Gå til innhold

Å brenne fyrstikker mot drittlukt...

Anbefalte innlegg

Gjest Sånt lurer jeg på
Skrevet

HVA i den prosessen der er det som tar vekk drittlukta, er det flammen som brenner, eller er det svovellukta som kommer når du blåser ut flammen?

Gjest tendstikka
Skrevet

Promp er gass vet du! Den brenner opp rett og slett ;0) Derfor blir lukta borte.

Skrevet

Promp er metangass (tror jeg). Den brenner opp..

Skrevet

Promp er metangass (tror jeg). Den brenner opp..

Metangass lukter overhodet ingenting. Det som lukter er helt andre organiske forbindelser.

Med vennlig hilsen

Gjest Flystripa
Skrevet

Det driter jeg i, men at dette kjerringrådet funket, er hevet over enhver tvil.

Angela1365380318
Skrevet

Har aldri hørt om dette. Mener du at dersom noen har prumpet kan man tenne en fyrstikk og det lukter ikke lengre?

Gjest Sånt lurer jeg på
Skrevet

Har aldri hørt om dette. Mener du at dersom noen har prumpet kan man tenne en fyrstikk og det lukter ikke lengre?

Yes! Det funker det.

Gjest Sånt lurer jeg på
Skrevet

Eller, forresten, har bare prøvd det på do, for drittlukt, men det funker sikkert for prumping også! Lukta kommer jo ut samme veien iallefall... ;-)

Gjest MrPimmel
Skrevet

Brent svovel lukter sterkt, og overdøver annen lukt. Det er også korrosivt, reagerer lett med andre stoffer. Mulig det har noe å si for noen lukter/gasser.

Prøv å løse 5-7% salt i vann og fylle i en blomstersprøyte. Sprøyt ut i lufta. Forstøvingen og det korrosive saltet reagrerer med gasser/damper/stoffer og fjerner mange ulike lukter. De felste lukter reagrerer med vanlig oksygen som også er meget korrosivt.

Skrevet

Metangass lukter overhodet ingenting. Det som lukter er helt andre organiske forbindelser.

Med vennlig hilsen

Men er det metangass iblandet andre luktende partikler, eller er det ikke metangass i det hele tatt? Jeg syns jeg har et fjernt minne om at vi lærte dette i naturfagen i grunnskolen. (Som begynner å bli endel år siden...)

Skrevet

Men er det metangass iblandet andre luktende partikler, eller er det ikke metangass i det hele tatt? Jeg syns jeg har et fjernt minne om at vi lærte dette i naturfagen i grunnskolen. (Som begynner å bli endel år siden...)

Hei

Det er metangass der, men den er spredd rundt hele rommet.

Den er også meget uttynnet, hvis ikke ville jo hele rommet eksplodert hvis du tente en fyrstikk!

Men - det ville ikke lukte mer! :D

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...