Gå til innhold

Feriepenger når man har sluttet samme år

Anbefalte innlegg

Molly Mandy
Skrevet

Noen som vet om jeg kan kreve feriepenger opptjent i år utbetalt når jeg har sluttet i bedriften?

illuminatum
Skrevet

Det kan du kreve utbetalt. Merk imidlertid at det da blir skattetrekk på pengene.

Skrevet

Det kan du kreve utbetalt. Merk imidlertid at det da blir skattetrekk på pengene.

Feriepenger er alltid skattepliktige, det er bare det at man "slipper" å betale de når de utbetales til sommeren. Men de blir tatt med i årsinntekten når skatten skal beregnes.

Gjest MrPimmel
Skrevet

Ja det kan du. Men ta en vurdering på om det lønner seg å få dem nå og få inntekten på dette året eller vente til 1.1. neste år og få inntekten på neste år.

Når du skal ha dagpenger kan det gjøre store utslag.

Du betaler skatt av alt sammen samlet ved årets slutt, også av feriepenger.

Noen burde avskaffe feriepengeordningen og julelønningsordningen. Den skaper for mange misforståelser og surr.

illuminatum
Skrevet

Feriepenger er alltid skattepliktige, det er bare det at man "slipper" å betale de når de utbetales til sommeren. Men de blir tatt med i årsinntekten når skatten skal beregnes.

Du har helt rett.

Derfor skrev jeg skattetrekk.

Gjest midia
Skrevet

Min mann har nettopp skiftet jobb og han fikk feriepenger utbetalt en måned etter.Da ble det trukket skatt av dem.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...