Gå til innhold

Hovedstad i Europa - hvilken er best å reise til?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått vite at jeg har fått en langweekend i en hvilken som helst hovedstad i Europa dekket - fly, hotell - alt. Har nå valgt London og holder på med planleggingen - skal reise med min mor som sitter i rullestol så det er endel planlegging.

Men etterpå tenkte jeg - kanskje var det andre hovedsteder som er enda mer spennende?

Hvilken ville dere dratt til - og hvorfor?

Gjest mallet
Skrevet

Jeg er veldig glad i Berlin. Har vært der mange ganger. Det er mye å se på både i og rundt byen, og mange spennende butikker.

Jeg ville ikke dratt til Paris, der er det nesten umulig å komme seg rundt med rullestol.

Sofies mamma
Skrevet

Jeg har vært i Stockholm, Helsinki, Riga, Tallin, Køben, London, Amsterdam, Paris, Berlin, Wien, Roma, Sofia, Krakow, Praha og Buadpest. Jeg hadde, uten tvil, reist tilbake til Praha. Billig, deilig mat og drikke, fine hotell, fint vær, kulturelt, romantisk, lite stressende by,

Gjest Shira12
Skrevet

Jeg har vært i Stockholm, Helsinki, Riga, Tallin, Køben, London, Amsterdam, Paris, Berlin, Wien, Roma, Sofia, Krakow, Praha og Buadpest. Jeg hadde, uten tvil, reist tilbake til Praha. Billig, deilig mat og drikke, fine hotell, fint vær, kulturelt, romantisk, lite stressende by,

Jeg skal til Praha om 3 uker :-)

Noen gode tips og komme med? Er vår første tur dit, ikke er vi så bereiste heller ;-)

Sofies mamma
Skrevet

Jeg skal til Praha om 3 uker :-)

Noen gode tips og komme med? Er vår første tur dit, ikke er vi så bereiste heller ;-)

Vandre langs Moldau. Se på bebyggelse.Nyt trange smug og det fine torget. Rådhuset, Tynkirken, Karlsbroen. Kongeborgen, St. Vituskatedralen. Nyt musikken, konserter, teater. Besøk et bryggeri. Drikk øl, spis masse mat. Og nyt jazzen, hvis du liker det.

Gjest Shira12
Skrevet

Vandre langs Moldau. Se på bebyggelse.Nyt trange smug og det fine torget. Rådhuset, Tynkirken, Karlsbroen. Kongeborgen, St. Vituskatedralen. Nyt musikken, konserter, teater. Besøk et bryggeri. Drikk øl, spis masse mat. Og nyt jazzen, hvis du liker det.

Hørtes ut som det er mye og se og høre på!

ÅÅÅ, som jeg gleder meg :-)

Sofies mamma
Skrevet

Hørtes ut som det er mye og se og høre på!

ÅÅÅ, som jeg gleder meg :-)

Det bør du. Med kjæreste/mann?

Skrevet

Det kommer jo an på hva du er ute etter. Du kan jo se på www.nhf.no for tips om hvor det er enkelt å reise med rullestol.

Jeg liker Berlin godt, først og fremst pga. kulturlivet, men også på grunn av spennende fortid og mye ny historie som synes godt, bla. på den veldig varierte arkitekturen byen har.

Skrevet

Det frarådes å reise til gml Øst-Europa i rullestol. Nesten enda verre enn her. Oslo er da kåret til Europas dårligste så litt bedre er det nok.

Paris skal visnok være ganske ok, alle EU-landene har ganske strenge bestemmelser når det gjelder framkommelighet.

Gjest Shira12
Skrevet

Det bør du. Med kjæreste/mann?

Samboeren skal være med, guttungen skal på ferie til bestemoren.

Så dette blir deilig!

Sofies mamma
Skrevet

Samboeren skal være med, guttungen skal på ferie til bestemoren.

Så dette blir deilig!

Det blir bra!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...