Gå til innhold

Hva skjer med kaka mi?!?

Anbefalte innlegg

Gjest bake bake kake
Skrevet

Nå trenger jeg hjelp fra noen bakeeksperter der ute... Jeg har en oppskrift på en sjokoladekake jeg har bakt i mange år med stor suksess hver gang. De siste gangene har jeg imidlertid plagdes med at glasuren skiller seg, og det legger seg et hvitt lag over kaka når glasuren blir kald. Glasuren består av melis, melange, kaffe, og vaniljesukker. Jeg holder foreløpig melangen som mistenkt, men jeg har jo ikke endret noe i oppksriften som jeg har brukt i mange år... Noen som har noen tips???

Gjest bake bake kake
Skrevet

å skrive at glasuren også inneholder bakekakao... :o)

Gjest blame
Skrevet

Avkjøler du bunnen først? Synes glasuren her blir snodig hvis jeg har den på en varm kake..

Skrevet

Dette k a n skje hvis melange'n er for varm når du rører ut glasuren.

Smelt den på svak varme, og la den avkjøles til fingervarmt.

God tur :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...