Gå til innhold

Vise takknemlighet


villee

Anbefalte innlegg

Begravelsen til min far har akkurat vært og jeg har fått så utrolig mye hjelp fra noen gode venner. Jeg vil gjerne gjøre noe tilbake eller gi dem noe som viser hvor takknemlig jeg er. Ordene er så klart sagt, men jeg føler det ikke er nok. At det blir for lite på en måte. Har selvfølgelig tenkt på blomst, vin, konfekt og de typiske tingene. Tenkte også på å be de på middag, men det er så mange og jeg føler ikke for å lage middag for så mange nå. Har dere noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke noen konkrete tips til deg, men en god måte å vise det på senere vil være å stille opp når de trenger deg. Men det skjønner du nok selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glaice

Syns ikke man alltid behøver å gi noe tilbake, venner forventer vel ikke å få noe tilbake i en slik situasjin... Jeg forstår at du er dine venner evig takknemlig, for at de var der for deg, og er der fortsatt i denne vanskelige perioden du er i nå! Eneste jeg tenkte på som du kunne gjøre, er f.eks. å skrive et personlig kort eller brev til hver av dem, og fortelle hvor stor pris du setter på dine venner, og fortelle hvor mye de har betydd for deg i de tøffe dagene du har vært gjennom. Det er i slike perioder man ser hvem som er våre virkelige venner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke noen konkrete tips til deg, men en god måte å vise det på senere vil være å stille opp når de trenger deg. Men det skjønner du nok selv.

Du trenger ikke å gjøre noe. Man føler seg hjelpeløs når ens venner har det vanskelig. Å kunne hjelpe og støtte føles veldig godt. At dine venner merker at deres innsats var av betydning for deg er alt de trenger/ønsker.

Ved neste korsvei kan rollene være byttet om, og du kan være den som støtter og hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kroppogsjel

På egne vegne ville jeg svart at jeg ikke vil ha noe. Det å få lov til å stille opp når noen av mine venner trenger meg, er tillit og takk nok! Man stiller ikke opp for å få noe igjen.

Kondolerer din far, og gratulerer deg med gode venner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke å tenke på det. Det å kunne få stå sammen med deg, og å føle at de har fått vært en støtte i sorgen, er belønning nok.

Jeg føler med deg i savnet av din far, og vet at du har vært gjennom en hard dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...