Gå til innhold

Hoven kjertel i halsen

Anbefalte innlegg

Gjest blomsterløk

Også postet på Åpent.

Er litt engstelig for datteren min på 15.

Hun har plutselig nå nylig fått en hoven kjertel (lymfekjertel? kanskje) øverst i halsen. Kan kjenne den når jeg tar utenfra, øverst på siden under kjeven. Kan også se den når hun gaper høyt.

Er det vanlig at man plutselig kan få slike ting? Hun kjente den i går.

Den er vond å ta på, og hun kjenner det når hun ligger på den ene siden.

Er ikke syk ellers, men har hostet en del i helga. Er ikke forkjølet eller har vondt i halsen ellers.

Blir engstelig det skal være noe alvorlig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/189413-hoven-kjertel-i-halsen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

engstelig77

hei.. Datteren min har mange kjertler som kjennes etter hverandre på venstre side av halsen. Selv har jeg en på hver side, litt større enn mandler.. Ikke noe å bekymre seg over sier legen min. Er visst veldig vanlig. Men han ber meg se på allmenntilstanden, er den bra er det sjelden noe galt.

Gjest blomsterløk

hei.. Datteren min har mange kjertler som kjennes etter hverandre på venstre side av halsen. Selv har jeg en på hver side, litt større enn mandler.. Ikke noe å bekymre seg over sier legen min. Er visst veldig vanlig. Men han ber meg se på allmenntilstanden, er den bra er det sjelden noe galt.

Takk for svar.

Sendte henne til legen i stad, for hun hadde veldig vondt. Var visst virus fikk hun beskjed om.

Vi reiser på ferie i morgen, og greit å slippe å engste seg mer enn en må.

:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...