Gå til innhold

Hvorfor bor dere sammen?

Anbefalte innlegg

Gjest Lykkelig lissom?
Skrevet

Fordi det lønner seg? av gammel vane?for ungenes skyld?eller hva?

Ser ikke et forelsket eller lykkelig par rundt meg her jeg bor, alle bare subber og bor sammen av gammel inngrodd vane virker det som.

Hva er da vitsen?

Slike par er ikke det spor bedre enn skilsmisseparene, tvertimot kansje værre ettersom de lever på en falsk løgn.

Hva mener du? (respons takk;))

laguna1365380434
Skrevet

Hvis jeg valgte på nytt, da hadde jeg valgt det slik at vi bodde hvert for vårt,men var kjærester for det.

Jeg mener det er litt kverken for romantikken å bo sammen, og måtte krangle om bo ting..

Så kunne vi se hverandre når vi var snille og blide, spise gode ting, sove over, kose oss..

Men IKKE krangle om hvor møkkete sokker bor, og hva som er fint å ha på stua og annet dølt.

:-)

Gjest Ugga Bugga
Skrevet

Hvis jeg valgte på nytt, da hadde jeg valgt det slik at vi bodde hvert for vårt,men var kjærester for det.

Jeg mener det er litt kverken for romantikken å bo sammen, og måtte krangle om bo ting..

Så kunne vi se hverandre når vi var snille og blide, spise gode ting, sove over, kose oss..

Men IKKE krangle om hvor møkkete sokker bor, og hva som er fint å ha på stua og annet dølt.

Hvis man ikke bor sammen, blir det en del praktiske problemer.

Man har 2 husholdninger, og man må dra med seg ting fram og tilbake, f.eks. klesskift til neste dag, toalettsaker og skolebøker eller ting man trenger på jobben neste dag hvis man skal overnatte. Og det koster mer penger med 2 leiligheter enn med 1.

Skrevet

Fordi vi liker hverandre, er forelska i hverandre, liker å være i den andres nærvær (skrives det sånn tro?). Men vi liker ikke å ligge inntil hverandre om natta, så vi har en halvmeter frisk luft mellom oss i senga. ;) Også er det ingen av oss som liker å rydde, så her er det rotete stort sett hele tida.

Det vi krangler om (kanskje 1 gang i mnd) er økonomien, da begge to føler at vi bidrar mer enn den andre, også finner vi aldri helt ut av hvordan det er og skal være. Luksusproblem med for mye penger som skal inn på sparekontoer. Ellers syns også begge at den andre sitter for mye foran pcen, men det er det bare bittelitt kommentarer på innimellom, sånn blanding av seriøst og tull. ;)

Jeg syns det er kjempekoselig å ha en å snakke med hele tida, det var på en måte godt å bo helt alene, men også stusselig. Nå er han ute en gang imellom, og da får jeg den pausen jeg trenger til å være helt alene, og det funker bra.

Egentlig er vi begge noen ålreite personer som trives sammen, derfor bor vi sammen og er sammen.

Gjest 3 og 30år
Skrevet

Fordi vi liker hverandre, er forelska i hverandre, liker å være i den andres nærvær (skrives det sånn tro?). Men vi liker ikke å ligge inntil hverandre om natta, så vi har en halvmeter frisk luft mellom oss i senga. ;) Også er det ingen av oss som liker å rydde, så her er det rotete stort sett hele tida.

Det vi krangler om (kanskje 1 gang i mnd) er økonomien, da begge to føler at vi bidrar mer enn den andre, også finner vi aldri helt ut av hvordan det er og skal være. Luksusproblem med for mye penger som skal inn på sparekontoer. Ellers syns også begge at den andre sitter for mye foran pcen, men det er det bare bittelitt kommentarer på innimellom, sånn blanding av seriøst og tull. ;)

Jeg syns det er kjempekoselig å ha en å snakke med hele tida, det var på en måte godt å bo helt alene, men også stusselig. Nå er han ute en gang imellom, og da får jeg den pausen jeg trenger til å være helt alene, og det funker bra.

Egentlig er vi begge noen ålreite personer som trives sammen, derfor bor vi sammen og er sammen.

Dere har ikke mange år på baken enda akkurat?

laguna1365380434
Skrevet

Hvis man ikke bor sammen, blir det en del praktiske problemer.

Man har 2 husholdninger, og man må dra med seg ting fram og tilbake, f.eks. klesskift til neste dag, toalettsaker og skolebøker eller ting man trenger på jobben neste dag hvis man skal overnatte. Og det koster mer penger med 2 leiligheter enn med 1.

Jo, deyt koster sikkert litt ekstra, men ¨nå har det jo lenge vært regna som stuereint å bruke ganske mye på ting som selvrealisering og egen komfort og andre ikke _strengt talt_ nødvndige ting, så hvorfor ikke invistere litt i at romantikken får gode kår å blomstre i? ;-)

Ideellt sett hadde typen min hatt kaffekopp, boxerskift og tannbørste her, og resten et annet sted..

Men gjerne i nærheten, han er en grei fyr, som jeg har lyst til å se ofte.. Men som sagt, kunne jeg velge fra øverste hylle, ikke HELE tiden.

Og rotet hans og økonomien hans skulle jeg gjerne sett blandet ut av mitt;-)

Gjest M.Angelica
Skrevet

Vi bor sammen fordi vi elsker hverandre og er avhengig av hverandre. Å ikke bo i lag, hadde vært unaturlig for oss. =)

Vi krangler sjeldent, vi sloss helst :P

Skrevet

Dere har ikke mange år på baken enda akkurat?

Nei, det er sikkert annerledes om noen år. ;)

Vi har vært sammen i syv år og bodd sammen i to.

Skrevet

Jo, deyt koster sikkert litt ekstra, men ¨nå har det jo lenge vært regna som stuereint å bruke ganske mye på ting som selvrealisering og egen komfort og andre ikke _strengt talt_ nødvndige ting, så hvorfor ikke invistere litt i at romantikken får gode kår å blomstre i? ;-)

Ideellt sett hadde typen min hatt kaffekopp, boxerskift og tannbørste her, og resten et annet sted..

Men gjerne i nærheten, han er en grei fyr, som jeg har lyst til å se ofte.. Men som sagt, kunne jeg velge fra øverste hylle, ikke HELE tiden.

Og rotet hans og økonomien hans skulle jeg gjerne sett blandet ut av mitt;-)

Man kan jo ha ganske atskilt økonomi selv om man bor sammen da?

Vi har en grei fordeling (synes vi), selv om jeg ser at mange reagerer. Vi har hver vår lønnskonto, en felles regningskonto og en felles sparekonto, pluss en ekstra konto som vi begge har minibankkort til, dette er "matkontoen" vår. Det vi gjør er at vi begge har fast trekk fra lønnskonto til regningskontoen og matkontoen (og evt. til sparekonto). Dermed har vi alltid penger til mat og regninger, og det vi sitter igjen med på lønnskonto disponerer vi fritt, og uten å legge oss bort i den andres prioriteringer.

laguna1365380434
Skrevet

Vi har en grei fordeling (synes vi), selv om jeg ser at mange reagerer. Vi har hver vår lønnskonto, en felles regningskonto og en felles sparekonto, pluss en ekstra konto som vi begge har minibankkort til, dette er "matkontoen" vår. Det vi gjør er at vi begge har fast trekk fra lønnskonto til regningskontoen og matkontoen (og evt. til sparekonto). Dermed har vi alltid penger til mat og regninger, og det vi sitter igjen med på lønnskonto disponerer vi fritt, og uten å legge oss bort i den andres prioriteringer.

Lurt! :-)

Her har vi også adskilt økonomi, bare det at det i praksis betyr at det er min lommebok som avbenyttes konstant, for han har ikke penger.Og har han kjøper han øl eller cdplater, og svært sjeldent ost.

Det er irriterende.

Gjest Ugga Bugga
Skrevet

Lurt! :-)

Her har vi også adskilt økonomi, bare det at det i praksis betyr at det er min lommebok som avbenyttes konstant, for han har ikke penger.Og har han kjøper han øl eller cdplater, og svært sjeldent ost.

Det er irriterende.

Ja, dere kan jo bare flytte fra hverandre, men hvere kjærester allikevel.

laguna1365380434
Skrevet

Ja, dere kan jo bare flytte fra hverandre, men hvere kjærester allikevel.

Ja, jeg tenker litt på det..Jeg hadde hatt lyst til å bo alene, med han borti gata, eller helst nede i gangen eller noe..

Vi har snakket litt om det, men han er relativt komfortabel som det er, og har ikke lyst. Og jeg føler meg litt bitch om jeg direkte kaster ham ut..DET er jo liksom ikke noe hyggelig det heller;-)

Skrevet

Ja, jeg tenker litt på det..Jeg hadde hatt lyst til å bo alene, med han borti gata, eller helst nede i gangen eller noe..

Vi har snakket litt om det, men han er relativt komfortabel som det er, og har ikke lyst. Og jeg føler meg litt bitch om jeg direkte kaster ham ut..DET er jo liksom ikke noe hyggelig det heller;-)

Men du kunne jo håpe på at han får seg jobb såpass langt unna at han må ukependle?

Det kan jo være en all right samlivsform når man ikke har barn. Få fjernkontrollen for seg selv til hverdags, og kose seg sammen i helgene.

Jeg har prøvd det, og det gikk fint.

laguna1365380434
Skrevet

Men du kunne jo håpe på at han får seg jobb såpass langt unna at han må ukependle?

Det kan jo være en all right samlivsform når man ikke har barn. Få fjernkontrollen for seg selv til hverdags, og kose seg sammen i helgene.

Jeg har prøvd det, og det gikk fint.

DET hadde vært helt ideelt!:-)

Jeg kan også godt se ham oftere, gjerne hver dag, han er en kjempe grei gutt, og dessuten morsom og spennende å snakke med, det synes jeg enda..

Han er virkelig godt selskap, og når ting funker er vi bestevenner..

Men jeg vil ha det mer på premisser jeg kan akseptere..Er SÅ lei av å krangle om økonomi, rot, smak og andre ting som automatisk blir ikketemaer om han bor annet steds hen..

Skrevet

Godt sagt! Som kjæresten min sier: det er mye morsomere å være to enn å vandre rundt alene.

Skrevet

Det høres ut som en god ordning synes jeg. Her i huset har vi ingen felles kontoer, når det kommer en felles regning overfører den ene penger til den andre.

Skrevet

Fordi vi er veldig glade i hverandre og lykkelige sammen og ville vært dønn ulykkelige uten hverandre.

Gjest krutong
Skrevet

Vi bor sammen fordi vi elsker hverandre og er avhengig av hverandre. Å ikke bo i lag, hadde vært unaturlig for oss. =)

Vi krangler sjeldent, vi sloss helst :P

"vi sloss helst"

Tidligere altså? Sloss er fortid, Slåss er nåtid.

Skrevet

DET hadde vært helt ideelt!:-)

Jeg kan også godt se ham oftere, gjerne hver dag, han er en kjempe grei gutt, og dessuten morsom og spennende å snakke med, det synes jeg enda..

Han er virkelig godt selskap, og når ting funker er vi bestevenner..

Men jeg vil ha det mer på premisser jeg kan akseptere..Er SÅ lei av å krangle om økonomi, rot, smak og andre ting som automatisk blir ikketemaer om han bor annet steds hen..

Det kan jeg godt forstå. Men er det ikke litt vrient å flytte fra hverandre uten at man slår opp?

Da skal man i all fall ha store diplomatiske evner for å overbevise den andre om at man ikke er lei av ham.

Et unntak er tilfeller hvor man bringer hver sin barn inn i husstanden, og dette fungerer dårlig.

Da tror jeg det går godt an å flytte fra hverandre og bevare kjæresteforholdet like varmt. Altså uten å såre partneren.

Men hvis begge er enig om at de heller vil være særboere, er det jo ingen sak.

Gjest trultemor25
Skrevet

Jeg vil ha en familie, og en familie bor da sammen.

Vi har bodd sammen i 2 år nå og det fungerer i og for seg greit det, selv om jeg savner litt hjelp til husrengjøringen. Tror ikke vi hadde klart å være sammen og bodd hver for oss jeg. Da hadde han bodd hjemme hos moren og faren sin og det hadde ikke jeg taklet i lengden. Pluss at det hadde vært stress med å være sammen hele tida. Nå så gjør det ikke noe om vi er opptatte med hvert vårt i løpet av dagen, vi prøver å få til å ha middag sammen da, men går ikke det heller så ser vi hverandre hvertfall på kvelden og vi får natta sammen. Selv om ingen av oss liker å ligge kliss oppi den andre (vi ligger som regel i hver vår ende av senga med ryggen mot hverandre) så er det innmari kos å legge seg sammen, småskravle litt, og våkne opp sammen igjen. Ikke det at noen av oss er så veldig opptatte, men husker det var litt stress akkurat når det gjalt det før vi flytta sammen.

Ellers er vi jo glade i hverandre og ja.. vi begge så det som en selvfølge å flytte sammen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...