Gå til innhold

Unna vei her kommer jeg!

Anbefalte innlegg

Gjest seilbåten
Skrevet

Jeg er høygravid, jeg vagger meg avgårde med vondt bekken og alle mine ekstra kilo. Kan ikke folk ta litt hensyn? Kan ikke den som har kurs rett mot meg ta seg det bryet å ta ett halvt skritt til en eller annen retning slik at JEG slipper å manøvrere kursen min. Vet folk hvor vondt det gjør eller, å til stadighet smyge seg forbi folk som kun tenker på sin egen fremdrift. Kan ikke folk begynne å se på høygravide som seilbåter? Man viker da alltid for seilbåter som seiler for egne seil. Please! Og la oss høygravide få vagge oss avgårde uten noe ekstra hinder. 20 kilo ekstra på kroppen og bekkenløsning er hinder nok i seg selv.

Skrevet

Helt enig.

Jeg er også plaget av at folk ikke flytter seg for meg. Mareritt mange ganger.

Gjest Ikke noe bedre med barnevogner
Skrevet

Skjønner deg godt, men det er nok ikke over etter fødselen.

Folk klarer ikke å flytte seg/vike til side for barnevogner heller.

Skrevet

Det er fordi dere går 2 i bredden og forventer at hele fortauet er til deres disposisjon.

Gjest Ikke noe bedre med barnevogner
Skrevet

Det er fordi dere går 2 i bredden og forventer at hele fortauet er til deres disposisjon.

Neidadu, jeg snakker om å gå alene med barnevogn.

Jeg irriterer meg ikke over at folk ikke fløtter seg hvis vi går flere barnevogner i bredden. Da skjønner jeg derimot at andre synes barnevogner er irriterende.

Gjest Wer bist du?
Skrevet

Nettopp :) er ikke bare å hoppe ut i gata hver gang det kommer en barneognbataljon heller...

Skrevet

Nemlig.. Vet de ikke at det største "kjøretøyet" har forkjørsrett? ;-)

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg opplevde også at folk tok overraskende lite hensyn da jeg var høygravid.

Jeg var nødt til å ta buss flere ganger hver dag, og denne bussen kjørte veldig fort, gjerne med bråbremsning i hvert kryss. Med bekkenløsning var det smertefullt.

Tre - TRE - ganger i løpet av svangerskapet opplevde jeg at noen reiste seg og avga plassen (selv om jeg forsøkte å se lidende ut). To av gangene var et en mørkhudet mann, den tredje gange en meget gammel dame.

Skrevet

Du er inne på noe der. Irriterer meg grønn over folks manglende hensynstagen til småbarnsmødre/fedre med barnvogn og andre bevegelseshemmede, enten det nå gjelder å flytte seg til side i smale butikkpassasjer eller gi plass i heisen.

Heisene i kjøpesentra raser ustanselig opp og ned, alltid fulle av ungdommer og andre svært så oppegående mennesker. Mens vi som har _behov_ for heisen må stå og vente, evt. ta til takke med rulletrappa eller også bære vognene eller rullatorene og krykkene opp trappa.

Jajamensann...

Gjest tykkelit
Skrevet

Hehe,dette minner meg om da jeg selv var høygravid og med tidlige rier på tur til sykehuset !

Jeg var så glad da jeg fikk et ledig sete på bussen,men etter kort tid kom det to eldre damer til å pratet høylytt om disse unge,friske folkene som okkuperte setene og så meg rett inn i øynene..

Tror rett og slett ikke dem så at jeg satt med magen under haka(kanskje dem trodde jeg var feit?)

Men uansett,folk er dårlig til å vise hensyn til gravide damer-helt enig!

Gjest seilbåten
Skrevet

Hehe,dette minner meg om da jeg selv var høygravid og med tidlige rier på tur til sykehuset !

Jeg var så glad da jeg fikk et ledig sete på bussen,men etter kort tid kom det to eldre damer til å pratet høylytt om disse unge,friske folkene som okkuperte setene og så meg rett inn i øynene..

Tror rett og slett ikke dem så at jeg satt med magen under haka(kanskje dem trodde jeg var feit?)

Men uansett,folk er dårlig til å vise hensyn til gravide damer-helt enig!

Tok du bussen til sykehuset med rier?

Skrevet

Helt enig.

Jeg er også plaget av at folk ikke flytter seg for meg. Mareritt mange ganger.

Skaff deg en ringebjelle, slik som man har på sykkelen. Så setter du bare fart, ringer og roper LØYPE!!! Hehe... ;)

Skrevet

Skaff deg en ringebjelle, slik som man har på sykkelen. Så setter du bare fart, ringer og roper LØYPE!!! Hehe... ;)

Hihi, jeg har nesten fått meg en på trynet før fordi jeg kom borti ei barnevogn. Tror folk at jeg har bremser eller;o)

Gjest makan
Skrevet

Kan du ikke bare holde deg hjemme da hvis det er så plagsomt?

Skrevet

Verden stopper jo ikke opp fordi man er gravid.

Gjest makan
Skrevet

Verden stopper jo ikke opp fordi man er gravid.

Det virker som seilbåten mener at resten av verden skal stoppe opp fordi hun er gravid.

Gjest seilbåten
Skrevet

Desverre har jeg ikke et interaktivt kjøleskap som selv fyller på ting og tang når det blir tomt.

Skrevet

Er det bare plass til friske A4 mennesker her i verden da? Synes du alle andre skal kjede livet av seg hjemme?

Skrevet

Det virker som seilbåten mener at resten av verden skal stoppe opp fordi hun er gravid.

Man tar da hensyn, akkurat som hvis man møter en rullestol på gata, så flytter trår man da til side.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...