Gjest engel 49+ Skrevet 24. juni 2005 Skrevet 24. juni 2005 ...som er for stor! Har lyst å pørve den på 60 graders vask. Takk for svar 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 24. juni 2005 Skrevet 24. juni 2005 Prøv da vel? Vasket en på 60 i går, den krympet ikke. Merker ikke noe forskjell i alle fall. Men den er gammel, kanskje en ny oppfører seg som bommull? Hvis den er hvit, blir den sikkert ikke ødelagt i alle fall :-) Så kom jeg på noe; tråden kan være bommull og krympe kanskje???? 0 Siter
Gjest engel 49+ Skrevet 24. juni 2005 Skrevet 24. juni 2005 Prøv da vel? Vasket en på 60 i går, den krympet ikke. Merker ikke noe forskjell i alle fall. Men den er gammel, kanskje en ny oppfører seg som bommull? Hvis den er hvit, blir den sikkert ikke ødelagt i alle fall :-) Så kom jeg på noe; tråden kan være bommull og krympe kanskje???? ja huff! Den kan bli skrukkete og fæl.... Men nå er det mest vanlig med syntetisk tråd. Veldig dumt hvis man vil farge en bommullsbukse, for syntetisk tråd tar ikke til seg fargen. Resultatet kan bli gyselig... irhh#¤& 0 Siter
Lillemus Skrevet 24. juni 2005 Skrevet 24. juni 2005 Nei, jeg tror ikke lin krymper noe særlig. 0 Siter
Ulrikke Skrevet 24. juni 2005 Skrevet 24. juni 2005 Bunadskjorta mi er i lin, og den har vært vasket på 60 grader etter at minstesnuppa klinte ketchup på den en 17.mai. Den krympet ikke, nei... Ville vært mer skeptisk til evt. sytråd som kan gjøre blusen skrukkete... 0 Siter
Lula Skrevet 24. juni 2005 Skrevet 24. juni 2005 Ja lin krymper. I lengden. Men når du stryker den (som du nok må) vil den "vokse" ut igjen. 0 Siter
Gjest LucySky Skrevet 24. juni 2005 Skrevet 24. juni 2005 ja huff! Den kan bli skrukkete og fæl.... Men nå er det mest vanlig med syntetisk tråd. Veldig dumt hvis man vil farge en bommullsbukse, for syntetisk tråd tar ikke til seg fargen. Resultatet kan bli gyselig... irhh#¤& I gamle dager hadde de jo alt hvitt av lin (før bomullen ble innført til landet) og det ble koket for å bli reint. 0 Siter
Gjest papirtiger Skrevet 24. juni 2005 Skrevet 24. juni 2005 Hadde en linbukse som var for stor..kokvasket den, og den passet Er den for stor, har du ikke så mye å tape synes jeg 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.