Gjest på rehabilitering Skrevet 24. juni 2005 Skrevet 24. juni 2005 Den siste tiden har jeg desverre fått et nærmere bekjentskap til denne etaten enn jeg liker. Jeg er på rehabilitering og får pengene mine fra trygden. Denne måneden skulle pengene utbetales den 24., står det, men min konto er like tom. Jeg har uten unntak nå i fem måneder vært nødt til å ringe trygdekontoret for å få vedtaket som merkelig nok må gjøres hver måned til tross for at legene for lenge siden har sagt at jeg er arbeidsfør igjen i september. Jeg fatter ikke at det å få tilsendt et vedtak er så vanskelig, saksbehandleren sier det er gjort vedtak, og til tross for to opprigninger har jeg ikke fått det skriftlig. Jeg må også ringe og minne de på at hallo, nå er det datoen, kan dere sørge for påfyll på min fra før slunkne konto? Det skal ikke være enkelt nei. Gleder meg til jeg kan takke for samarbeidet for denne gang! 0 Siter
Nikki Skrevet 24. juni 2005 Skrevet 24. juni 2005 Jeg skjønner heller ikke hvordan det går ann å ha så dårlig og tungvint saksbehandling som trygdeetaten. Ikke kan man fatte vedtak for flere måneder om gangen, og ikke går det ann å legge inn automatisk overføring av penger. Fryktelig irriterende å ikke få penger den datoen man regner med at de skal komme! 0 Siter
Gjest på rehabilitering Skrevet 24. juni 2005 Skrevet 24. juni 2005 Jeg skjønner heller ikke hvordan det går ann å ha så dårlig og tungvint saksbehandling som trygdeetaten. Ikke kan man fatte vedtak for flere måneder om gangen, og ikke går det ann å legge inn automatisk overføring av penger. Fryktelig irriterende å ikke få penger den datoen man regner med at de skal komme! Sant ja? Først så er man syk. Så opplever man at utbetalingene reduseres til 66%, og på toppen av det hele er man heldig hvis pengene er kommet når de skal komme. 0 Siter
Osiris Skrevet 24. juni 2005 Skrevet 24. juni 2005 Sant ja? Først så er man syk. Så opplever man at utbetalingene reduseres til 66%, og på toppen av det hele er man heldig hvis pengene er kommet når de skal komme. Og så har man mye større utgifter på grunn av medisin, behandlinger etc. 0 Siter
fresja Skrevet 24. juni 2005 Skrevet 24. juni 2005 De vil vel ikke legge trygden til deg som en fast utbetaling hver måned. Da ville de kanskje ikke klare å stoppe utbetalingene i tide... 0 Siter
Gjest på rehabilitering Skrevet 24. juni 2005 Skrevet 24. juni 2005 De vil vel ikke legge trygden til deg som en fast utbetaling hver måned. Da ville de kanskje ikke klare å stoppe utbetalingene i tide... Ingen fare med det tror jeg. Det er bare så forbaska irriterende, alle vet at jeg trenger tida frem til høsten før jeg kan arbeide igjen - det har aldri vært tvil om det - likevel skal jeg stå med lua i handa og tigge hver måned. 0 Siter
Gjest '!-o-!' Skrevet 24. juni 2005 Skrevet 24. juni 2005 "til tross for at legene for lenge siden har sagt at jeg er arbeidsfør igjen i september." Nå går jeg også jeg på rehabilitering, og det forundrer meg virkelig at man flere måneder på forhånd kan bestemme når noen er frisk nok til å jobbe igjen. Jeg har i alle fall ikke peiling på når, eller om, jeg blir arbeidsfør igjen. Dette litt på sidelinjen, altså. :-) 0 Siter
Gjest på rehabilitering Skrevet 24. juni 2005 Skrevet 24. juni 2005 "til tross for at legene for lenge siden har sagt at jeg er arbeidsfør igjen i september." Nå går jeg også jeg på rehabilitering, og det forundrer meg virkelig at man flere måneder på forhånd kan bestemme når noen er frisk nok til å jobbe igjen. Jeg har i alle fall ikke peiling på når, eller om, jeg blir arbeidsfør igjen. Dette litt på sidelinjen, altså. :-) Enkelte sykdommer krever behandling et visst tidsrom som legene kjenner til. Selvfølgelig kan det skje at jeg ikke blir frisk til anslått tid, men jeg blir ikke ferdig med behandling før tidligst i september. 0 Siter
bugge -jenta Skrevet 24. juni 2005 Skrevet 24. juni 2005 Og så har man mye større utgifter på grunn av medisin, behandlinger etc. Og hvis man ikke gjør det legen har anbefalt har man ikke rett på rehabiliteringspenger..... 0 Siter
Gjest '!-o-!' Skrevet 24. juni 2005 Skrevet 24. juni 2005 Enkelte sykdommer krever behandling et visst tidsrom som legene kjenner til. Selvfølgelig kan det skje at jeg ikke blir frisk til anslått tid, men jeg blir ikke ferdig med behandling før tidligst i september. Ah, skjønner! Håper du ikke følte deg forpliktet til å svare... :-\ 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.