eve76 Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 For 10 måneder siden, 5 uker etter fødsel, fikk jeg kraftig diare. Første gang bare en gang den dagen, 7 dager senere, kun en gang til. 3 dager etter ble jeg satt på Diclocil kur, mot brystbetennelse. Ca dagen etter endt kur begynnte diareen for fullt. opp til 20 tømminger pr. dag. Det var snakk om inleggelse osv. Tok prøve for Clostridium, giardia og matforgiftning.Alle negativ. Diareen varte i ca 4 uker, men løs avføring ledsaget av slim i ca 7 uker. Noen ganger var det bare slimtømminger. Hadde veldig på nede på venstre side. Ble sendt til koloskopi, der legen fant under undersøkelsen, betennelse i endetarmen. På konsultasjonen sa han ut i fra vevsprøvene at det ikke var funnet betennelse hverken i tynn- tykk- eller endetarm.Det er som sagt 10 måneder siden. og jeg har enda slim i avføring. Det er ikke mye, men litt på papiret. Det er av og til blod, men jeg har hermorider. Har ikke hatt løs mage siden, avføringen har vært helt normal, men med slim. Er dette farlig, bør jeg bli undersøkt igjen. Det kan nevnes at jeg har ganske hard mage, er det derfor det er slim? Er litt bekymret for at det kan være ulcerøs kolitt, eller mobus crohn. Hva kan det ellers være? Kan også nevne at ved veldig hard avføring, er det som om litt av tarmen kommer ut, må presse den inn igjen. Spiser ikke så veldig sunt. Mye søtt og boller. Har gått litt ned i vekt.Hilsen kvinne 29 år. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/189194-tarmbetennelse/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Både ulcerøs colitt og Chrohn ville nok vært sett med de undersøkelsene du var gjennom. De gir også ofte magesmerter og slapphet, ved siden av mer markante avføringsendringer. Litt friskt blod i forbindelse med avføring er sjelden tegn på alvorlig sykdom, heller ikke minimale mengder slim. Kanhende slimdannelsen skyldes tendens til endetarmsprolaps. Du bør tilstrebe daglig og mykere avføring for å hindre ytterligere tarmprolaps. Mange har nytte av fiberpulveret Vi-siblin ( apotekvare) iblandet Biola-melk morgen og kveld. Rimelig at du får utført en helsesjekk til høsten, og videre kanskje årlig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/189194-tarmbetennelse/#findComment-1305236 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.