Gå til innhold

Angstanfall - hva hjelper?


pilt2005

Anbefalte innlegg

I går: første angstanfall under gruppeterapi.

Symptomer: Kraftig hjertebank, vanskelig å puste, svimmel, dårlig konsentrasjon

Ble rådet til å kontakte Oslo Legevakt.

Der tok de EKG.

Deretter satt jeg alene inne i et rom i 2,5 timer og hadde det skikkelig dårlig. Etter laaaaaang ventetid kom en almenlege inn og sa at hjertet funket greit. Jeg har selv aldri trodd at det var noe med hjertet!

Jeg ble sendt hjem.

Etter 1,5 timer på gruppeterapien med stort ubehag, og deretter 2,5 time på legevakten, var jeg hjemme kl. 24 uten noen idé om hva jeg nå kan gjøre for å hjelpe på situasjonen. Jeg sitter ikke igjen med noen opplevelse av hjelp eller god behandling. Jeg følte meg bare misforstått.

Jeg kjenner også i dag tilløp til voldsom hjertebank og pustebesvær.

Hva gjør jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest treningsmani

Nå vet ikke jeg om det er et alternativ for deg men; løping og/eller annen kondisjonstrening er hverfall veldig hjelpsomt for meg i forhold til angstanfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dumt spørsmål,men har du vært hos fastlegen din? legevakten er ofte ikke så god hjelp.

ring i morgen å si det haster...de må klare å putte deg i mellom da..lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dumt spørsmål,men har du vært hos fastlegen din? legevakten er ofte ikke så god hjelp.

ring i morgen å si det haster...de må klare å putte deg i mellom da..lykke til.

Takk skal du ha for rådet. Jeg tror jeg kan komme inn på Drop-in time hos fastlegen i morgen tidlig. Men hva kan de gjøre?

Har du noen erfaring med hva de gjør med slike symptomer?

Hvis det bare er for å fortelle meg at jeg ikke dør av det, føler jeg det mindre ydmykende å bli hjemme for å si det slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha for rådet. Jeg tror jeg kan komme inn på Drop-in time hos fastlegen i morgen tidlig. Men hva kan de gjøre?

Har du noen erfaring med hva de gjør med slike symptomer?

Hvis det bare er for å fortelle meg at jeg ikke dør av det, føler jeg det mindre ydmykende å bli hjemme for å si det slik.

heisann..

håper du kom deg til legen..om du gjorde det ,gikk det bra? kunne han hjelpe deg med noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann..

håper du kom deg til legen..om du gjorde det ,gikk det bra? kunne han hjelpe deg med noe?

Hei Sebjan!

Tusen takk for omtanken. Jeg har vært borte fra DOL noen dager, og fikk først hilsenen din nå.

Etter å ha blitt "feilplassert" på legevaken dvs. havnet på allmen medisin i stedet for psykiatrisk legevakt, satt jeg jo 2,5 timer alene i et rom å ventet...med angstanfallet...kan ikke anbefales!

Det beste hadde selvsagt vært å dra hjem i sin egen seng med 3 valium innabords! Ikke sant?

Dagen etter hang litt av angsten i, men siden har det vært greit.

Hva slags erfaringer har du selv?

Tar gjerne imot flere tips!

Igjen takk for omtanken din. Det varmer veldig når man blir "registrert" av noen der ute. Det er godt å "møte" noen som kanskje selv vet veldig godt hvor skoen trykker!

Håper alt er bra med deg. Fortsatt god sommer!

Beste hilsner fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

heisann..

håper du kom deg til legen..om du gjorde det ,gikk det bra? kunne han hjelpe deg med noe?

Hei Sebjan!

Ja hvor ble jeg av?

Jeg har rett og slett glemt å sjekke svarene på dette nicket. SORRY!

Tusen takk for omsorgsfulle spørsmål! Det varmer virkelig når noen er der ute, noen som henger litt med i svingene.

Jeg kom meg til legevakten, men ble kanalisert til feil avdeling. Jeg skulle på psykiatrisk legevakt, men havnet altså på almenmedisinsk seksjon. Til min overraskelse ble det foretatt EKG. Jeg hadde IKKE rapportert om problemer med, eller smerter i forbindelse med hjertet. Det hele virket bare overraskende. I min tilstand hadde jeg ikke guts til å stille adekvate spørsmål.

Jeg ble sittende inne på dette rommet alene i 2 timer!

Jeg har hatt det bedre for å si det sånn!

Etter disse lange, to timene, kom en lege inn og sa at hjertet mitt var i orden. Jeg kunne gå hjem, sa hun.

Et totalt absurd legebesøk. Nå har jeg samlet ny guts, og skrevet et brev til Legevakten. Jeg opplevde det som en slags feilbehandling. Nå som jeg da også har mottatt en faktura på den ufrivillige EKG`n som var helt irrelevant, synes jeg det var på tide å ta bladet fra munnen.

Vel, dette var mye og meg og mitt.

Jeg håper du har hatt en fin sommer, og at du har det bra. Igjen takk for omtanken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...