Gå til innhold

Moms på bøker?

Anbefalte innlegg

Gjest www.amazon.com
Skrevet

Er det sånn at det at det ikke er moms på bøker kjøpt fra utlandet?

Å gjelder det alle slags bøker?

Skrevet

Alle bøker, tidsskrifter og aviser er fritatt for moms, også de vi kjøper i Norge. Det er moms på digitalt overførte publikasjoner.

Skrevet

Alle bøker, tidsskrifter og aviser er fritatt for moms, også de vi kjøper i Norge. Det er moms på digitalt overførte publikasjoner.

Er det ikke sånn at det er moms på ukeblader og andre tidsskrifter/magasiner, men ikke på aviser?

Mener det var noe sånt som var argumentet til Se&Hør når de begynte med to utgivelser pr uke.

Gjest M.Angelica
Skrevet

Det er ikke moms, nei!

Hurra for Norge =D

Skrevet

Er det ikke sånn at det er moms på ukeblader og andre tidsskrifter/magasiner, men ikke på aviser?

Mener det var noe sånt som var argumentet til Se&Hør når de begynte med to utgivelser pr uke.

Jo du har nok rett. Det er/var moms på ukeblader, men ikke på aviser. Bøker mener jeg har vært fritatt hele tiden (altså siden moms ble innført 01.01.70). Jeg er litt usikker på om noe er endret de siste årene. Kanskje det står noe i den momsloven som ligger på jobben. Bøker og sånt er noe det firmaet jeg jobber for sjelden kjøper inn, men jeg mener det ikke har vært moms på fakturaene.

Skrevet

Ja - men kjøp heller fra www.amazon.co.uk.

Billigere frakt og kortere leveringstid.

Skrevet

Jo du har nok rett. Det er/var moms på ukeblader, men ikke på aviser. Bøker mener jeg har vært fritatt hele tiden (altså siden moms ble innført 01.01.70). Jeg er litt usikker på om noe er endret de siste årene. Kanskje det står noe i den momsloven som ligger på jobben. Bøker og sånt er noe det firmaet jeg jobber for sjelden kjøper inn, men jeg mener det ikke har vært moms på fakturaene.

Det er ikke moms på bøker nei :-)

Det er heller ingen tollgrense på bøker (eller mynter), så der kan man hamstre på nettet uten bekymring for toll og andre skumle avgifter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...