Gå til innhold

Ny baby - for gammel?

Anbefalte innlegg

Gjest Man blir ikke yngre
Skrevet

Hva synes folket er øvre aldersgrense for å få barn, enten det er første, andre eller n´te barnet?

Gjest 30 år sent nok
Skrevet

30 år burde vært øvre aldersgrense.

Gjest Shopping girl
Skrevet

Feig er du og som ikke tør skrive under med nick. Det er bare tull at 30 år er sent nok, det er mange, de fleste? som får sitt førsta barn da.

Gjest 30 år sent nok
Skrevet

Feig er du og som ikke tør skrive under med nick. Det er bare tull at 30 år er sent nok, det er mange, de fleste? som får sitt førsta barn da.

Fra naturens side er 30 år mer enn sent nok, og fruktbarheten settes ned da, og sjangsen for komplikasjoner øker.

Har ikke noe fast nick.

Skrevet

Blir halvparten av ungene mine som blir født etter "øvre aldersgrense" da *ler*

Skjønner at du har langt igjen til 30...

Gjest 30 år sent nok
Skrevet

Blir halvparten av ungene mine som blir født etter "øvre aldersgrense" da *ler*

Skjønner at du har langt igjen til 30...

Langt og langt fru Blom, 2 år:) Men jeg har begynt å produsere avkom, og forhåpentligvis vil jeg ha en til i ovnen snart.

Skrevet

Langt og langt fru Blom, 2 år:) Men jeg har begynt å produsere avkom, og forhåpentligvis vil jeg ha en til i ovnen snart.

Begynte nok lenge før deg jeg, siden jeg var 21 da jeg fikk første. Men det er ikke alle som er fornøyde med bare 1 eller 2 skjønner du. ;-)

Gjest kroppogsjel
Skrevet

hmmm. når du ikke har mens lenger er vel et godt tegn?

Hvis man kan velge sånt på vegne av andre ville jeg kanskje svart rundt 40?

Skrevet

Tja. Det er jo individuelt.

Jeg har to barn nå, er 34 år og føler meg for gammel til å begynne på nytt med nyfødt baby!

Men hva andre måtte mene, må bli opp til dem.

Gjest togli
Skrevet

Jeg innbiller meg at 43 år må være øvre grense, men ikke spør meg hvorfor jeg sier akkurat det tallet ;-)

Selv fikk jeg sistemann for et år siden, 34 år gammel - og føler at nå er jeg for gammel til å få flere...

Gjest togli
Skrevet

Wow, du kan ikke være mer enn noen-få-og-tjue ;-)

Gjest togli
Skrevet

Fra naturens side er 30 år mer enn sent nok, og fruktbarheten settes ned da, og sjangsen for komplikasjoner øker.

Har ikke noe fast nick.

Sjansen for komplikasjoner øker også med overvekt og en masse andre ting. Gjennomsnittsalderen for å få førstemann er så vidt meg bekjent 27 år(?) og vil man ha flere enn to barn så blir det ikke helt enkelt å få til hvis man skal være "ferdig" når man er 30...

Jeg har vært gjennom tre svangerskap og fødsler. Første gang 27 år, andre gang 30 og tredje gang 34 år. Det første svangerskapet var absolutt det mest kompliserte. De to siste (når jeg var "ei gammal kjerring;-)), gikk helt ukomplisert for seg :-)

Skrevet

Jeg synes man bør legge inn årene i "babybåten" når naturen sier stopp, altså når kvinnen mister mensen.

Skrevet

Jeg er enig med Lillemus, man er ikke for gammel før kroppen sier stopp.

Skrevet

Er vel ikke aldersgrense for sånt, det vil vel før eller siden stoppe av seg selv...

Jeg ble 34 rett etter at den yngste ble født, og det var i grunnen passe for meg å stoppe der.

Trenden er jo at mødrene blir stadig eldre.

Var forresten på 20-års russejubileum nylig, og opptil flere var forhindret fra å komme pga graviditet / nettopp nedkommet... snittalderen på oss er jo 39 :)

Skrevet

For oss damer er det jo en naturlig grense, det virker som en fornuftig alder å stoppe sånn cirka der også for menn.

Skrevet

Mormor fikk sitt siste barn da hun var 45, mutter syns det var flaut gjennom hele oppveksten å ha så gammel mor. Syns 40 år er forholdsvis sent, selv håper jeg å få 3 stk før jeg er 30.

Gjest herra va gammalpotit
Skrevet

Når man er nærmere 50 enn 45, og ikke kan selv lenger. Da synes jeg kanskje at man bør vurdere å skaffe ei bikkje istedet ;0) Ellers får nå folk gjøre som de vil for meg!

Gjest sandex
Skrevet

Synes for første barn at man burde sette i gang når de fyller 30 :)

Skrevet

Da blir aldri jeg bestemor...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...