Gå til innhold

Krymper lin? Har en bluse......

Anbefalte innlegg

Gjest engel 49+
Skrevet

...som er for stor! Har lyst å pørve den på 60 graders vask.

Takk for svar :)

Fortsetter under...

mil1365380270
Skrevet

Prøv da vel? Vasket en på 60 i går, den krympet ikke. Merker ikke noe forskjell i alle fall. Men den er gammel, kanskje en ny oppfører seg som bommull? Hvis den er hvit, blir den sikkert ikke ødelagt i alle fall :-)

Så kom jeg på noe; tråden kan være bommull og krympe kanskje????

Gjest engel 49+
Skrevet

Prøv da vel? Vasket en på 60 i går, den krympet ikke. Merker ikke noe forskjell i alle fall. Men den er gammel, kanskje en ny oppfører seg som bommull? Hvis den er hvit, blir den sikkert ikke ødelagt i alle fall :-)

Så kom jeg på noe; tråden kan være bommull og krympe kanskje????

ja huff! Den kan bli skrukkete og fæl.... Men nå er det mest vanlig med syntetisk tråd. Veldig dumt hvis man vil farge en bommullsbukse, for syntetisk tråd tar ikke til seg fargen.

Resultatet kan bli gyselig... irhh#¤&

Skrevet

Nei, jeg tror ikke lin krymper noe særlig.

Skrevet

Bunadskjorta mi er i lin, og den har vært vasket på 60 grader etter at minstesnuppa klinte ketchup på den en 17.mai.

Den krympet ikke, nei... Ville vært mer skeptisk til evt. sytråd som kan gjøre blusen skrukkete...

Skrevet

Ja lin krymper. I lengden.

Men når du stryker den (som du nok må) vil den "vokse" ut igjen.

Annonse

Gjest LucySky
Skrevet

ja huff! Den kan bli skrukkete og fæl.... Men nå er det mest vanlig med syntetisk tråd. Veldig dumt hvis man vil farge en bommullsbukse, for syntetisk tråd tar ikke til seg fargen.

Resultatet kan bli gyselig... irhh#¤&

I gamle dager hadde de jo alt hvitt av lin (før bomullen ble innført til landet) og det ble koket for å bli reint.

Gjest papirtiger
Skrevet

Hadde en linbukse som var for stor..kokvasket den, og den passet :)

Er den for stor, har du ikke så mye å tape synes jeg

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...