Gjest childrenofthedamned Skrevet 30. juni 2005 Skrevet 30. juni 2005 Forestill deg dette: En som jobber som elektrikerlærling har en jobb på et legekontor (innenfor et f.eks. intimt område) ser deg komme og gå til undersøkelse. Og sprer rykter om at du har vært der, selv om det er for en helt uskyldig ting. Hva ville du ha gjort. 0 Siter
skorpionfisken Skrevet 30. juni 2005 Skrevet 30. juni 2005 Kontaktet arbeidsgiveren hans og fortalt hva som har skjedd. Om det var en bagatell du var der for, så får du bare forklare det til de som spør. Men om det var noe mer alvorlig som det var viktig for deg å holde hemmelig ville jeg vurdert å anmelde ham. 0 Siter
Gjest Rydd opp Skrevet 30. juni 2005 Skrevet 30. juni 2005 Jeg ville fortalt det på legekontoret. Det er de som har tausethetsplikten, og de må sørge for at alle som kommer utenfra for å ha korte jobber hos dem, skjønner at de også har et ansvar i og med at det er en spesiell kunde de jobber for. F.eks har jo de fleste leger nå data som ofte trenger service og oppgradering. Jeg vet sikkert fra folk som jobber i bransjen at de har blitt forlatt alene på legekontoret for å jobbe med datautstyret, og det er ikke alle fastlegekontor som har sperrer for å komme inn på pasientenes journaler. DET er tankevekkende. 0 Siter