yellow Skrevet 28. juni 2005 Skrevet 28. juni 2005 Min snart x-sjef er for tiden herskesyk....og har i ferien min satt med opp på jobb siste søndag i ferien min... Ifølge arbeidmiljøloven har jeg: Arbeidstaker som arbeider på søndager kan kreve å få arbeidsfri enten på søndagen som faller umiddelbart før ferien eller på søndagen umiddelbart etter. Jeg har turnusfri søndagen før, men hun mener jeg skal komme søndagen siste dagen i ferien... Hvem har rett?? Jobber i kommune hvis det har noe å si... Hjelp meg a...:-) 0 Siter
Åsemor Skrevet 28. juni 2005 Skrevet 28. juni 2005 Du har krav på fri enten søndagen før eller søndagen etter, og du har fri søndagen før, da har du vel ikke krav på søndagen etter? 0 Siter
Spirello Skrevet 28. juni 2005 Skrevet 28. juni 2005 Det står ELLER, så sjefen har AML på sin side, desverre for deg! Du må nok få bytta vakt med en kollega.. 0 Siter
Gjest minisjef..... Skrevet 28. juni 2005 Skrevet 28. juni 2005 Du må på jobb. Hvis ikke du hadde hatt turnusfri, skulle du ha hatt en av disse fri. Kalles sikringsfri. Men du har fri i turnus, så må du på jobb søndag. Hun _kunne_ vært grei, men vil ikke..... jeg er grei.... 0 Siter
Clue1365380406 Skrevet 1. juli 2005 Skrevet 1. juli 2005 Hun krever at du skal komme på jobb I ferien din, hvis jeg forstår deg rett. Det har hun ikke lov til å kreve. Hun har lov til å kreve at du skal jobbe søndagen FØR ferien begynner eller søndagen ETTER at ferien er avsluttet. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.