Gå til innhold

Trenger jeg ekstraforsikring-kjøp av komfyr

Anbefalte innlegg

Gjest sonny&cher
Skrevet

Nå skal jeg kjøpe komfyr, og har fått tilbud på 5 års forsikring til 450 kr. Pleier komfyrer å trenge reperasjon? Jeg ser for meg at det er mest datamaskiner, vaskemaskiner ect. som er mest utsatt. Komfyren har keramisk topp, har de lett for å knuse?

Nå høres jeg sikkert gjerrig ut, men jeg hater å bruke penger på unødvendige ting, og selgere dytter jo på en alt! Ikke mulig å få et ærlig svar der...

Gjest MrPimmel
Skrevet

Bare et nytt triks for å få mer penger ut av deg. Ikke kjøp det.

Keramisk topp tåler det helt utrolige av tunge slag. Jeg tipper en gammeldags kokeplate tåler mindre, den er faktisk ganske sprø, skal bare tåle varme. Spiralene nedi er de samme som de alltid har vært, og holder en evighet og litt til.

Skrevet

Keramisk topp tåler mye, men ikke stå på den for lenge av gangen :-)

Skrevet

Forsikring er jo greit å ha..

Hvis du mot formodning skulle miste ei gryte ned på toppen f.eks.

Gjest Elextra
Skrevet

Må innrømme at jeg aldri har hørt om konfyrforsikring.

De fleste forsikringer dekker ikke feil bruk. Er du sikker på at denne dekker f.eks. at du slipper en tung gryte på komfyren, slik andre nevner her? Hadde ikke undret meg om du da måtte dekke skaden selv. Og i så fall er du vel greit dekket av innboforsikringen?

Gjest sjekk kjøpsloven
Skrevet

Det trenger du overhodet ikke. De fleste forsikringer av den typen er helt unødvendige og bare for å tjene penger.

Ifølge kjøpsloven har du krav på reparasjon av en kjøpt gjenstand, ved feil som oppstår, dersom gjenstanden er ment å skulle vare i minst 5 år - og det gjelder i høy grad for en komfyr!

Gjest ChiengMai
Skrevet

Har nettopp kjøpt side-by-side-kjøleskap hos Elkjøp, og de fikk lurt innpå meg en ekstra forsikring for fire år. Det ble sagt at med denne ville jeg få helt nytt kjøleskap uten verdinedskriving om noe skulle skje med kjøleskapet de første fire årene. Dette gjald alle typer uhell, også om jeg f.eks skulle velte kjøleskapet. Følte meg litt snytt etterpå fordi jeg lot meg overtale så lett, kjøleskapet med sine vel hundre kilo ser ikke ut til å velte med det første. :-D

Gjest sonny&cher
Skrevet

Har nettopp kjøpt side-by-side-kjøleskap hos Elkjøp, og de fikk lurt innpå meg en ekstra forsikring for fire år. Det ble sagt at med denne ville jeg få helt nytt kjøleskap uten verdinedskriving om noe skulle skje med kjøleskapet de første fire årene. Dette gjald alle typer uhell, også om jeg f.eks skulle velte kjøleskapet. Følte meg litt snytt etterpå fordi jeg lot meg overtale så lett, kjøleskapet med sine vel hundre kilo ser ikke ut til å velte med det første. :-D

Du skulle ha spurt om denne type kjøleskap har en tendens til å velte. En gang ville en selger prakke på meg forsikring på en billig tørketrommel. Jeg svarte bare at jeg liker å leve farlig... Det blir nok ingen forsikring på meg nå heller.

Skrevet

Mener forbrukerombudet eller rådet fraråder slike forsikringer, og mener at du er godt nok forsikret fra før gjennom kjøpsloven.

Skrevet

Jeg ville ikke brukt penger på forsikring på en komfyr.

Men det er verdt å vurdere det fra produkt til produkt.

Sønnen min på elleve hadde en Game Boy der skjermen plutselig døde. Den hadde vi tegna forsikring på da vi kjøpte den, og i forrige uke fikk jeg 798 kroner inn på kontoen min.

Dette finansierte langt på vei en ny DS (nyeste modell).

Skrevet

Nei det ville jeg bare kjøpt til ting som går utrolig lett i stykker, som kamera, bærbar pc, etc.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...