin egen notisbok de skriver opp alle uttalelser hun kommer med. Også på generalforsmlinger og i styremøter. De har spioner ute. Sporten er å være helt avorlig og være enige med henne, så le seg skakke etter å ha lukka døra. Hver gang det er sammenkomst kommer boka fram. Andre fordomsfulle har også fått egne kapitler etterhvert. For 30 år siden kunne det vært svært alvorlige påstander og fått konsekvenser, men i dag har det ingen kraft lenger. Ingen av betydning tror på det lenger eller føler seg plaget av noe som helst. All makt og kraft i stivbeint kristenmoral er i ferd med å forsvinne. Jeg tror også at de fleste voksne homser ler av de som fremdeles gir uttrykk for fordommer. Og samtidig så må det være lov til å smile litt av de homser (og andre) som på en eller annen måte ser ut til å overdrive uttryksformen for sin seksuelle legning - uten at man blir stemplet som en som har fordommer av den grunn:-) 0 Siter
Goliath Skrevet 27. juni 2005 Skrevet 27. juni 2005 Jeg antar du synes jødevitser er like "underholdende"? he-he-he....jeg synes i hvert fall at du er underholdende:-) Og jeg kan faktisk ikke se noe galt i det å spøke med og om jøder også - ei heller svensker for den del? Dog ville jeg ikke spøkt om holocaust, hvis det er det du sikter til? Men jeg kan ikke helt se hva dagens homser har til felles med holocaust? Dog er det ytterst fornøyelig å se din iver etter å forsøke å gjøre det aller meste til en sak om grov rasisme og undertrykking. Personlig tror jeg man kommer vesentlig lenger med litt humor, latter og tolleranse. Du vet Sør - tolleranse er noe som bør gå "begge veier", eller hva? :-) 0 Siter
Gjest MrPimmel Skrevet 27. juni 2005 Skrevet 27. juni 2005 Jeg tror også at de fleste voksne homser ler av de som fremdeles gir uttrykk for fordommer. Og samtidig så må det være lov til å smile litt av de homser (og andre) som på en eller annen måte ser ut til å overdrive uttryksformen for sin seksuelle legning - uten at man blir stemplet som en som har fordommer av den grunn:-) Jeg kan love deg at ikke alle homser liker skruller og påfunn, og like mange ler av det selv. De som ikke liker skruller blir også ledd av. Jeg tror alle gjør best i å le. 0 Siter
Goliath Skrevet 27. juni 2005 Skrevet 27. juni 2005 Jeg kan love deg at ikke alle homser liker skruller og påfunn, og like mange ler av det selv. De som ikke liker skruller blir også ledd av. Jeg tror alle gjør best i å le. Jeg tror også man kommer langt med latter - så lenge det ikke er ondskapsfullt ment. 0 Siter
Gjest MrPimmel Skrevet 27. juni 2005 Skrevet 27. juni 2005 Jeg tror også man kommer langt med latter - så lenge det ikke er ondskapsfullt ment. Jeg se bare for meg ei grinete gammal kjerring, sint så det skummer om kjeften med et vell av gamle myter og fordommer. Så senere noen latterbrøl. Når 20-30 stykker brøler av latter, så kan hun ikke ha mye respekt og kraft? Jeg vet at de en dag vil komme i hennes begravelse og vise sann og ekte sorg og medfølelse. Dypere stikker det ikke. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.