Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har sett bildeserien på db.no - og jeg lurer på:

Øker denne form for markeringer folk flests syn på homofili som noe normalt?

Jeg er tilbøyelig til å svar et rungende NEI, jeg..? Men det kan kanskje komme av at de homsene jeg kjenner, er en smule mer avdempet enn disse *kremt*

Skrevet

Jeg synes det så kjempeartig ut.

Ellers må det vel være allmennkunnskap at homser flest ser ut som folk flest i det daglige?

En parade er jo et slags karneval, de har kledd seg ut. Om jeg mot formodning skulle opptre i et karneval med rare klær og danse samba eller hva det nå måtte være, vil jeg da tro at omgivelsene forstår at dette ikke er dagligantrekket og at jeg vanligvis går pent og rolig omkring.

Skrevet

Ellers må det vel være allmennkunnskap at homser flest ser ut som folk flest i det daglige?

En parade er jo et slags karneval, de har kledd seg ut. Om jeg mot formodning skulle opptre i et karneval med rare klær og danse samba eller hva det nå måtte være, vil jeg da tro at omgivelsene forstår at dette ikke er dagligantrekket og at jeg vanligvis går pent og rolig omkring.

Jeg har alltid trodd at du gikk rundt i karnevalsklær til vanlig!

:D

Med vennlig hilsen

Skrevet

Jeg har alltid trodd at du gikk rundt i karnevalsklær til vanlig!

:D

Med vennlig hilsen

Takk for den, du! Nå skjønner jo alle her i bygda hvem som er favn *mumle*

:-)

Skrevet

Det hadde vært fint om dette var allmennkunnskap. Men det er vel dessverre sånn at de som fremdeles sitter igjen med fordommer, ikke har tatt seg så veldig mye bry med å finne ut hvordan homser "egentlig" er?

Å opprettholde fordommer og fremmedfrykt forutsetter at man ikke gjør seg så alt for godt kjent med de man ser ned på.

Skrevet

Det hadde vært fint om dette var allmennkunnskap. Men det er vel dessverre sånn at de som fremdeles sitter igjen med fordommer, ikke har tatt seg så veldig mye bry med å finne ut hvordan homser "egentlig" er?

Å opprettholde fordommer og fremmedfrykt forutsetter at man ikke gjør seg så alt for godt kjent med de man ser ned på.

Jeg kan ikke snakke for andre enn meg selv, men hadde jeg vært homse, hadde jeg sant å si ikke giddet å bruke en kalori på å prøve å bli bestevenn med mørkemenn, religiøse og homofobe generelt. Men det er jo meg.

Nå må det ellers være klart at av alle Norges homofile, er det tross alt ikke såååå mange som gjør seg til i denne paraden.

Og - personlig synes jeg det er betydelig mer påtrengende å bli påført utfordrende nakenhet hver dag, året rundt, i alt som tenkes kan av aviser, magasiner, forsider, reklamer...

Gjest George of the jungle
Skrevet

Hele homseparaden er en gigantisk misforståelse.

Hvis målet er å framstille homofile er normale mennesker, så er det idiotisk å ha en egen parade for å vise fram ekstreme og outrerte sidene.

Hvis målet er å skape toleranse er det hjernedødt å dyrke segregering gjennom egne homsearrangement.

Nå blir det et opptog med samme fasinasjonseffekt som Jackass på MTV - det er litt gøy å se hvor langt enkelte kan gå for å drite seg ut.

Skrevet

"Ellers må det vel være allmennkunnskap at homser flest ser ut som folk flest i det daglige?"

Man skulle tro det, i en tid hvor det ikke er noen hindre i veien for å skaffe seg det som finnes av kunnskaper. Men slik er det ikke - bare les hva enkelt klarer å lire av seg av umandig, misforstått, kunnskapsløst ræl her inne.

".................................."

thinkerbell
Skrevet

from paris to berlin in every disco i get in...nananannaaa *traller*. Hele Europride er jo så flott! Jeg så min tante john og onkel thomas i toget *stolt*.

homofile menn er guds gave til unge heterofile kvinner. tykjar eg.

Gjest oliver svendsen
Skrevet

from paris to berlin in every disco i get in...nananannaaa *traller*. Hele Europride er jo så flott! Jeg så min tante john og onkel thomas i toget *stolt*.

Megadust!

Gjest Nettopp
Skrevet

Hehe:) Enig med deg.. Homser er flotte!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...