Gå til innhold

fastlegeordningen

Anbefalte innlegg

Jeg flytta til Trondheim for ca 5 måneder siden. Jeg flytta bosteds kommune samtidig. Jeg fikk tilsendt i posten, ca en måned etter at jeg flytta, et brev om at jeg hadde fått meg fastlege. Jeg fant ut etterhvert at den legen holder til et annet fastlegekontor(Nardo fastlege kontor) enn det jeg skal høre til(sentrum fastlegekontor)Problemet mitt er at det er veldig upraktisk for meg å ha denne legen siden det tar meg over en halv time å gå. Med buss vil det bli 80kr frem og tilbake, siden jeg må bytte buss. Så jeg tenkte å få meg en annen lege. (Grunnen til at jeg ble fyttet til Nardo fastlegekontor var plassmangel.)Siden jeg er ny her og ikke har møtt noen leger så blir et vansgkelig for meg å velge. Hva råder du/dere meg til å gjøre? Jeg vil gjærne ha en lege som jeg har møtt et par ganger siden jeg ikke akkurat liker meg så godt blandt fremmede...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/18918-fastlegeordningen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det blir jo ikke 80 kroner i buss da! Du får overgangsbillett på den første bussen, så du slipper å betale for å bytte buss. Og hvis du rekker å ta bussen tilbake innen en time får du jammen meg kjøre på samme billetten da også.

Hvis du skal bytte fastlege må du ta kontakt med trygdekontoret. Da får du skjema å fylle ut. Jeg tror også du kan benytte en annen lege enn fastlegen din hvis du vil bli kjent med en før du bestemmer deg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/18918-fastlegeordningen/#findComment-83947
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...