Gå til innhold

ADD som voksen


Gjest harjegadd

Anbefalte innlegg

Gjest harjegadd

Har hatt konsentrasjonsproblemer så lenge jeg kan huske. Bruker mye lengre tid enn alle andre på gjøre oppgaver siden jeg 90% av tida bare sitter å stirrer tomt i lufta mens tankene virrer kaotisk rundt i hodet mitt. Eller jeg klusser meningsløse symboler på en blokk, biter negler osv.

Har tidligere gått til psykiater over et par år pga depresejon (?), men ble aldri diagnostisert eller medisinert. Vi snakket også endel om konsentrasjonsproblemene mine, men hun nevnte aldri noe om ADD.

Er det da noen vits å undersøke dette videre? Burde ikke hun sett tegnene? Er jo mange som sliter med konsentrasjonen, så selv om det er forferdelig slitsomt for meg, er det kanskje bare normalt.

Har aldri trodd jeg har hatt ADHD siden jeg ikke har vært hyperaktiv, før jeg oppdaget ADD nå nylig. Kjenner meg igjen i de aller fleste beskrivelsene. Bortsett fra i forhold til problemer i skolen som yngre. Jeg har alltid gjort det bra. Går dessuten høyere utdanning med helt ok resultater. Får jo alltid gjort ting i siste liten når jeg blir superstressa.

Er bare så fryktelig lei av denne kampen for å få ting gjort. Det er jo virkelig ikke vanskelig, men tankene vandrer avgårde allerede før jeg rekker og prøve. Vet jeg kan enda bedre, men blir så fryktelig sliten av å konsentrere meg hardt (hvis jeg i det hele tatt klarer), og gir opp veldig fort når jeg forsøker lære meg nye ting.

Hva tror dere?

Jente, 25.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest profile

Du kan jo ta det opp med legen du bruker dersom du føler deg komfortabel med det.

Akuratt det samme har jeg gått å tenkt på i lange tider selv. Jeg tror egentlig ikke at jeg kvalifiserer til noen ADD-diagnose, men er engstelig for at jeg kansje kan ha det. Tør ikke å spørre legen, da han nok synes at jeg er "hypokonder" alt.

Uansett, vil en ADD-diagnose kunne hjelpe? En får jo ikke bedre konsentrajon om en får en slik diagnose. Uansett om en kvalifiserer til diagnosen eller ikke så er jo problemet/utfordringen der, eller? Noen som har noen synspunkter på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest diagnose kan hjelpe en videre

Du kan jo ta det opp med legen du bruker dersom du føler deg komfortabel med det.

Akuratt det samme har jeg gått å tenkt på i lange tider selv. Jeg tror egentlig ikke at jeg kvalifiserer til noen ADD-diagnose, men er engstelig for at jeg kansje kan ha det. Tør ikke å spørre legen, da han nok synes at jeg er "hypokonder" alt.

Uansett, vil en ADD-diagnose kunne hjelpe? En får jo ikke bedre konsentrajon om en får en slik diagnose. Uansett om en kvalifiserer til diagnosen eller ikke så er jo problemet/utfordringen der, eller? Noen som har noen synspunkter på dette?

Medisiner min venn..medisiner..og andre støttetiltak for folk med adhd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Saigon

Jeg tror man må være mye sammen med og kjenne personen godt før man mistenker at det kan være ADD denne personen sliter med. Så jeg synes ikke det er så rart at behandler ikke foreslår denne diagnosen.

En annen ting er at ADD er en forholdsvis ny diagnose. Tidligere har man bare hatt ADHD som diagnose.

Jeg har mest sansynlig ADD og kommer nok til å spørre min behandler om en utredning for dette i løpet av høsten. Medisin kan hjelpe å få konsentrasjonen til å holde en hel skoledag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest profile

Medisiner min venn..medisiner..og andre støttetiltak for folk med adhd.

Hva mener du med "andre støttetiltak"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...