Gå til innhold

Hvorfor bor dere sammen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

DET hadde vært helt ideelt!:-)

Jeg kan også godt se ham oftere, gjerne hver dag, han er en kjempe grei gutt, og dessuten morsom og spennende å snakke med, det synes jeg enda..

Han er virkelig godt selskap, og når ting funker er vi bestevenner..

Men jeg vil ha det mer på premisser jeg kan akseptere..Er SÅ lei av å krangle om økonomi, rot, smak og andre ting som automatisk blir ikketemaer om han bor annet steds hen..

:-)

Hva med å ha vært deres soverom? Et rom som er bare deres og som dere kan gjøre som dere vil med. Så kan dere be hverandre på overnatting når dere har lyst :)

Skrevet

Det høres ut som en god ordning synes jeg. Her i huset har vi ingen felles kontoer, når det kommer en felles regning overfører den ene penger til den andre.

Offisielt er de kontoene ikke felles, de står i min manns navn (tror ikke man får kontoer som står i begges navn), og han tar seg av regningsbetaling av felles regninger. Ikke for noe annet enn at han er hakket ryddigere og mer økonomisk av seg. :-)

Matkontoen står også i hans navn, og vi har som nevnt begge et minibankkort (rimelig kort, uten visa) på denne kontoen, slik at det alltid går av en felleskonto, og ikke en av våre lønnskonti når vi handler mat og andre hverdagslige nødvendigheter.

Vi har også bensinkort hos Statoil (gunstig avtale med min arbeidsgiver), som vi får felles regning på.

Gjest M.Angelica
Skrevet

"vi sloss helst"

Tidligere altså? Sloss er fortid, Slåss er nåtid.

Ja, det var i går :P

Skrevet

Fordi vi er kjærester, glad i hverandre, har et barn, og vil sove sammen.

Skrevet

Offisielt er de kontoene ikke felles, de står i min manns navn (tror ikke man får kontoer som står i begges navn), og han tar seg av regningsbetaling av felles regninger. Ikke for noe annet enn at han er hakket ryddigere og mer økonomisk av seg. :-)

Matkontoen står også i hans navn, og vi har som nevnt begge et minibankkort (rimelig kort, uten visa) på denne kontoen, slik at det alltid går av en felleskonto, og ikke en av våre lønnskonti når vi handler mat og andre hverdagslige nødvendigheter.

Vi har også bensinkort hos Statoil (gunstig avtale med min arbeidsgiver), som vi får felles regning på.

Får ikke ektefeller felles konto? Man kan i hvert fall få konto som begge disponerer, kanskje den bare står i den enes navn men...

Skrevet

Får ikke ektefeller felles konto? Man kan i hvert fall få konto som begge disponerer, kanskje den bare står i den enes navn men...

Ja, det er vel sånn det er. Men vi har i alle fall løst det hele på en ålreit måte - for oss :-)

Skrevet

Vi bor sammen fordi vi elsker hverandre og har det godt sammen.

Vi krangler ikke og har veldig lik smak når det gjelder innredning. Vi har felles økonomi. Kjøp av småting kan vi gjøre hver for oss, men kjøper ikke kostbare ting uten å ha snakket med den andre.

Dessuten er vi gift og har lovet hverandre og datteren vår å holde sammen i gode og onde dager.

Gjest lyktesnu
Skrevet

Til daglig,mellom jobb og barnas mange aktiviteter-kan vi nok se ut som det kjedelige paret.Tiden strekker ikke til annet enn et kyss på kinnet når vi møter hverandre i døren.Men om kveldene har vi helt fri.Fra kl 21 30 til vi selv tar kveld.Da er vi virkelig forelsket og bruker tiden på kjæresteting.Men dette ser selvfølgelig ikke du som er vår nabo.hehe

Vi bor sammen fordi vi elsker hverandre og utfyller hverandre på godt og vondt

bugge -jenta
Skrevet

Men hvordan ser et forelsket og lykkelig par ut, sånn i dagliglivet?

Mye kjærlighet ligger i bånn i mange forhold tror jeg, tross harde slag, dårlige perioder og tidspress.

Det er en fin vane å elske gubben sin :o)

Gjest vrooooom
Skrevet

Vi bor sammen fordi vi elsker hverandre og er hverandres bestevenn. I tillegg fordi det fungerer utrolig bra, vi krangler ikke om bagateller og dukker det opp noe vi vil endre på så kan vi snakke sammen helt udramatisk. Fordi vi har det så bra er vi også gift og vi har barn. Å være enslig og hoppe fra blomst til blomst er deprimerende i lengden, mange av oss trenger en person som kjenner oss helt og som blir et fast holdepunkt i livet. Man kan utvikle seg for det, nemlig. Om man har truffet den rette som ikke holder en igjen.

Mrs. Wallace
Skrevet

Hm, da bor du ikke i nærheten av meg, i hvert fall.

Vi kan finne på å holde hverandre i hånda en vanlig tirsdag, klemme i butikken og le høyt i en kø.

Jeg bor sammen med mannen min fordi han er min beste venn, elsker og partner.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...