yellow Skrevet 24. juni 2005 Skrevet 24. juni 2005 Fikk beskjed om at jeg fikk en jobb jeg hadde søkt på idag...... Det er et vikariat på et år, men den ville bli fast etter det året.... men er så usikker...har fast jobb nå som jeg isåfall må si opp....trives godt i min nåværende jobb.....dvs...sjefen er et mareritt, men de andre jeg jobber med er supre....Lønnen blir den samme, men jeg får mere gunstig arbeidstid. Slipper helge, høytids jobbing og fri kvelder... Hva ville du gjort?? 0 Siter
Gjest Isbinne Skrevet 24. juni 2005 Skrevet 24. juni 2005 Gratulerer! Hva med å søke ulønnet permisjon i din nåværende stilling? Dersom den nye jobben ikke er noe for deg, kan du jo gå tilbake til din gamle arbeidsplass. 0 Siter
matildes mor Skrevet 24. juni 2005 Skrevet 24. juni 2005 Jeg hadde ikke vært i tvil!!!!! Ta den nye jobben du!!! Trivelige kollegaer er det sikkert noen av på den nye plassen også:-) 0 Siter
Sofline Skrevet 24. juni 2005 Skrevet 24. juni 2005 Hva med å søke permisjon i din nåværende jobb? Kan du ikke det, vurder hvor viktig arbeidstidene osv. er. Hvis det er viktig, ville jeg skiftet. 0 Siter
yellow Skrevet 24. juni 2005 Forfatter Skrevet 24. juni 2005 Gratulerer! Hva med å søke ulønnet permisjon i din nåværende stilling? Dersom den nye jobben ikke er noe for deg, kan du jo gå tilbake til din gamle arbeidsplass. Takk:-) Får ikke permisjon...akkurat en som prøvde på det.. Har ikke fortalt noe til sjefen min ennå.....og GRUER meg sykt for å gjøre det...Heller nok til den nye jobben ja..*s* 0 Siter
yellow Skrevet 24. juni 2005 Forfatter Skrevet 24. juni 2005 Hva med å søke permisjon i din nåværende jobb? Kan du ikke det, vurder hvor viktig arbeidstidene osv. er. Hvis det er viktig, ville jeg skiftet. Får ikke permisjon, det er jeg 99,9% sikker på......arbeidstiden er jo kjempe viktig...har barn, så hadde vært deilig å hatt en 8.-15.30 jobb...men har supre kollegar nå....er bare redd for at det nye stedet ikke blir like bra.... 0 Siter
fyrlykt Skrevet 24. juni 2005 Skrevet 24. juni 2005 Jeg ville tatt imot den nye jobben siden den innebærer mer gunstig arbeidstid. 0 Siter
Gjest Isbinne Skrevet 24. juni 2005 Skrevet 24. juni 2005 Får ikke permisjon, det er jeg 99,9% sikker på......arbeidstiden er jo kjempe viktig...har barn, så hadde vært deilig å hatt en 8.-15.30 jobb...men har supre kollegar nå....er bare redd for at det nye stedet ikke blir like bra.... Jeg synes du skal hoppe i det! Tenk så spennende med ny arbeidsplass, med gunstig arbeidstid! Hvor lenge har du hatt den jobben du har nå? Kan bare være sunt med litt forandring! 0 Siter
Sofline Skrevet 24. juni 2005 Skrevet 24. juni 2005 Får ikke permisjon, det er jeg 99,9% sikker på......arbeidstiden er jo kjempe viktig...har barn, så hadde vært deilig å hatt en 8.-15.30 jobb...men har supre kollegar nå....er bare redd for at det nye stedet ikke blir like bra.... Jeg hadde tatt den nye jobben. 0 Siter
Gyda Skrevet 24. juni 2005 Skrevet 24. juni 2005 Gå på! Ta utfordringen og tenk på så deilig det blir å slippe å tenke på kvelds- og helgejobbing! 0 Siter
yellow Skrevet 24. juni 2005 Forfatter Skrevet 24. juni 2005 Jeg synes du skal hoppe i det! Tenk så spennende med ny arbeidsplass, med gunstig arbeidstid! Hvor lenge har du hatt den jobben du har nå? Kan bare være sunt med litt forandring! Blir spennende ja...*s*...Har bare hatt denne jobben i ca et år....men har jobbet i yrket i snart 12.....skummelt å skulle jobbe med noe helt nytt.....*nesten så jeg gruer meg* :-) 0 Siter
fresja Skrevet 24. juni 2005 Skrevet 24. juni 2005 Takk:-) Får ikke permisjon...akkurat en som prøvde på det.. Har ikke fortalt noe til sjefen min ennå.....og GRUER meg sykt for å gjøre det...Heller nok til den nye jobben ja..*s* Jeg tror ikke jeg har sagt det til sjefen når jeg har sagt opp. Har bare skrevet en oppsigelse til sef/personalavdeling. 0 Siter
thuva1365380402 Skrevet 25. juni 2005 Skrevet 25. juni 2005 Gratulerer med ny jobb. Før du bestemmer deg, hadde jeg kanskje sjekket litt om hvor god økonomi i bedriften er. Hvis bedriften går dårlig, er det jo den siste ansatte som oftest som får sparken. Min mann har nemlig opplevd dette 2 ganger, etterat han sa opp en sikker jobb i fylkeskommunen fordi han hadde lyst til å prøve noe annet. Begge firmaene han begynte i gikk dårlig og han ble sagt opp. Vi bor også i et fylke som det ikke er så lett å få ny jobb. Nå har han kun et vikariat som går ut 31. juli. Så da er det arbeidsledighet igjen. Kjempekjedelig. Uansett lykke til! 0 Siter
Gjest krønic Skrevet 25. juni 2005 Skrevet 25. juni 2005 Jammen når du er sånn i tvil-hvorfor søkte du på en annen jobb i det hele tatt? Noe i deg ønsker en ny jobb virker det som. 0 Siter
mrxx Skrevet 27. juni 2005 Skrevet 27. juni 2005 Ut fra det du sier her så hadde jeg uten tvil skiftet jobb. Selvsagt med forbehold at den jobben du går til ikke er veldig usikker. Men er den like sikker som den du har bør du skifte. Du har ikke vondt av å skifte jobb. 0 Siter
kaffepiken Skrevet 27. juni 2005 Skrevet 27. juni 2005 Jeg hadde grepet muligheten og byttet jobb! 0 Siter
yellow Skrevet 27. juni 2005 Forfatter Skrevet 27. juni 2005 Idag kom dagen jeg måtte bestemme meg....Og jeg sa opp...... Med tanke på hvor sur sjefen ble var det kanskje like greit... Fikk real overhøvling med kjeft i 10 min om illojal handling osv....og beskjed om at jeg måtte beleile meg på å bli beordret endel i sommer..(endring fra dag til kveld), for jeg skulle jo slutte alikevell....Tror hun da mente at hun ikke trengte ta hensyn til meg....Hun ville ikke skrive referanse til meg, for jeg hadde jobbet der for kort...(1 år...syns ikke det var så lite jeg da).. Der og da bestemte jeg meg for at dette var et smart trekk av meg gitt:-) Og holder hun ved sine trusler skal jeg gjøre noe jeg ellers aldri gjør.....Bruke opp hver og en av egenmeldingene + sykt barn før jeg slutter..!!! 0 Siter
Gjest gladiol Skrevet 27. juni 2005 Skrevet 27. juni 2005 Idag kom dagen jeg måtte bestemme meg....Og jeg sa opp...... Med tanke på hvor sur sjefen ble var det kanskje like greit... Fikk real overhøvling med kjeft i 10 min om illojal handling osv....og beskjed om at jeg måtte beleile meg på å bli beordret endel i sommer..(endring fra dag til kveld), for jeg skulle jo slutte alikevell....Tror hun da mente at hun ikke trengte ta hensyn til meg....Hun ville ikke skrive referanse til meg, for jeg hadde jobbet der for kort...(1 år...syns ikke det var så lite jeg da).. Der og da bestemte jeg meg for at dette var et smart trekk av meg gitt:-) Og holder hun ved sine trusler skal jeg gjøre noe jeg ellers aldri gjør.....Bruke opp hver og en av egenmeldingene + sykt barn før jeg slutter..!!! Høres ikke ut til at du har noen hyggelig sjef. Men du nevner beordring. Din beskrivelse høres ut til å være forskyving av arbeidstid. Et lite tips...hvis du ikke allerede er klar over det... Forskjøvet arbeidstid gir en del lønnskompensasjon som kan innbefatte både lønn for opprinnelig arb.tid og ny arb.tid, overtid og andre tillegg. Alt dette kommer ann på hvor mye du jobber, når du får beskjed osv. Kan være lurt å sjekke opp, for å finne ut om du får det du har rett på. 0 Siter
yellow Skrevet 28. juni 2005 Forfatter Skrevet 28. juni 2005 Høres ikke ut til at du har noen hyggelig sjef. Men du nevner beordring. Din beskrivelse høres ut til å være forskyving av arbeidstid. Et lite tips...hvis du ikke allerede er klar over det... Forskjøvet arbeidstid gir en del lønnskompensasjon som kan innbefatte både lønn for opprinnelig arb.tid og ny arb.tid, overtid og andre tillegg. Alt dette kommer ann på hvor mye du jobber, når du får beskjed osv. Kan være lurt å sjekke opp, for å finne ut om du får det du har rett på. Joda....får forskyvet arbeidstid...men jeg har to små barn, og syns det er kjempestress å få beskjed en dag om at imorgen skal du jobbe kveld...Å skaffe barnevakt som kan sitte til klokka 24 er heller ikke lett...sånn i all hast:-(.. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.