favn Skrevet 29. juni 2005 Forfatter Skrevet 29. juni 2005 De fleste seriøse butikker har da forseglet bakside for at ikke kunder skal åpne. Når man ser hvor lite innsikt enkelte har er det kanskje like greit. Forseglet? Mener du skruene på kabinettet? *s* 0 Siter
favn Skrevet 29. juni 2005 Forfatter Skrevet 29. juni 2005 Nå er du latterlig, jeg har vel ikke dårlig erfaringer selv, jeg jobber med det, og vet utmerker godt hvordan enkelte greier å fikle istykker ting der inne. Synes du det er greit å åpne stereoanlegget å titte inne i det også? Det er et faktum at mange ikke har peil på data, og kan ødelegge. Jeg tenkte ikke på deg spesifikt, selv om du virket ganske så hjelpesløs. Du MÅ ha PMS, så irritabel kan da ikke en normal person være!!?! Du har nå skrevet *teller* seks innlegg uten å være i nærheten av å komme inn på det jeg spurte om i første innlegg. Jobber med data, hehe... Også pms, da - det dølleste hersketeknikk-forsøket som tenkes kan... 0 Siter
Gjest datre Skrevet 29. juni 2005 Skrevet 29. juni 2005 Jeg vet ikke hva du mener med "seriøse butikker", men jeg har handlet PC-utstyr utallige ganger fra store leverandører innen dataindustrien, uten å motta en forseglet PC de siste 5 årene. For 5 år siden var forsegling langt vanligere. Jeg ser ikke bort fra at elektrobutikker av nilletypen (Elkjøp osv) fremdeles opererer med slike sperrer, men det gjør ikke leverandører som spesialiserer seg på datautstyr. Det jeg regner for noen av de mest seriøse leverandørene i dag reklamerer til og med med "servicevennlige kabinetter". Men dette er egentlig en tullete diskusjon - favn vet hvilke rettigheter hun har, og det er i grunn det viktigste. Så kan du krangle i vei som du lyster Krangle? Jeg diskuterer fordi jeg trodde en ting. Herregud er alle her inne helt på tuppa eller? 0 Siter
Gjest datre Skrevet 29. juni 2005 Skrevet 29. juni 2005 Forseglet? Mener du skruene på kabinettet? *s* Oh my god... 0 Siter
Gjest datre Skrevet 29. juni 2005 Skrevet 29. juni 2005 Du har nå skrevet *teller* seks innlegg uten å være i nærheten av å komme inn på det jeg spurte om i første innlegg. Jobber med data, hehe... Også pms, da - det dølleste hersketeknikk-forsøket som tenkes kan... Ja om det er aldri så døllt (bruker virkelig folk det ordet fortsatt??) så håper og ber jeg om at det stemmer her.. SÅ amper kan da ingen være. Jeg har da ikke vært spydig eller noe. Bare spør fordi jeg er vant til annen praksis. 0 Siter
Åsemor Skrevet 29. juni 2005 Skrevet 29. juni 2005 Du har nå iallefall gitt meg en god latter her på morrakvisten! 0 Siter
favn Skrevet 29. juni 2005 Forfatter Skrevet 29. juni 2005 Du har nå iallefall gitt meg en god latter her på morrakvisten! For at jeg er dum? Pc'n ble bestilt med ekstra minne. Da det lå en uidentifiserbar komponent som _kunne_ tolkes som minne > 'aha, dette er ekstraminnet'. Det var det altså ikke, alle minnekortene står prydelig oppdandert der de skal. Eller ler du fordi noen av oss faktisk skjønner at man ikke skal gå løs på moderne teknosaker med kubein, hammer og sag? 0 Siter
Åsemor Skrevet 29. juni 2005 Skrevet 29. juni 2005 For at jeg er dum? Pc'n ble bestilt med ekstra minne. Da det lå en uidentifiserbar komponent som _kunne_ tolkes som minne > 'aha, dette er ekstraminnet'. Det var det altså ikke, alle minnekortene står prydelig oppdandert der de skal. Eller ler du fordi noen av oss faktisk skjønner at man ikke skal gå løs på moderne teknosaker med kubein, hammer og sag? Ler litt av hovedinnlegget ditt, og ler mye av diskusjonen om garanti/ikke garanti, og åpne eller ikke åpne pc. 0 Siter
Gjest datre Skrevet 29. juni 2005 Skrevet 29. juni 2005 Du har nå iallefall gitt meg en god latter her på morrakvisten! Pass deg for favn, hun har spist hoggorm i dag 0 Siter
Åsemor Skrevet 29. juni 2005 Skrevet 29. juni 2005 Pass deg for favn, hun har spist hoggorm i dag Å, trodde det var deg som hadde fått i deg det jeg. Hehe... 0 Siter
Gjest datre Skrevet 29. juni 2005 Skrevet 29. juni 2005 Å, trodde det var deg som hadde fått i deg det jeg. Hehe... Nei, men dårlig humør smitter jo, så jeg fikk en dose av favn. *holde meg unna det vesenet* 0 Siter
Åsemor Skrevet 29. juni 2005 Skrevet 29. juni 2005 Nei, men dårlig humør smitter jo, så jeg fikk en dose av favn. *holde meg unna det vesenet* Får passe meg sånn at jeg ikke blir smitta av noen av dere jeg da. 0 Siter
Gjest datre Skrevet 29. juni 2005 Skrevet 29. juni 2005 Får passe meg sånn at jeg ikke blir smitta av noen av dere jeg da. Ingen fare, jeg stikker ut i sola;) 0 Siter
citoyen Skrevet 29. juni 2005 Skrevet 29. juni 2005 Krangle? Jeg diskuterer fordi jeg trodde en ting. Herregud er alle her inne helt på tuppa eller? Vel, du er den eneste i diskusjonen som slenger om deg med personkarakteristikker om folk som hevder andre meninger enn deg selv. Jeg oppfatter det som krangling, skjønt det plager meg ikke sånn allverdens. 0 Siter
kalle kun Skrevet 29. juni 2005 Skrevet 29. juni 2005 Det skal jo butikken gjøre da, åpner du PC'en ryker garantien, du er klar over det? Og hvordan skal butikken kunne sjekke om du har vært inne og gjort noe i pcn? Hvis du ikke er helt dust og brekker noe der inne. Jeg ødela hovedkortet på en av mine gamle maskiner. Min egen feil siden jeg hadde lagt inn et firewire kort som ikke var festet skikkelig, slik at det falt inn i maskina og kortslutta hovedkortet. Selvfølgelig nevnte jeg ikke det for firmaet. Spilte dum og forklarte at pcn var "død". Fikk innstallert nytt hovedkort pluss oppgradert windows på garantien. No problem. 0 Siter
Gjest datre Skrevet 30. juni 2005 Skrevet 30. juni 2005 Og hvordan skal butikken kunne sjekke om du har vært inne og gjort noe i pcn? Hvis du ikke er helt dust og brekker noe der inne. Jeg ødela hovedkortet på en av mine gamle maskiner. Min egen feil siden jeg hadde lagt inn et firewire kort som ikke var festet skikkelig, slik at det falt inn i maskina og kortslutta hovedkortet. Selvfølgelig nevnte jeg ikke det for firmaet. Spilte dum og forklarte at pcn var "død". Fikk innstallert nytt hovedkort pluss oppgradert windows på garantien. No problem. Hørt om forsegling... nei tenkte meg det. Det brukes for å sjekke om noen hjar vært inne i PC'en. 0 Siter
Prozak Skrevet 1. juli 2005 Skrevet 1. juli 2005 Hørt om forsegling... nei tenkte meg det. Det brukes for å sjekke om noen hjar vært inne i PC'en. Det er ikke mange pc-er jeg har vært borte i de seneste årene som har forsegling. Hele konseptet med hvordan en PC er bygd opp på er basert på at man selv skal kunne gjøre enkle oppgraderinger, som bytte av ram, grafikkort, harddisk etc. "................................." 0 Siter
petter smart Skrevet 1. juli 2005 Skrevet 1. juli 2005 Det skal jo butikken gjøre da, åpner du PC'en ryker garantien, du er klar over det? Det er en vanlig misforståelse. Svært mange som selger PC'er sier dette. Dels av frykt for at kunder uten peiling åpner opp PC'ene og faktisk ødelegger noe, dels for å tjene penger på å hjelpe kundene. Men det er faktisk lov å åpne kabinettet og gjøre små ting, som f.eks. å sette på plass mer minne. Dette er avgjort i rettssystemet. Tenk på oss som faktisk bygger PC'ene selv. Vi får alle komponentene løse og setter dem sammen selv. Likevel er det garanti på alle delene. 0 Siter
kalle kun Skrevet 1. juli 2005 Skrevet 1. juli 2005 Hørt om forsegling... nei tenkte meg det. Det brukes for å sjekke om noen hjar vært inne i PC'en. Sånne steder kjøper jeg ikke mine maskiner/deler på. Og er man så pling i bollen at man ender opp med en forseglet maskin (det skal vel litt til) så har man bare seg selv å takke. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.