Gjest www.amazon.com Skrevet 24. juni 2005 Skrevet 24. juni 2005 Er det sånn at det at det ikke er moms på bøker kjøpt fra utlandet? Å gjelder det alle slags bøker? 0 Siter
fresja Skrevet 24. juni 2005 Skrevet 24. juni 2005 Alle bøker, tidsskrifter og aviser er fritatt for moms, også de vi kjøper i Norge. Det er moms på digitalt overførte publikasjoner. 0 Siter
Gemini Skrevet 24. juni 2005 Skrevet 24. juni 2005 Alle bøker, tidsskrifter og aviser er fritatt for moms, også de vi kjøper i Norge. Det er moms på digitalt overførte publikasjoner. Er det ikke sånn at det er moms på ukeblader og andre tidsskrifter/magasiner, men ikke på aviser? Mener det var noe sånt som var argumentet til Se&Hør når de begynte med to utgivelser pr uke. 0 Siter
Gjest M.Angelica Skrevet 24. juni 2005 Skrevet 24. juni 2005 Det er ikke moms, nei! Hurra for Norge =D 0 Siter
fresja Skrevet 24. juni 2005 Skrevet 24. juni 2005 Er det ikke sånn at det er moms på ukeblader og andre tidsskrifter/magasiner, men ikke på aviser? Mener det var noe sånt som var argumentet til Se&Hør når de begynte med to utgivelser pr uke. Jo du har nok rett. Det er/var moms på ukeblader, men ikke på aviser. Bøker mener jeg har vært fritatt hele tiden (altså siden moms ble innført 01.01.70). Jeg er litt usikker på om noe er endret de siste årene. Kanskje det står noe i den momsloven som ligger på jobben. Bøker og sånt er noe det firmaet jeg jobber for sjelden kjøper inn, men jeg mener det ikke har vært moms på fakturaene. 0 Siter
Nikki Skrevet 24. juni 2005 Skrevet 24. juni 2005 Ja - men kjøp heller fra www.amazon.co.uk. Billigere frakt og kortere leveringstid. 0 Siter
Gemini Skrevet 24. juni 2005 Skrevet 24. juni 2005 Jo du har nok rett. Det er/var moms på ukeblader, men ikke på aviser. Bøker mener jeg har vært fritatt hele tiden (altså siden moms ble innført 01.01.70). Jeg er litt usikker på om noe er endret de siste årene. Kanskje det står noe i den momsloven som ligger på jobben. Bøker og sånt er noe det firmaet jeg jobber for sjelden kjøper inn, men jeg mener det ikke har vært moms på fakturaene. Det er ikke moms på bøker nei :-) Det er heller ingen tollgrense på bøker (eller mynter), så der kan man hamstre på nettet uten bekymring for toll og andre skumle avgifter. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.