isbe Skrevet 26. juni 2005 Skrevet 26. juni 2005 Har fått vite at jeg har fått en langweekend i en hvilken som helst hovedstad i Europa dekket - fly, hotell - alt. Har nå valgt London og holder på med planleggingen - skal reise med min mor som sitter i rullestol så det er endel planlegging. Men etterpå tenkte jeg - kanskje var det andre hovedsteder som er enda mer spennende? Hvilken ville dere dratt til - og hvorfor? 0 Siter
Gjest mallet Skrevet 26. juni 2005 Skrevet 26. juni 2005 Jeg er veldig glad i Berlin. Har vært der mange ganger. Det er mye å se på både i og rundt byen, og mange spennende butikker. Jeg ville ikke dratt til Paris, der er det nesten umulig å komme seg rundt med rullestol. 0 Siter
Sofies mamma Skrevet 26. juni 2005 Skrevet 26. juni 2005 Jeg har vært i Stockholm, Helsinki, Riga, Tallin, Køben, London, Amsterdam, Paris, Berlin, Wien, Roma, Sofia, Krakow, Praha og Buadpest. Jeg hadde, uten tvil, reist tilbake til Praha. Billig, deilig mat og drikke, fine hotell, fint vær, kulturelt, romantisk, lite stressende by, 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 26. juni 2005 Skrevet 26. juni 2005 Jeg har vært i Stockholm, Helsinki, Riga, Tallin, Køben, London, Amsterdam, Paris, Berlin, Wien, Roma, Sofia, Krakow, Praha og Buadpest. Jeg hadde, uten tvil, reist tilbake til Praha. Billig, deilig mat og drikke, fine hotell, fint vær, kulturelt, romantisk, lite stressende by, Jeg skal til Praha om 3 uker :-) Noen gode tips og komme med? Er vår første tur dit, ikke er vi så bereiste heller ;-) 0 Siter
Sofies mamma Skrevet 26. juni 2005 Skrevet 26. juni 2005 Jeg skal til Praha om 3 uker :-) Noen gode tips og komme med? Er vår første tur dit, ikke er vi så bereiste heller ;-) Vandre langs Moldau. Se på bebyggelse.Nyt trange smug og det fine torget. Rådhuset, Tynkirken, Karlsbroen. Kongeborgen, St. Vituskatedralen. Nyt musikken, konserter, teater. Besøk et bryggeri. Drikk øl, spis masse mat. Og nyt jazzen, hvis du liker det. 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 26. juni 2005 Skrevet 26. juni 2005 Vandre langs Moldau. Se på bebyggelse.Nyt trange smug og det fine torget. Rådhuset, Tynkirken, Karlsbroen. Kongeborgen, St. Vituskatedralen. Nyt musikken, konserter, teater. Besøk et bryggeri. Drikk øl, spis masse mat. Og nyt jazzen, hvis du liker det. Hørtes ut som det er mye og se og høre på! ÅÅÅ, som jeg gleder meg :-) 0 Siter
Sofies mamma Skrevet 26. juni 2005 Skrevet 26. juni 2005 Hørtes ut som det er mye og se og høre på! ÅÅÅ, som jeg gleder meg :-) Det bør du. Med kjæreste/mann? 0 Siter
....AV Skrevet 26. juni 2005 Skrevet 26. juni 2005 Det kommer jo an på hva du er ute etter. Du kan jo se på www.nhf.no for tips om hvor det er enkelt å reise med rullestol. Jeg liker Berlin godt, først og fremst pga. kulturlivet, men også på grunn av spennende fortid og mye ny historie som synes godt, bla. på den veldig varierte arkitekturen byen har. 0 Siter
Dorthe Skrevet 26. juni 2005 Skrevet 26. juni 2005 Det frarådes å reise til gml Øst-Europa i rullestol. Nesten enda verre enn her. Oslo er da kåret til Europas dårligste så litt bedre er det nok. Paris skal visnok være ganske ok, alle EU-landene har ganske strenge bestemmelser når det gjelder framkommelighet. 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 26. juni 2005 Skrevet 26. juni 2005 Det bør du. Med kjæreste/mann? Samboeren skal være med, guttungen skal på ferie til bestemoren. Så dette blir deilig! 0 Siter
Sofies mamma Skrevet 27. juni 2005 Skrevet 27. juni 2005 Samboeren skal være med, guttungen skal på ferie til bestemoren. Så dette blir deilig! Det blir bra! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.