Gå til innhold

Kviser/ utslett i ansikt

Anbefalte innlegg

Gjest Nattsvermer

Hei alle sammen:)

Har et problem som har plaget meg i mange år. Har så ekstremt mye kviser i ansiktet som utvider seg som et knall rødt utslett i kinn og på hake.. Er 24 år og har en datter og er nå gravid igjen; men dette har ikke forandret noe..

Har prøvd kvisekremer som bare tørker ut huden og gjør det enda rødere.

Legene vil ikke høre på meg. måtte selv presse gjennom å få prøve lysbehandling. Har nå hatt 20 slike behandlinger uten resultat.

Hva kan jeg gjøre nå?

Går ikke ut om hus uten sminke siden jeg ser så fæl ut. Vet at dette gjør saken verre, men tør ikke vise meg uten..

Hjelp meg!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/189331-kviser-utslett-i-ansikt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

skorpionfisken

Jeg strevde med det i årevis. Brukte en formue på kvisekremer (og soppkrem, fordi en lege mente det måtte være sopp!) som bare ødela og gjorde meg verre.

Endte til slutt i desperasjon hos en hudpleier som sa at jeg hadde tørr og sensitiv hud.

Og kvisepreparater tørker ut huden enda mer så den ble ennå mer tørr og sensitiv. Huden jobbet på høygir for å tilføre mer fett, det tettet porene og lagde kviser.

Jeg måtte altså ha hudkremer tilpasset tørr og sensitiv hud.

Det gjorde underverker. Det er ikke 100% bra, men en formidabel forbedring. I dag har jeg litt utbrudd når menstruasjonen skal komme (ikke mer enn hva en god foundation kan kamuflere), men ellers er jeg fin.

Jeg strevde med det i årevis. Brukte en formue på kvisekremer (og soppkrem, fordi en lege mente det måtte være sopp!) som bare ødela og gjorde meg verre.

Endte til slutt i desperasjon hos en hudpleier som sa at jeg hadde tørr og sensitiv hud.

Og kvisepreparater tørker ut huden enda mer så den ble ennå mer tørr og sensitiv. Huden jobbet på høygir for å tilføre mer fett, det tettet porene og lagde kviser.

Det gjorde underverker. Det er ikke 100% bra, men en formidabel forbedring. I dag har jeg litt utbrudd når menstruasjonen skal komme (ikke mer enn hva en god foundation kan kamuflere), men ellers er jeg fin.

Hei. Det nyeste på markedet nå er blå-rødt lys. Det blå lyset (som er nært UV lys i bølgelengde) har man funnet ut aktiverer noen stoffer i huden som ødelegger aknebakterier (omtrent noe slikt). Og det røde lyset bidrar til å vedlikeholde huden.

Gjest hedrum

hei! Lurer på hvem hudpleier du har gått til?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...