Gå til innhold

Sa legen min feil? Litt skremmende...

Anbefalte innlegg

Gjest Silja19år
Skrevet

Kan Diane p-piller brukes alene som prevensjon? Fikk disse skrevet ut av legen min, men i felleskatalogen står det at disse pillene ikke bør brukes som prevensjon alene... Kan ikke spørre legen min nå, for han er på ferie. Syntes dette er litt skremmende, noen som vet mer enn meg her, og som vet når Diane pillene begynner å virke? Det sa nemlig heller ikke legen min noe om....

Takk for alle svr!

Skrevet

Høres merkelig ut. Jeg brukte Diane for ørten år siden, som kombinert prevensjon og hudforbedringsmiddel... det er énfasede p-piller med lik hormonmengde for hele syklusen.

Synes å erindre at de var sikre etter 14 dager. Det er i _denne_ perioden du trenger annen prevensjon i tillegg.

Så med mindre preparatet er h e l t forandret fra dengang da, skulle det være trygt.

Gjest lille rosinen
Skrevet

Diane virker preventivt, så du trenger ikke bruke noe i tillegg til dem hvis du ønsker å forhindre graviditet. Det som menes med det som står i felleskatalogen er at den preventive virkningen kun er en bivirkning. Diane er i utgangspunktet et behandlingsmiddel for jenter med hormonforstyrrelse (som fører til uren hud, økt hårvekst osv).

Jeg har også brukt Diane i mange år pga hudproblemer. Ble mye bedre, men tablettene inneholder mye hormoner i forhold til andre merker, så nå har jeg gått over til Cerazette som inneholder mye mindre hormoner.

Skrevet

Hehe, ta det med ro. Du blir ikke gravid med Diane, jeg tror de mener at den ikke beskytter mot kjønnsykdommer, derfor må du itilegg bruke kondom! Hvis du ikke er trygg på partneren din that is.

Gjest trultemor25
Skrevet

Diane fungerer alene som prevensjon ja. Gikk selv på Diane i omtrent 5 år hvis ikke mer.

Skrevet

Hehe, ta det med ro. Du blir ikke gravid med Diane, jeg tror de mener at den ikke beskytter mot kjønnsykdommer, derfor må du itilegg bruke kondom! Hvis du ikke er trygg på partneren din that is.

Men det gir jo ingen mening. Det er jo ingen p-piller som beskytter mot kjønnssykdommer.

Angela1365380318
Skrevet

Kjenner en som gikk på diane i 10 år i stekk og ble ikke gravid i alle disse årene (med hensikt) stoppet fordi hun ville ha barn og barn gravid på første forsøk. Har selv tatt diane i noen år og den har gjort nytten sin til nå.

Diane er egentlig ikke en p-pille, men en av bivirknigene av den er at man ikke kan bli gravid, altså fungerer den på samme måte som feks jasmin. Så lenge du bruker den slik du skall ( en pille hvær dag, bruk annen beskyttelse hvis du kaster opp pillen eller har diare,) så er du så trygg som du kan bli.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...