Gå til innhold

Hjernemassen min renner ut-snufs-nys-snørr...

Anbefalte innlegg

Gjest Ramina
Skrevet

Fysjameien altså...

Vi satt og koste oss med røyk og kaffe i morges, kællen og jeg, så begynte det å kile litt i nesa, jeg nøs kraftig tre ganger...så pang...

Forkjølelsen ble simpelthen tredd nedover ørene på meg.

Makan altså...bare sånn helt utfra det blå...nå sitter jeg her med tårete øyne, rød nese, nyser og snørre så jeg har ikke sett på makan.

Rare greier det der, at det kan komme sånn plutselig.

Meeeeen, har vært med på det før.

Føles ut som hele hjernemassen min er på veg ut...inn og med at jeg er blond så skulle en ikke tro det var mye uansett...men fysj og fysj...

Det aller tråkigste med forkjølelser på meg er at det setter seg i øynene. Jeg griner til jeg blir hoven og rød og ikke lenger kan gå ut blandt folk.

Og vi som har planlagt fisketur i efta...får vel nyse, snørre og grine meg gjennom turen da...

Full dose med rød solhatt...regner med å være i storform igjen i morgen da :)

Godt det er helg iallefall.

• Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• hare1365380455

6

• Knotten

3

• cecily

3

• mrxx

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Gjest mamman til pål
Skrevet

Sikker på at det ikke er allergi da?

Gjest Ramina
Skrevet

Sikker på at det ikke er allergi da?

Jepp, I am.

Har ingen sånne allergier, har ikke mistanke om det iallefall.

Har skjedd meg før også, at forkjølelsen bare "detter ned i hue på meg". Noe ordentlig skitt.

Husker jeg var på besøk hos søstra mi + mann og min mor en gang (tomannsbolig)

Var i storform hos søsters, gikk opp til mor, kom ned til søsters ti minutter etterpå og spurte om en kaffedokter...

de fikk sjokk, jeg var helt sausa for å si det mildt :)

Hadde det vært allergi hadde jeg nok kjent noe mer gradvis antagelig.

Men solhatt er tingen det...går det som vanlig vil maks dose i dag gjøre at jeg er betraktelig bedre i morra.

:)

Skrevet

Du sier du ikke er allergisk, men dette høres mer ut som allergi enn forkjølelse.

Jeg har hatt en periode for endel år siden hvor jeg også hadde det slik. Det kom plutselig, som lyn fra klar himmel.

Jeg reagerte på visse vekster i naturen, som f.eks bjørkeris som ble tatt inn.

Dette har forresten blitt borte med årene.

Men dette vet du kanskje best selv, selv om det tok litt tid før jeg skjønte jeg var allergisk og ikke vanlig forkjølet.

Gjest Ramina
Skrevet

Du sier du ikke er allergisk, men dette høres mer ut som allergi enn forkjølelse.

Jeg har hatt en periode for endel år siden hvor jeg også hadde det slik. Det kom plutselig, som lyn fra klar himmel.

Jeg reagerte på visse vekster i naturen, som f.eks bjørkeris som ble tatt inn.

Dette har forresten blitt borte med årene.

Men dette vet du kanskje best selv, selv om det tok litt tid før jeg skjønte jeg var allergisk og ikke vanlig forkjølet.

Hmmmm...jeg tenkte liksom på det litt i sta...når jeg begynte å klø litt også satte igang å nyse...

men jeg kan ikke skjønne hva det skulle være, vi har ikke nye blomster inne, har kun oppholdt meg på "vanlige" plasser osv.

Men kanskje du har rett...at det bør sjekkes :)

Skikkelig ubehagelig, har ikke følt snev engang før det raste på i sta.

Skal snart til legen uansett så da får jeg ta det opp da.

Gjest Ramina
Skrevet

Allergi?

Ville svart deg bombastisk nei ;)

men jeg bør vel kanskje ikke være så skråsikker alikavel...

Kan bare ikke skjønne hva det skulle være alergisk mot bare.

Men skal snart til legen for noe annet så da tror jeg nesten jeg får nevne det da.

Det er jo litt merkelig da, det er sant det...

Skrevet

Hmmmm...jeg tenkte liksom på det litt i sta...når jeg begynte å klø litt også satte igang å nyse...

men jeg kan ikke skjønne hva det skulle være, vi har ikke nye blomster inne, har kun oppholdt meg på "vanlige" plasser osv.

Men kanskje du har rett...at det bør sjekkes :)

Skikkelig ubehagelig, har ikke følt snev engang før det raste på i sta.

Skal snart til legen uansett så da får jeg ta det opp da.

Tok litt tid før jeg skjønte sammenhengen og enda lenger tid før jeg fant ut hva jeg reagerte på.

Jeg også mente at jeg ikke hadde vært i nærheten av noe som jeg burde reagere på, men fant det ut tilslutt.

Jeg brukte polaramin en stund, men jeg ble jo så trett av dem at jeg kunne stå å sove, så det kuttet jeg ut.

Men ta det opp med legen, som du sier.

Gjest mamman til pål
Skrevet

Jepp, I am.

Har skjedd meg før også, at forkjølelsen bare "detter ned i hue på meg". Noe ordentlig skitt.

Var i storform hos søsters, gikk opp til mor, kom ned til søsters ti minutter etterpå og spurte om en kaffedokter...

Men solhatt er tingen det...går det som vanlig vil maks dose i dag gjøre at jeg er betraktelig bedre i morra.

Jeg merker allergi brått.. Kommer jo når jeg går ut og blir eksponert. Men synd da at det ikke var så "enkelt".

God bedring!

Gjest Ramina
Skrevet

Tok litt tid før jeg skjønte sammenhengen og enda lenger tid før jeg fant ut hva jeg reagerte på.

Jeg også mente at jeg ikke hadde vært i nærheten av noe som jeg burde reagere på, men fant det ut tilslutt.

Jeg brukte polaramin en stund, men jeg ble jo så trett av dem at jeg kunne stå å sove, så det kuttet jeg ut.

Men ta det opp med legen, som du sier.

Takk for tips og historie.

Kanskje jeg ikke er like "frisk som en fisk" som jeg tror :)

Skal selvsakt nevne det for legen når jeg skal dit.

Gjest Ramina
Skrevet

Jeg merker allergi brått.. Kommer jo når jeg går ut og blir eksponert. Men synd da at det ikke var så "enkelt".

God bedring!

Takk.

Jeg skal ikke være så bombastisk heller da.

Selv om jeg ikke aner hva i huleste det kan være jeg kan reagere for så er det jo ikke det samme som at det ikke kan være noe :)

Kanskje har dere alle rett og jeg feil...derfor skal jeg bøye meg i støvet og høre med legen min på neste vistitt der.

;)

Skrevet

Hvis det er noen trøst, så er min hjernemasse også på veg ut...gjennom nesa ;-)

Er allergisk, jeg da, og Jasminen utenfor vinduet vårt er i full blomst!

Prøv å kjøp en allerginesespray på apoteket? Sjekke om det hjelper?

Uansett - GOD SOMMERHELG! :-)

Skrevet

Ville svart deg bombastisk nei ;)

men jeg bør vel kanskje ikke være så skråsikker alikavel...

Kan bare ikke skjønne hva det skulle være alergisk mot bare.

Men skal snart til legen for noe annet så da tror jeg nesten jeg får nevne det da.

Det er jo litt merkelig da, det er sant det...

Du skal vel ikke til en gu, vel?

;-)

Gjest mamman til pål
Skrevet

Takk.

Jeg skal ikke være så bombastisk heller da.

Selv om jeg ikke aner hva i huleste det kan være jeg kan reagere for så er det jo ikke det samme som at det ikke kan være noe :)

Kanskje har dere alle rett og jeg feil...derfor skal jeg bøye meg i støvet og høre med legen min på neste vistitt der.

;)

Hiv innpå en allergi pille, hjelper det bra, hjelper det ikke. Ja, da er det bare å vente til forkjøleslen går over:)

Skrevet

Jepp, I am.

Allergien kommer ikke gradvis, Ramina. Sorry, altså.... :(

Jeg er allergisk. Kan sitte i bilen og dure bortetter og nedover så fin som bare det. Plutselig tetner jeg fullstendig, kjører videre og etter noen timer så kan det gå over igjen.

Akkurat hva jeg reagerer på sånn akutt, det vet jeg ikke, men jeg er pollenallergiker. Om det plutselig kan være en stor konsentrasjon et sted, kanskje?

Det samme skjer flere ganger om året, også da det ikke er pollen i lufta. Sånn er det liksom bare med allergier, det.

Det tok forresten flere år fra de konstanterte at jeg var pollenallergisk til jeg forstod at det var derfor jeg gikk og var så j***** forkjøla i mai og juni....hvert år...

Har kjøpt meg Reactine-tabletter på apoteket i år, og du verden; Ble ikke så "forkjølet" allikevel :)

Gjest Ramina
Skrevet

Hvis det er noen trøst, så er min hjernemasse også på veg ut...gjennom nesa ;-)

Er allergisk, jeg da, og Jasminen utenfor vinduet vårt er i full blomst!

Prøv å kjøp en allerginesespray på apoteket? Sjekke om det hjelper?

Uansett - GOD SOMMERHELG! :-)

Det er den vegen også min blonde hjernemasse er på veg ut ;)

Herk da gett...føler med deg (ikke så vanskelig når jeg er der selv likso *ler*)

Kanskje den blomstrende busken ute på plenen er grunnen...hmmm...skal på "moro" få meg noe allergigreier fra apoteket etterpå.

Bare for å se ...

Gjest Ramina
Skrevet

Du skal vel ikke til en gu, vel?

;-)

*skoggler*

Det hadde isåfall ikke vært noe problem...

Har en voksen, supersympatisk, humoristisk og flott kvinnelig gyn.lege så der er det ikke noe problem ;)

Nope, skal til vanlig lege, for allergi innen mat...

Gjest Ramina
Skrevet

Hiv innpå en allergi pille, hjelper det bra, hjelper det ikke. Ja, da er det bare å vente til forkjøleslen går over:)

Ikke gravid, ikke ammende...hopp i veg og handle Zyrtec *ler*

Gjest Ramina
Skrevet

Allergien kommer ikke gradvis, Ramina. Sorry, altså.... :(

Jeg er allergisk. Kan sitte i bilen og dure bortetter og nedover så fin som bare det. Plutselig tetner jeg fullstendig, kjører videre og etter noen timer så kan det gå over igjen.

Akkurat hva jeg reagerer på sånn akutt, det vet jeg ikke, men jeg er pollenallergiker. Om det plutselig kan være en stor konsentrasjon et sted, kanskje?

Det samme skjer flere ganger om året, også da det ikke er pollen i lufta. Sånn er det liksom bare med allergier, det.

Det tok forresten flere år fra de konstanterte at jeg var pollenallergisk til jeg forstod at det var derfor jeg gikk og var så j***** forkjøla i mai og juni....hvert år...

Har kjøpt meg Reactine-tabletter på apoteket i år, og du verden; Ble ikke så "forkjølet" allikevel :)

Uff da...hmmmm...

Flere her beskriver jo som du...så da kan det søren meg se ut til at det kan være "akutt anfall" av allergi da...

Dæggern flate altså...får jo be om en allergitest hos legen da. Hadde virkelig for meg at man skulle merke iallefall et snev av noe før et sånt kraftig anfall da.

Og så på kjøkkenet da...*skriiiiiiik...bare det ikke er gubben*

;)

Skrevet

*skoggler*

Det hadde isåfall ikke vært noe problem...

Har en voksen, supersympatisk, humoristisk og flott kvinnelig gyn.lege så der er det ikke noe problem ;)

Nope, skal til vanlig lege, for allergi innen mat...

Åh, disse hersene gu-ene. Det har blitt vel mange av dem i det siste og jeg kan ikke fordra det.

Lykke til med nesa!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...