hare1365380455 Skrevet 1. juli 2005 Skrevet 1. juli 2005 Ville svart deg bombastisk nei men jeg bør vel kanskje ikke være så skråsikker alikavel... Kan bare ikke skjønne hva det skulle være alergisk mot bare. Men skal snart til legen for noe annet så da tror jeg nesten jeg får nevne det da. Det er jo litt merkelig da, det er sant det... Mange tror de er forkjølte, og så finner de ut at det er allergi. En venninne av meg trodde hun var forkjølet i ukesvis. Så gikk hun til legen og fikk vite at hun hadde allergi. Medisinene hjalp raskt. 0 Siter
Gjest Ugga Bugga Skrevet 1. juli 2005 Skrevet 1. juli 2005 Hmm, jeg har også vært forkjølet i et par uker nå. Du har min fulle medfølelse. Håper ikke jeg også har allergi. Men med allergi har man vel ikke vondt i halsen og hoster, eller? 0 Siter
Gjest Ramina Skrevet 1. juli 2005 Skrevet 1. juli 2005 Åh, disse hersene gu-ene. Det har blitt vel mange av dem i det siste og jeg kan ikke fordra det. Lykke til med nesa! Du blir vant til det Men det er viktig at du har gyn du er fortrolig med og liker da, hvis ikke så kan en jo ikke forlange at du skal bli "vel" med det etter tid (går hvert år pga. kreftfare jeg da) Takk for neseønskningen...faktisk så har det roet seg bitte lite granne...men om det var glasset med solhatt jeg tok, eller forde at jeg sitter på kontoret en etasje over kjøkkenet vites ikke. 0 Siter
Gjest Ramina Skrevet 1. juli 2005 Skrevet 1. juli 2005 Mange tror de er forkjølte, og så finner de ut at det er allergi. En venninne av meg trodde hun var forkjølet i ukesvis. Så gikk hun til legen og fikk vite at hun hadde allergi. Medisinene hjalp raskt. Har pga. denne tråden skjønt at det er store muligheter for at det kan være det, så det er herved bestemt at det skal sjekkes opp snarest 0 Siter
Gjest Ramina Skrevet 1. juli 2005 Skrevet 1. juli 2005 Hmm, jeg har også vært forkjølet i et par uker nå. Du har min fulle medfølelse. Håper ikke jeg også har allergi. Men med allergi har man vel ikke vondt i halsen og hoster, eller? Ikke så vidt jeg vet...det eneste kan vel være at evig snørring mm. kan gjøre andre deler av knotten irritert og sår kanskje... to uker? Stakkars menneske. Ønsker deg god bedring, virkelig. 0 Siter
cecily Skrevet 1. juli 2005 Skrevet 1. juli 2005 Du blir vant til det Men det er viktig at du har gyn du er fortrolig med og liker da, hvis ikke så kan en jo ikke forlange at du skal bli "vel" med det etter tid (går hvert år pga. kreftfare jeg da) Takk for neseønskningen...faktisk så har det roet seg bitte lite granne...men om det var glasset med solhatt jeg tok, eller forde at jeg sitter på kontoret en etasje over kjøkkenet vites ikke. Jeg får en ny kvinnelig en over sommeren, det blir kanskje bedre da. Du får teste ut ved å gå ned en etasje og se om det endrer seg. Jeg aner ikke hvor rask effekt Solhatt har, det er jo mulig at du har utviklet annen type allergi når du først har matallergi. Kryssallergi vet jeg alt om. 0 Siter
Gjest Ugga Bugga Skrevet 1. juli 2005 Skrevet 1. juli 2005 Ikke så vidt jeg vet...det eneste kan vel være at evig snørring mm. kan gjøre andre deler av knotten irritert og sår kanskje... to uker? Stakkars menneske. Ønsker deg god bedring, virkelig. Jepp. Det begynte med vondt i halsen som det pleier gjøre når jeg er forkjølet. Deretter gikk det over i snørring og hosting som pågår fortsatt. 0 Siter
Knotten Skrevet 1. juli 2005 Skrevet 1. juli 2005 Uff da...hmmmm... Flere her beskriver jo som du...så da kan det søren meg se ut til at det kan være "akutt anfall" av allergi da... Dæggern flate altså...får jo be om en allergitest hos legen da. Hadde virkelig for meg at man skulle merke iallefall et snev av noe før et sånt kraftig anfall da. Og så på kjøkkenet da...*skriiiiiiik...bare det ikke er gubben* *lol* Nei, det hadde vært noe dritt!! Han sender inn prøver på deg, vettu, så får du svar. Svarene er ikke alltid konkluderende, men de gir i allefall en pekepinn! Jeg er tett hele året, i varierende grad, men det er kun bjørk det slår ut på i testene. Legen sier imidlertid at det er en rekke liknende stoffer i andre ting, nøtter for eksempel, som kroppen blir litt forvirret av og også reagerer på. Kryssallergi heter det. Håper for din del at du bare er akutt forkjølet ) 0 Siter
Gjest Ramina Skrevet 1. juli 2005 Skrevet 1. juli 2005 Jeg får en ny kvinnelig en over sommeren, det blir kanskje bedre da. Du får teste ut ved å gå ned en etasje og se om det endrer seg. Jeg aner ikke hvor rask effekt Solhatt har, det er jo mulig at du har utviklet annen type allergi når du først har matallergi. Kryssallergi vet jeg alt om. Solhatt har i mange år fungert veldig bra på oss. Er faktisk det jeg bruker når vi er forkjølede her i huset. (plus evnt. febernedsettende til barna og nesespray om for tett) Kjenner vi forkjølelsen komme og har solhatt i hus stopper det som oftest opp hele greiene ganske kontant. Er vi blitt forkjølede så tar det to til tre dager for god forbedring. Tror du vi føle deg mye bedre med en kvinnelig gyn. Jeg føler iallefall at det er mer "naturlig". Har gått til gyn.undersøkelser siden jeg var 16 og har kun i en 11 år brukt kvinnelige. Det er stor forskjell på hvordan jeg har følt meg iallefall fra mannlige til kvinnlige. Nå er det skitt samma om jeg skal til gyn, gruer meg ikke og kan være så avslappet i forhold til det at jeg må minne meg selv på timen. Ønsker deg lykke til med ny gyn iellefall da 0 Siter
Gjest Ramina Skrevet 1. juli 2005 Skrevet 1. juli 2005 Jepp. Det begynte med vondt i halsen som det pleier gjøre når jeg er forkjølet. Deretter gikk det over i snørring og hosting som pågår fortsatt. Skikkelig sommersnufs du har fått du da... Men du har sjekket det opp eller? Kanskje allergi kan gi irritasjon i halsen ol. før full blomst? (var faktisk det jeg hadde for meg, at allergier ofte kan "merkes" litt i forkant av et kraftig utbrudd) Men det har blitt motbevist her i tråden altså Uansett, riiiiiiktig god bedring Ugga Bugga...det er et herk å ha det sånn i det nydelige sommerværet vi er så heldige å ha fått om dagene. 0 Siter
Gjest Ugga Bugga Skrevet 1. juli 2005 Skrevet 1. juli 2005 Skikkelig sommersnufs du har fått du da... Men du har sjekket det opp eller? Kanskje allergi kan gi irritasjon i halsen ol. før full blomst? (var faktisk det jeg hadde for meg, at allergier ofte kan "merkes" litt i forkant av et kraftig utbrudd) Men det har blitt motbevist her i tråden altså Uansett, riiiiiiktig god bedring Ugga Bugga...det er et herk å ha det sånn i det nydelige sommerværet vi er så heldige å ha fått om dagene. Nei, jeg har ikke sjekket det opp. Kanskje jeg går til lege om det ikke er blitt bedre i løpet av noen dager. Det er ikke kult å være syk om sommeren. God bedring til deg også, uansett hva det nå er du lider av! 0 Siter
Gjest Ramina Skrevet 1. juli 2005 Skrevet 1. juli 2005 *lol* Nei, det hadde vært noe dritt!! Han sender inn prøver på deg, vettu, så får du svar. Svarene er ikke alltid konkluderende, men de gir i allefall en pekepinn! Jeg er tett hele året, i varierende grad, men det er kun bjørk det slår ut på i testene. Legen sier imidlertid at det er en rekke liknende stoffer i andre ting, nøtter for eksempel, som kroppen blir litt forvirret av og også reagerer på. Kryssallergi heter det. Håper for din del at du bare er akutt forkjølet ) Usjda..."greit nok" å ha "et anfall" i ny og ne, men å få nedsatt livskvalitet av det høres jo rimelig slitsomt ut da. *synes synd om deg* Får håpe ikke gubben har noe med dette å gjøre...sant, da hadde jeg vel reagert på ham før *ler*...han er nemmelig det flotteste mannebein jeg noen gang har hatt. (og selv om han er fin å se på også så er det som person jeg mener nå da) 0 Siter
Gjest Ramina Skrevet 1. juli 2005 Skrevet 1. juli 2005 Nei, jeg har ikke sjekket det opp. Kanskje jeg går til lege om det ikke er blitt bedre i løpet av noen dager. Det er ikke kult å være syk om sommeren. God bedring til deg også, uansett hva det nå er du lider av! Nei, det er noe skitt å bruke opp flotte sommerdager av den korte sommeren vår med snufsing og tilbehør. Så, vær så flink som meg - etter å ha fått mange svar i denne tråden - og sjekk det ut. Lykke til, og riktig god bedring tilbake til deg. 0 Siter
Velouria Skrevet 1. juli 2005 Skrevet 1. juli 2005 Min dypeste medfølelse, selv sitter jeg her med bihule-betennelse og skulle egentlig i utdrikningslag til en av mine nærmeste venninner i morgen *snufs* 0 Siter
Gjest Ramina Skrevet 1. juli 2005 Skrevet 1. juli 2005 Min dypeste medfølelse, selv sitter jeg her med bihule-betennelse og skulle egentlig i utdrikningslag til en av mine nærmeste venninner i morgen *snufs* Nææ, så tråkig da. Tenk om du ble bedre til i morgen...har du prøvd alt? Solhatt, gode sokker, en stiv en (å drikke altså) før leggetid, solhatt i maks dose... Ille å gå miste av en sånn artig kveld da. Goooood bedring, og tvi, tvi... 0 Siter
Knotten Skrevet 1. juli 2005 Skrevet 1. juli 2005 Usjda..."greit nok" å ha "et anfall" i ny og ne, men å få nedsatt livskvalitet av det høres jo rimelig slitsomt ut da. *synes synd om deg* Får håpe ikke gubben har noe med dette å gjøre...sant, da hadde jeg vel reagert på ham før *ler*...han er nemmelig det flotteste mannebein jeg noen gang har hatt. (og selv om han er fin å se på også så er det som person jeg mener nå da) Ja, du sier noe. Om jeg skulle være allergisk mot MIN mann, som faktisk er den mannen som er ment for akkurat meg, ja da var det en allergi jeg ville tåle meget vel Spise piller og kose med mann! *lol* 0 Siter
Velouria Skrevet 1. juli 2005 Skrevet 1. juli 2005 Nææ, så tråkig da. Tenk om du ble bedre til i morgen...har du prøvd alt? Solhatt, gode sokker, en stiv en (å drikke altså) før leggetid, solhatt i maks dose... Ille å gå miste av en sånn artig kveld da. Goooood bedring, og tvi, tvi... Her er det prøvd det meste av coktailer med og uten solhatt Men ingenting hjelper hittil, naboen stusset fælt da jeg satt på værandaen, med ullsokker, skjerf og tykk genser i solsteken, men det er ikke varmt altså 0 Siter
Gjest Ramina Skrevet 1. juli 2005 Skrevet 1. juli 2005 Ja, du sier noe. Om jeg skulle være allergisk mot MIN mann, som faktisk er den mannen som er ment for akkurat meg, ja da var det en allergi jeg ville tåle meget vel Spise piller og kose med mann! *lol* Holder med deg i den... Heller snørr og tårer av glede enn sorg Det skal rimelig mye til for at jeg kvitter meg med min utkårede ja...bedre kan jeg umulig få 0 Siter
Gjest Ramina Skrevet 1. juli 2005 Skrevet 1. juli 2005 Her er det prøvd det meste av coktailer med og uten solhatt Men ingenting hjelper hittil, naboen stusset fælt da jeg satt på værandaen, med ullsokker, skjerf og tykk genser i solsteken, men det er ikke varmt altså Stakkars deg, noe så inni hampadalen irriterende. Når man er forkjølet så er man syyyyyyyk, det er nå sikkert og visst. Fortsett å prøve, mor, plutselig får du overtaket på basiluskene, vet du 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 1. juli 2005 Skrevet 1. juli 2005 Har pga. denne tråden skjønt at det er store muligheter for at det kan være det, så det er herved bestemt at det skal sjekkes opp snarest Det er fint! Så får du gi beskjed her om vi hadde rett.... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.