Gå til innhold

Hvordan kan man få igjen 8000 på skatten når man ikke har vært i jobb?

Anbefalte innlegg

Gjest tallblind
Skrevet

jeg har null peiling på økonomi, sliter litt med tall og slike ting. Det jeg ikke skjønner er hvordan jeg fått over 8000 kroner igjen på skatten når jeg kun lever av studielån?

har aldri fått så mye før. Det er jo selvsagt gledelig, men frustrerende når jeg ikke skjønner hvorfor

kan noen antyde noen forklaringer til meg?

Kizza1365380506
Skrevet

Kanskje det blir mer forståelig når du får utskriften fra skattekontoret!

Heldige du!!! :o)

Mvh

Gjest Tallblind
Skrevet

Kanskje det blir mer forståelig når du får utskriften fra skattekontoret!

Heldige du!!! :o)

Mvh

Håper bare at det ikke er noe feil, og jeg må levere tilbake beløpet. Jeg har hatt en sum stående inne på konto, ca 25000 , er det grunnlag for å få 8000 igjen?

Kizza1365380506
Skrevet

Håper bare at det ikke er noe feil, og jeg må levere tilbake beløpet. Jeg har hatt en sum stående inne på konto, ca 25000 , er det grunnlag for å få 8000 igjen?

Har aldri hørt om noen som har fått igjen på skatten uten å ha betalt skatt. Sikker på at du ikke har tjent en skilling i 2004. Ikke i sommerferien engang?

Sofies mamma
Skrevet

Du tjente vel lite, men betalte skatt i 2004 da?

Gjest tallblind
Skrevet

Har aldri hørt om noen som har fått igjen på skatten uten å ha betalt skatt. Sikker på at du ikke har tjent en skilling i 2004. Ikke i sommerferien engang?

jo hadde sommerjobb i fjor hvor jeg tjente 3000 på en jobb og kanskje 2000 på noe annet, som egentlig bare var småtteri. Men det står jo her at jeg har en nettoformue på 0 og alminnelig inntekt på 1397 og pensjonsgivende inntekt på 25687( som er oppsparte midler)

Er det riktig at jeg skal få 8000 igjen da? og hva skjer hvis dette er galt?, finner dem det ut da?

Gjest tallblind
Skrevet

Du tjente vel lite, men betalte skatt i 2004 da?

jepp, betalte skatt, hadde ikke frikort. kanskje det er grunnen?

Sofies mamma
Skrevet

jepp, betalte skatt, hadde ikke frikort. kanskje det er grunnen?

hvor mye tjente du? HAr du barn med barnepass? Hvor mye gjeldsrenter betalte du?

Sofies mamma
Skrevet

jo hadde sommerjobb i fjor hvor jeg tjente 3000 på en jobb og kanskje 2000 på noe annet, som egentlig bare var småtteri. Men det står jo her at jeg har en nettoformue på 0 og alminnelig inntekt på 1397 og pensjonsgivende inntekt på 25687( som er oppsparte midler)

Er det riktig at jeg skal få 8000 igjen da? og hva skjer hvis dette er galt?, finner dem det ut da?

hvor mye skatt betalte du?

Gjest Tallblind
Skrevet

hvor mye skatt betalte du?

står bare skatteklasse 1, finner ikke ut hvor mye skatt jeg har betalt. jeg hater å lese slike skjemaer

Sofies mamma
Skrevet

står bare skatteklasse 1, finner ikke ut hvor mye skatt jeg har betalt. jeg hater å lese slike skjemaer

Men du vet vel hvor mye du har betalt? Eller se på lønnsslipper.

Skrevet

Pensjonsgivende inntekt er ikke oppsparte midler, det er det du tjente brutto i fjor. Med så lav lønn blir det sannsynligvis ikke skatt. Du skriver et sted at du ikke betalte skatt, et annet sted at du betalte. Sannsynligvis er du blitt trukkeet for skatt (dersom du ikke hadde frikort), og det er de pengene du nå får ikjen. Dessuten står det i det brevet vi fikk fra likningskontoret og i selvsangivelsen vi fikk i vår hvor mye vi har betalt i skatt.

De som forsørger store barn, kan få utbetalt skatt selv om de ikke har betalt skatt (kunne før iallfall).

Skrevet

Man får jo skattelette pga lån! Har du det så kan det jo hende at det er derfor...

Kizza1365380506
Skrevet

Dersom du ser på utskriften du har fått er det en side hvor det står tilgode eller for lite betalt. Overfor denne linjen står det innbetalt skatt og lignet skatt (eller noe slikt). Det er det beløpet du har betalt minus det du skulle betale.

Helt øverst på linjen står det du har tjent i 2004.

Skjønner? :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...