Molly Mandy Skrevet 29. juni 2005 Skrevet 29. juni 2005 Noen som vet om jeg kan kreve feriepenger opptjent i år utbetalt når jeg har sluttet i bedriften? 0 Siter
illuminatum Skrevet 29. juni 2005 Skrevet 29. juni 2005 Det kan du kreve utbetalt. Merk imidlertid at det da blir skattetrekk på pengene. 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 29. juni 2005 Skrevet 29. juni 2005 De er pålagt å utbetale feriepenger på siste lønning, eller lønningen etter: http://www.lovdata.no/all/tl-19880429-021-003.html#11 0 Siter
oslogutt Skrevet 29. juni 2005 Skrevet 29. juni 2005 Det kan du kreve utbetalt. Merk imidlertid at det da blir skattetrekk på pengene. Feriepenger er alltid skattepliktige, det er bare det at man "slipper" å betale de når de utbetales til sommeren. Men de blir tatt med i årsinntekten når skatten skal beregnes. 0 Siter
Gjest MrPimmel Skrevet 29. juni 2005 Skrevet 29. juni 2005 Ja det kan du. Men ta en vurdering på om det lønner seg å få dem nå og få inntekten på dette året eller vente til 1.1. neste år og få inntekten på neste år. Når du skal ha dagpenger kan det gjøre store utslag. Du betaler skatt av alt sammen samlet ved årets slutt, også av feriepenger. Noen burde avskaffe feriepengeordningen og julelønningsordningen. Den skaper for mange misforståelser og surr. 0 Siter
illuminatum Skrevet 1. juli 2005 Skrevet 1. juli 2005 Feriepenger er alltid skattepliktige, det er bare det at man "slipper" å betale de når de utbetales til sommeren. Men de blir tatt med i årsinntekten når skatten skal beregnes. Du har helt rett. Derfor skrev jeg skattetrekk. 0 Siter
Gjest midia Skrevet 1. juli 2005 Skrevet 1. juli 2005 Min mann har nettopp skiftet jobb og han fikk feriepenger utbetalt en måned etter.Da ble det trukket skatt av dem. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.