Gå til innhold

Hjelpe foreldre og svigerforeldre

Anbefalte innlegg

Gjest Mye å holde i stand
Skrevet

Lurer på hvor mye det er vanlig å hjelpe til med. Mannen min hjelper foreldrene sine mye med hagearbeid,husarbeid,bil,osv. Jeg hjelper mine like mye som jeg hjelper venner og øvrig familie, men ikke mye mer enn det. Det har vel noe med at mine foreldre er yngre og klarer det meste selv, men også det at de har lagt opp til å ha bolig med lite vedlikehold. Alle som kjenner mine svigerforeldre mener at tiden er inne for å se seg om etter en lettstelt leilighet. Men dette vil ikke mine svigerforeldre innse. Jeg er redd de bare vil bli mer sta, og trenge mer og mer hjelp. En annen ting jeg undres over er at de ikke tar seg av småting som å kaste dårlig mat og gå ut med søppel. Huset er rett og slett uhygenisk, og det er så stusselig å komme på besøk når det ser sånn ut. Dette er småting som de bør greie selv, derfor lurer jeg på om de ikke bryr seg lenger, om de ikke ser det eller om de er deprimerte. Hva gjør man i en slik situasjon?

Gjest sånt er tøft for alle parter
Skrevet

Mannen din må ta en alvorsprat med dem. Og fortelle at de ikke kan forvente at han skal stille til alle døgnets tider, da han har familie og barn selv.

Vil de ikke høre så må dere bare trekke noen grenser og la dem greie seg selv til de innser at det ikke går.

Skrevet

Mannen din må ta en alvorsprat med dem. Og fortelle at de ikke kan forvente at han skal stille til alle døgnets tider, da han har familie og barn selv.

Vil de ikke høre så må dere bare trekke noen grenser og la dem greie seg selv til de innser at det ikke går.

Takk for svar!

Ja, det er slik vi har gjort det hittil. Vi har hjulpet til det vi kan, og resten får stå til. Men jeg mener det er uverdig å bo slik. Mannen min har stor respekt for at foreldrene hans må avgjøre dette selv. Og han føler seg forpliktet til å ta seg av foreldrene sine. Det er jo en fin egenskap, men det kan være vanskelig når han ofrer seg så mye for dem at han ikke får bidratt hjemme. Han synes også at jeg bør bidra mer, men jeg synes at dersom vi skal hjelpe til, må vi kunne stille visse krav, som f.eks at svigerforeldrene må gjøre hva de kan for å gjøre boligen mest mulig trygg og lettvin å bo i.

Vi har selv valgt å bo i blokk for å slippe mye utvendig vedlikehold og husarbeid. Jeg liker ikke hagestell! Jeg kan gjerne hjelpe dem med å flytte og å pusse opp, men luking det synes jeg blir for mye.

Skrevet

Det er jo slik det er å bli gammel. Men det er ikke lett å få de gamle til å flytte. Jeg er snart helt desperat for å få mine foreldre et sted hvor de får hjelp men faren min vil ikke.

Sist jeg var der, det er en stund siden, var vasken grønn og badet skikkelig møkkete. Det er litt bedre nå etterat de fikk hjemmehjelp men ikke mye.

Jeg tror dere skal fortsette å hjelpe til og samtidig fortsette og overtale dem til å flytte et lettere sted.

Skrevet

Det er jo slik det er å bli gammel. Men det er ikke lett å få de gamle til å flytte. Jeg er snart helt desperat for å få mine foreldre et sted hvor de får hjelp men faren min vil ikke.

Sist jeg var der, det er en stund siden, var vasken grønn og badet skikkelig møkkete. Det er litt bedre nå etterat de fikk hjemmehjelp men ikke mye.

Jeg tror dere skal fortsette å hjelpe til og samtidig fortsette og overtale dem til å flytte et lettere sted.

Det er jo slik det er å bli gammel.

Vi får huske på det til det blir vår tur, eller hva?

Skrevet

Det er jo slik det er å bli gammel.

Vi får huske på det til det blir vår tur, eller hva?

Jeg vet at det er slik uten å være gammel. Men jeg maser ikke på ungene da. Men hvor man skal få hjelp fra, har jeg enda ikke oppdaget :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...