Gå til innhold

Glukosetoleranse

Anbefalte innlegg

Gjest msmidget
Skrevet

Hva betyr det at noe kan nedsette glukosetoleransen?

Farlig for helsen på noen måte? Har det noe med vekt å gjøre?

Jeg er grønn som dere skjønner ;)

Gjest melkeproteinintollerant
Skrevet

Det betyr at man ikke tåler store mengder av glukose. Mel inneholder glukose, om ikke jeg tar helt feil er det gluten.

Jeg vet bare at jeg er intollerant mot melkeprotein og jeg tåler litt av det, men ikke mye. Det er det intollerant er trir jeg!

illuminatum
Skrevet

Det betyr at man ikke tåler store mengder av glukose. Mel inneholder glukose, om ikke jeg tar helt feil er det gluten.

Jeg vet bare at jeg er intollerant mot melkeprotein og jeg tåler litt av det, men ikke mye. Det er det intollerant er trir jeg!

Glukose er druesukker og er det sukkerstoff som måles i kroppen.

På diabetesinfo.no finner du blant annet følgende utsagn

"Høyt blodtrykk og glukoseintoleranse forekommer ofte ved fedme. En trolig årsak, tror man kan være en defekt som forbindes med dårligere insulinfølsomhet.

"

Gjest msmidget
Skrevet

Glukose er druesukker og er det sukkerstoff som måles i kroppen.

På diabetesinfo.no finner du blant annet følgende utsagn

"Høyt blodtrykk og glukoseintoleranse forekommer ofte ved fedme. En trolig årsak, tror man kan være en defekt som forbindes med dårligere insulinfølsomhet.

"

Jeg har hormonspiral nemlig, og ser at det kan være en bivirkning dette med nedsetting av glukosetoleransen. Tenkte at det kanskje kunne være noe som bidro til at vekten min har økt sakte men sikkert siden jeg satt den inn. Og lurte på om det ville bedre seg hvis jeg tok den ut og brukte et annet prevensjonsmiddel.

illuminatum
Skrevet

Jeg har hormonspiral nemlig, og ser at det kan være en bivirkning dette med nedsetting av glukosetoleransen. Tenkte at det kanskje kunne være noe som bidro til at vekten min har økt sakte men sikkert siden jeg satt den inn. Og lurte på om det ville bedre seg hvis jeg tok den ut og brukte et annet prevensjonsmiddel.

Min kunnskap strekker seg desverre ikke så langt.

Du må nok ty til legen din, om det ikke slenger andre innom.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...