Gå til innhold

HJEEELP!!

Gjest Fortvila vestlending

Anbefalte innlegg

Gjest Fortvila vestlending
Skrevet

Kva skal ein gjera når ein har masse som må ut (økonomisk) og ein ikkje får alle pengane som ein skulle hatt pga ulike trekk?? Sliter veldig nå. Trudde me skulle få 16000 igjen men får berre ca 7000 :-(( Hjjeeeelllppp. Korleis skal me få dette i land???

Nokon som har gode tips???

Det hadde vore supert...

Gjest kredittkort bruker
Skrevet

Kredittkort? Da får du litt penger, og kan betale i ro og fred. Koster ikke allverden i renter.

Gjest mallet
Skrevet

Kredittkort? Da får du litt penger, og kan betale i ro og fred. Koster ikke allverden i renter.

Kommer an på. Kredittkortgjeld er grisedyrt hvis man ikke betaler tilbake ganske raskt. Men for kortsiktig gjeld er det helt fint for å komme seg over en kneik.

Gjest lettlurt
Skrevet

Det var det dårligste rådet jeg har hørt!!!Havner du i kredittkortsuppa da er det vanskelig å komme seg ut av det har jeg hørt.

Det er høye renter også.

Gjest kredittkort bruker
Skrevet

Kommer an på. Kredittkortgjeld er grisedyrt hvis man ikke betaler tilbake ganske raskt. Men for kortsiktig gjeld er det helt fint for å komme seg over en kneik.

Nettopp.. betaler man ned i løpet av et halvt år eller noe, koster det ikke mange hundrelappene. Billigere å bruke også enn det vanlige kortet fra lønnskontoen, så sant man betaler ned etterhvert da.

Gjest kredittkort bruker
Skrevet

Det var det dårligste rådet jeg har hørt!!!Havner du i kredittkortsuppa da er det vanskelig å komme seg ut av det har jeg hørt.

Det er høye renter også.

hehe.. de aller aller fleste har vel skjønt at det er MER økonomisk å bruke ett krestitt kort enn det vanlige kortet fra lønnskontoen når man bare betaler etterhvert??

Og betaler du ned gjelda i løpet av et halvt år så koster det bare noen hundrelapper.

Det er en enkel og grei måte, om du havner over styr med det er jo avhengig av hvor håpløs du er økonomisk.

Gjest Uff... Ja de penga de penga...
Skrevet

Det er høye renter også.

Jepp me har vore der. Er det andre som har andre råd? :-( Uff får vurdere å selge huset kanskje?

Gjest werwe
Skrevet

Har du noe du kan selge? Som har bra verdi og som kan erstattes med noe billigere? Hus, leilighet, bil osv? Eller har du et panteobjekt hvor det er plass til forhøyelse av lån?

Man får ikke hjelp fra sosialen før man har skrellet sine eiendeler inn til beinet.

mil1365380270
Skrevet

Da ringer du de dere skylder penger, og avtaler hvordan dere skal betale tilbake. Kredittkort (som er foreslått under her) har mye høyere rente, enn det dere sannsynligvis må betale for utsettelsen. Hos noen slipper dere kanskje til og med rente.

Gjest ikke vær lettlurt !
Skrevet

Nettopp.. betaler man ned i løpet av et halvt år eller noe, koster det ikke mange hundrelappene. Billigere å bruke også enn det vanlige kortet fra lønnskontoen, så sant man betaler ned etterhvert da.

Men det er jo nettopp det som ikke blir gjort i de aller-aller fleste tilfellene(ikke betalt ned etterhvert altså!).

Kortbrukerne blir fristet til å bruke mere og mere(utvide summen), og det hele blir en ond sirkel.

Hiv deg ALDRI på kredittkortkarusellen, må rådet være! Finn på noe annet!

Gjest fortvila idag - helga ødelagt :-(
Skrevet

Da ringer du de dere skylder penger, og avtaler hvordan dere skal betale tilbake. Kredittkort (som er foreslått under her) har mye høyere rente, enn det dere sannsynligvis må betale for utsettelsen. Hos noen slipper dere kanskje til og med rente.

Det er banken som skriker nå. Me skuldar 13000 der :-(( Men får vel finne på noko - anar ikkje kva... :-(

Gjest Nikknack
Skrevet

Det er banken som skriker nå. Me skuldar 13000 der :-(( Men får vel finne på noko - anar ikkje kva... :-(

Hva slags lån er det?hus-bil??

Gjest huff huff
Skrevet

Hva slags regninger er det snakkom da?

Det er huslånet me hadde tenkt å få betalt. Det er 2 månader som er ubetalte :-((

mil1365380270
Skrevet

Ring dem! Slapp av, det ordner seg hvis dere tar tak i det, og snakker med folk.

Det dummeste folk gjør er å begynne med kredittkort og å ikke lage avtaler med de man skylder penger. Ikke sitt og vent på stygge trusselbrev, kom dem i forkjøpet :-)

Gjest Nikknack
Skrevet

Det er huslånet me hadde tenkt å få betalt. Det er 2 månader som er ubetalte :-((

Da er det vel vanskelig å få en betalingsfri måned til, og det er uansett ingen løsning å måtte betale for hele 3 måneder neste måned heller...

Hva med nødhjelp hos sosialen?(om du klarer å gå dit?) du får sikkert et kortsiktig rentefritt lån der om du legger frem situasjonen.

Bor du i by spiller det jo ingen rolle, da drukner du i mengden av klienter uansett.

Gjest midia
Skrevet

Da er det vel vanskelig å få en betalingsfri måned til, og det er uansett ingen løsning å måtte betale for hele 3 måneder neste måned heller...

Hva med nødhjelp hos sosialen?(om du klarer å gå dit?) du får sikkert et kortsiktig rentefritt lån der om du legger frem situasjonen.

Bor du i by spiller det jo ingen rolle, da drukner du i mengden av klienter uansett.

så lett er det nok ikke å få penger fra sosialen.

Da kommer det spørsmål om hvorfor huslånet er blitt bortprioritert.

Hvis det skulle være så enkelt er det jo bare å bruke penger å så betaler sosialen regningene liksom? å nei du nå er du på bærtur.

Gjest Nikknack
Skrevet

så lett er det nok ikke å få penger fra sosialen.

Da kommer det spørsmål om hvorfor huslånet er blitt bortprioritert.

Hvis det skulle være så enkelt er det jo bare å bruke penger å så betaler sosialen regningene liksom? å nei du nå er du på bærtur.

Jeg har aldri vært på sosialen, og kan derfor ikke trekke konklusjonen av egne erfaringer, det har du rett i.

Men jeg kjenner personer(ikke familie) som har ganske enkle ordninger. De sender foreksempel høye strømregninger direkte til sosialen(hver eneste strømregning i 1-2 år nå).

Personen er enslig og har normal levestandard, og har fått mye annen økonomisk hjelp der og

Derfor må det da gå an for andre å få et kortsiktig lån i en dårlig økonomisk periode?

Gjest midia
Skrevet

Jeg har aldri vært på sosialen, og kan derfor ikke trekke konklusjonen av egne erfaringer, det har du rett i.

Men jeg kjenner personer(ikke familie) som har ganske enkle ordninger. De sender foreksempel høye strømregninger direkte til sosialen(hver eneste strømregning i 1-2 år nå).

Personen er enslig og har normal levestandard, og har fått mye annen økonomisk hjelp der og

Derfor må det da gå an for andre å få et kortsiktig lån i en dårlig økonomisk periode?

Mulig det nytter på deres sosialkontor men vet at det ikke er sjangs i havet her jeg bor.

Gjest Nikknack
Skrevet

Mulig det nytter på deres sosialkontor men vet at det ikke er sjangs i havet her jeg bor.

Nei,det var ikke her jeg bor,men i en by et stykke unna.Kansje liberale regler der da?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...