Gå til innhold

Ny baby - for gammel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når kroppen selv setter grense. Mammas onkel og hans kone var begge 49 da de fikk sistemann. Jeg kjenner flere mellom 45 og 47 som har fått barn. Jeg vet om en som fikk da hun va 50, kjenner ene dattera.

matildes mor
Skrevet

For min egen del håper jeg å være ferdig med å føde barn rundt 35 års alderen.Synes at etterpå det er jeg for gammel.

Synes 35 er er grei grense,men skjønner jo at det er mange som kommer sent i gang-de er kanskje litt unnskyldt.

Men kjenner flere som har 2-3 barn fra før og setter igang igjen når eldstemann er rundt 20.Det synes jeg er galskap.....Være mor/bestemor på en gang....huff!

Angela1365380318
Skrevet

Det å få barn når man er 40 år er nok hardt forfi man har mistet mye av energien man hadde før. Men på en annen side har man mer livserfaring en når man er 17.

Når man er 45 er sjagnsen for at ungen har misdannelser 10 dobbelte av når man er 20, men man har ikke samme energien til å kjempe for barnets retter, fordi om man kansje er i stand til å ta vare på et friskt barn.

Jeg tror også det er lettere når barnet er ungdommer å lure 55 år gamle foreldre en å lyge og skjule ting fra 450 år gamle foreldre, de på 40 vet nok mer om ungdommens kultur.

Selv håper jeg å få 2-3 barn i løpet av tyve årnene, jeg forstår godt de som får barn fra 30-35 det er ikke alltid man har barnafaren klar før så sent og man bør jo helst gi barna sine et godt og stabilt liv, men over 35 synest jeg er drøyt, over 45 idiotisk.

Har kansje noe med at alle jeg kjenner som fikk barn etter fylte 40 er dårlige foreldre, jeg er sikker på at det finnes unntak i verden, men erfaringer har formet meningen min.

Skrevet

Det å få barn når man er 40 år er nok hardt forfi man har mistet mye av energien man hadde før. Men på en annen side har man mer livserfaring en når man er 17.

Når man er 45 er sjagnsen for at ungen har misdannelser 10 dobbelte av når man er 20, men man har ikke samme energien til å kjempe for barnets retter, fordi om man kansje er i stand til å ta vare på et friskt barn.

Jeg tror også det er lettere når barnet er ungdommer å lure 55 år gamle foreldre en å lyge og skjule ting fra 450 år gamle foreldre, de på 40 vet nok mer om ungdommens kultur.

Selv håper jeg å få 2-3 barn i løpet av tyve årnene, jeg forstår godt de som får barn fra 30-35 det er ikke alltid man har barnafaren klar før så sent og man bør jo helst gi barna sine et godt og stabilt liv, men over 35 synest jeg er drøyt, over 45 idiotisk.

Har kansje noe med at alle jeg kjenner som fikk barn etter fylte 40 er dårlige foreldre, jeg er sikker på at det finnes unntak i verden, men erfaringer har formet meningen min.

"skjule ting fra 450 år gamle foreldre"

*knegg*

Noen tastefeil blir morsomme da. ;)

Angela1365380318
Skrevet

"skjule ting fra 450 år gamle foreldre"

*knegg*

Noen tastefeil blir morsomme da. ;)

Det skulle vel ikke være noe problem , bare gjør det over bakken:-)

Hehe, uff det var en tastefeil ja.

Gjest glaice
Skrevet

30 år burde vært øvre aldersgrense.

Noe av det teiteste jeg har hørt! Mange finner faktisk ikke pappan til sine barn før etter fylte 30, så da hadde det blitt lite fødsler her i landet, hvis de skulle fulgt din aldersgrense.

Syns at det må være opp til hver enkelt, hva de syns er for gammelt. Forskjellig fra person til person, noen får første barn når de er 17, andre når de er 42...viktigst er at de blir gode foreldre!

Gjest Min 25, max 30 - jippi!
Skrevet

Og jeg synes faktisk den nedre aldersgrensen burde være - skal vi si - 25 år! Å få barn før den tid er HELT FORKASTELIG!

Da har man ca. 5 små år på å formere seg, og fikser man ikke det - vel, så står man der, da, med helvetes mye skjegg i postkassa!

Skrevet

Det synes jeg burde vært nedre. Da har man roet seg ned, ferdig med utdannelse og er ferdig med alle dumme innfall ;o)

laguna1365380434
Skrevet

Personlig synes jeg folk for drive på etter lyst og energinivå, men jeg synes det er litt ego av sånne type seksti år gamle menn å drive å få nye babyer bare fordi de kan..

Jeg synes en burde kunne være rundt for ungen sin, og fortsatt være dynamisk og ha noe å tilføre..Det blir ego å få unger hvis de allerede i femtenårsalderen må organisere foreldrenes rulatorer og bleieskift.

Synes jeg.

Hos kvinner regulerer jo dette seg litt mer sånn av seg selv.

skorpionfisken
Skrevet

Grensa sørger vel alderen for selv. Noen får barn langt opp i førtiårene uten problemer.

Synes grensa går ved at man må ha kunstig hjelp fordi man er for gammel til å klare det selv.

Ikke kunstig hjelp på grunn av naturlig barnløshet, men kunstig befruktning eller innsetting av egg på grunn av alder.

Synes generelt sett folk bryr seg for mye om hva andre velger å gjøre. Vil man ha barn sent eller tidlig i livet så har ingen andre noe med det å gjøre.

Selv er jeg veldig glad for at min barnnød er over. Jeg vil ikke har flere barn :-). En liten hund derimot...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...